Gå til innhold

Derfor blir folk internett-troll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Bundy - Det der er en hønngammel spøk som er blitt skrevet minst 1000 ganger at folk har gjennomført på fest. for meg gir ikke denne artikkelen veldig mye mening, syltynn tør jeg påstå. trolling betyr vel også luring/ha det moro på andres godtroenhet?

 

For lenge siden og da Bundy var ung - tydde bøtteknotten sjelden til slik no "pess". Men da skal det nevnes at "dynamikken" var litt høyere - og underholdningsverdien langt over dagens tilstand på dette dessverre nå "striglete", men utvilsomt velfungerende nettverk. Til slutt føyes det til at ekstra-ferie fra forumet kunne få uten noe særlig mas ... wub.gif

Lenke til kommentar

Hatere og trollere tror jeg lett kan forveksles innimellom også siden man ikke hører tonefallet osv til den som skriver så kan jo litt krass trolling sikkert leses som hating.

 

Personlig synes jeg det er gøy å provosere folk som provoserer ved å påpeke skrivefeil feks eller andre totalt ubrukelige ting som feil ordvalg :)

Lenke til kommentar

Jeg har vel også blitt oppfattet som et troll i ny og ne - og har forsåvidt forståelse for det.

"Problemet" med visse temaer er at man ofte kan havne i en diskusjon hvor man er helt "alene mot røkla". Selvfølgelig vil man da bli oppfattet som et troll av mange fordi det hele tiden blir argument mot argument.

 

Noen eksempler:

En fotograf tar bilde av noe, og blir pågrepet av politiet etter å ha nektet å etterkomme politiets krav om å slette bildene.

For meg virker det som en naturlig sak, men for fotografer så er det provokativt (som jeg lett kan forstå hvis jeg hadde vært fotograf). Alle forsøk fra min side for å legalisere den handlingen blir da oppfattet som trolling. Hadde diskusjonen derimot foregått på f.eks et internt Politifora hadde fotografene blitt oppfattet som trollere.

 

"Operabrukere er smartere enn andre browserbrukere". Denne husker vel mange - og tittelen er jo nok til å fremprovosere trollet i de fleste av oss vil jeg tro. Ironisk nok viste det seg jo at hele originalartikkelen var rent oppspinn.

 

Jeg tror at verden hadde vært kjedeligere uten troll. Må være kjedelig å diskutere når alle er enige.

Litt provokasjon må da være lov, så lenge man har gode argumenter? :)

Lenke til kommentar

Trolling har en annen betydning nå enn hva det hadde for 2 år siden. 4chan o.l. har sørget for det. Trolling, slik jeg mener folk flest oppfatter det nå, er å "kødde med" folk enten on- eller offline, og gjerne med glimt i øyet.

 

Forøvrig - klaging er sinnets fånyttes metode for problemløsing. Det tror at ved å kommentere negativt kan det forandre situasjonen. Du er offeret (for noe, noen osv), og ved å klage får du makt. Mulig at klaging letter stress, men det tror jeg er ekstremt midlertidig, og at klaging genererer mer negativitet og derav mer klaging. Empirisk bevist...

Lenke til kommentar

Trolling har en annen betydning nå enn hva det hadde for 2 år siden. 4chan o.l. har sørget for det. Trolling, slik jeg mener folk flest oppfatter det nå, er å "kødde med" folk enten on- eller offline, og gjerne med glimt i øyet.

 

Forøvrig - klaging er sinnets fånyttes metode for problemløsing. Det tror at ved å kommentere negativt kan det forandre situasjonen. Du er offeret (for noe, noen osv), og ved å klage får du makt. Mulig at klaging letter stress, men det tror jeg er ekstremt midlertidig, og at klaging genererer mer negativitet og derav mer klaging. Empirisk bevist...

Hvordan kan du si noe så teit?

Klart det ikke er fånyttes!

 

Og ja - jeg kødda (trolla).

 

Tror nok at trolling er dårlig medisin hvis man har en dårlig dag i utgangspunktet... å få bekreftet at ingen deler dine egne synspunkter virker nok heller mot sin hensikt.

