Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n lagger når jeg får dette ikonet på desktopen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis indikerer ikonet høy temperatur og dermed så klokker maskinen seg ned for å unngå at komponenter går istykker. Kan være dårlig lufting i kabinettet, eller mye støv etc som medfører økt varme i komponenter.

 

Selv har jeg aldri sett ett slik icon før, men si litt om hvilket hovedkort, prosessor og hvilket skjermkort du har så kan det hende at det blir litt lettere for å gi ett svar. :)

Lenke til kommentar

Det kan jeg gjøre.

 

Hovedkort, ASUS P7P55D-E, Socket-1156

CPU, i5-760 Processor, ikke klokket

Skjermkort, HIS Radeon HD 6870 1GB

 

Når jeg sjekker tempraturer, så er ikke de så høye.

CPU ligger under 40 grader og skjermkort under 70 grader når jeg spiller. Tempratur på hovedkortet ligger rundet 30 grader.

Åpnet kabinettet for å se om det var varmt inne i der, noe det ikke var.

Lenke til kommentar

Jeg tok å avinnstallerte et program som heter Turbo V Evo, et program som fulgte med hovedkortet. Når jeg avinnstallerte dette programmet forsvant også dette ikonet jeg har fått opp. Så det kan jo hende at det er dette programmet som har vært problemet. Så nå for jeg teste litt mer, så kommer jeg med en oppdatering.

Lenke til kommentar

Er det stock kjøler?. Hvis der er det, syntes jeg temperaturene nesten virker merkverdig lave. Kan du lese av temp i bios?

Du kan evt prøve å kjenne på kjølern om den blir varm.

Stock kjølern er egentlig en elendig kjøler.

Prøv å kjør et program som heter "OCCT" (stresstester cpu) og se hvor lenge du får kjørt før den evt avslutter pga høy temp.

Lenke til kommentar

Jeg tok å avinnstallerte et program som heter Turbo V Evo, et program som fulgte med hovedkortet. Når jeg avinnstallerte dette programmet forsvant også dette ikonet jeg har fått opp. Så det kan jo hende at det er dette programmet som har vært problemet. Så nå for jeg teste litt mer, så kommer jeg med en oppdatering.

Det ikonet indikerer turbo mode hvis jeg husker riktig. Skrudde seg på når jeg trykket på strømknappen slik at den automatisk OC prosessoren.

 

Jeg tok å avinnstallerte et program som heter Turbo V Evo, et program som fulgte med hovedkortet. Når jeg avinnstallerte dette programmet forsvant også dette ikonet jeg har fått opp. Så det kan jo hende at det er dette programmet som har vært problemet. Så nå for jeg teste litt mer, så kommer jeg med en oppdatering.

Det ikonet indikerer turbo mode hvis jeg husker riktig. Skrudde seg på når jeg trykket på strømknappen slik at den automatisk OC prosessoren.

Er det slik i alle spill?

Følger du litt med på BF3 forumet er det mange som sliter med at BF3 lagger etter så så lang tid.

Test i et annet spill.

Lenke til kommentar

Er det stock kjøler?. Hvis der er det, syntes jeg temperaturene nesten virker merkverdig lave. Kan du lese av temp i bios?

Du kan evt prøve å kjenne på kjølern om den blir varm.

Stock kjølern er egentlig en elendig kjøler.

Prøv å kjør et program som heter "OCCT" (stresstester cpu) og se hvor lenge du får kjørt før den evt avslutter pga høy temp.

 

Nei, det er ikke stockkjøleren. Jeg bruker en Corsair A70.

 

 

Jeg tok å avinnstallerte et program som heter Turbo V Evo, et program som fulgte med hovedkortet. Når jeg avinnstallerte dette programmet forsvant også dette ikonet jeg har fått opp. Så det kan jo hende at det er dette programmet som har vært problemet. Så nå for jeg teste litt mer, så kommer jeg med en oppdatering.

Det ikonet indikerer turbo mode hvis jeg husker riktig. Skrudde seg på når jeg trykket på strømknappen slik at den automatisk OC prosessoren.

 

Jeg tok å avinnstallerte et program som heter Turbo V Evo, et program som fulgte med hovedkortet. Når jeg avinnstallerte dette programmet forsvant også dette ikonet jeg har fått opp. Så det kan jo hende at det er dette programmet som har vært problemet. Så nå for jeg teste litt mer, så kommer jeg med en oppdatering.

Det ikonet indikerer turbo mode hvis jeg husker riktig. Skrudde seg på når jeg trykket på strømknappen slik at den automatisk OC prosessoren.

Er det slik i alle spill?

Følger du litt med på BF3 forumet er det mange som sliter med at BF3 lagger etter så så lang tid.

Test i et annet spill.

 

Nå har jeg avinnstallert flere programer som fulgte med hovedkortet, og det ser ut til at laggen forsvant. Så da regner jeg med at det var de som var skyld i laggen.

 

Takker for svar og hjelp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...