Lenke til kommentar

New Age er en religiøse strøming som har utviklet seg i den vestlige verden fra 1970 og fremover. New age er en desentralisert struktur uten en samlende organisasjon, enhetlig ideologi eller faste doktriner; og i vid forstand omfatter New Age «et stort antall bevegelser og organisasjoner med bakgrunn i forskjellige former for terapi, yoga, astrologi, okkultisme, sjamanisme og bevissthetsutvidende teknikker. Samtidig peker begrepet gjerne på en generell livsholdning, et helhetlig verdensbilde eller en terapiform, der disse elementene inngår i ulike kombinasjoner»

Lenke til kommentar

Av og til er det jo bare morro å skrive no tull og se hvordan reaksjonene blir. =)

Noen ganger foretrekker jeg å kose med min Ti-84 framfor jentene som blir med meg hjem =)

 

Her om dagen kjøpte jeg forresten en Apple Mini til Hitler. Jeg installerte Windows 45 på den, og nå kjører den BF5 over maksimale grafikkinnstillinger. Hitler var fornøyd med meg den dagen.

Lenke til kommentar

Av og til er det jo bare morro å skrive no tull og se hvordan reaksjonene blir. =)

Noen ganger foretrekker jeg å kose med min Ti-84 framfor jentene som blir med meg hjem =)

 

Her om dagen kjøpte jeg forresten en Apple Mini til Hitler. Jeg installerte Windows 45 på den, og nå kjører den BF5 over maksimale grafikkinnstillinger. Hitler var fornøyd med meg den dagen.

 

Trolling, your doing it wrong.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kan nok være at en del slike innlegg egentlig er ment å være et forsøk på humor og/eller ironi. Som kjent er det mange som ikke behersker dette i skriftlig form.

 

For tenåringer (og menn opp til 25?) kan man vel også se for seg at redusert/manglende impulskontroll og evne til konsekvensanalyse pga. ikke helt utviklet hjerne forårsaker innlegg av nevnte type.

Lenke til kommentar

Det kan nok være at en del slike innlegg egentlig er ment å være et forsøk på humor og/eller ironi. Som kjent er det mange som ikke behersker dette i skriftlig form.

 

For tenåringer (og menn opp til 25?) kan man vel også se for seg at redusert/manglende impulskontroll og evne til konsekvensanalyse pga. ikke helt utviklet hjerne forårsaker innlegg av nevnte type.

 

Seriøs, eller troller du gutter < 25år? :D

Lenke til kommentar

Sikkert noe fornuft i det, for jeg føler meg mye bedre når jeg har sagt hva jeg mener om diverse saker og ting...

 

Men å si at det er "trolling" å ha meninger og stå for dem på nettfora var kanskje litt overdrevet vel?

JEG mener at det definitivt er overdrevet - men du kan banne (det er ikke lov) på at er du som nevnt "alene mot røkla" så tar det ikke lang tid før noen skriver "Troll".

Jeg personlig blir ihvertfall ikke mindre trollete av å bli kalt et troll, da jeg ikke anser mine meninger som urimelige.

 

Jeg nevnte i en tråd ovenfor om en fotograf som hadde blitt arrestert. Noe av diskusjonen gikk på at jeg hadde nevnt muligheten for at det tross alt kunne ligge noe annet bak handlingen enn at han bare hadde tatt ett bilde - men jeg var da et troll, for det var absolutt mest nærliggende å tro at så lenge det ikke stod i avisen om det så kunne man ikke anta noe slikt. En avis (full av journalister og fotografer) vil nok uten videre være på fotografens side. Så lenge ikke jeg kunne dokumentere at noe hadde skjedd i forkant var jeg et troll som kunne rettferdiggjøre handlingen.

 

Jeg vet ikke med dere, men jeg har stort sett tillit til Politiet og så følgelig ikke noen tvil i at NOE måtte ha skjedd utover at han nektet å fjerne bildet.

 

Nå ble det masse oppripping i akkurat denne saken fra min side. Var ikke meningen.

 

Poenget mitt er at det MÅ være lov å være uenig med majoriteten uten at man må holde på til minoriteten kaster inn håndkle.

Hvis ikke ender vi opp som en gjeng med sullebukker uten standpunkt og egne meninger.

 

JA til Diskusjon - NEI til Jatting (.no)

 

For tenåringer (og menn opp til 25?) kan man vel også se for seg at redusert/manglende impulskontroll og evne til konsekvensanalyse pga. ikke helt utviklet hjerne forårsaker innlegg av nevnte type.

Måtte smile nå :)

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...