Gå til innhold

Katla vulkanen har fått to skjelv over 3 i kveld.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg skjønner det så vil Katla utbrudd komme til å bli mye verre enn andre utbrudd vi har sett. Vi kan regne med lengre perioder med aske som stopper fly trafikk, i tillegg til temperatur endringer. Folk i Nord Norge kan bli isolert. Forrige gang man hadde aske problemer ble jo reisetiden mellom Oslo og Tromsø økt fra 1 time og 55 min til 23 timer.

Hadde vi hatt nord norge banen kunne man ha tatt toget, men det går jo ikke. Vi er helt avhengig av fly i Nord Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Slik jeg skjønner det så vil Katla utbrudd komme til å bli mye verre enn andre utbrudd vi har sett. Vi kan regne med lengre perioder med aske som stopper fly trafikk, i tillegg til temperatur endringer. Folk i Nord Norge kan bli isolert. Forrige gang man hadde aske problemer ble jo reisetiden mellom Oslo og Tromsø økt fra 1 time og 55 min til 23 timer.

Hadde vi hatt nord norge banen kunne man ha tatt toget, men det går jo ikke. Vi er helt avhengig av fly i Nord Norge.

Med andre ord så er rett etter et utbrudd det perfekte tidspunktet mitt for å besøke dama i nordnorge. Det vil ikke gå noen fly hjem og jeg kan bli der mye lengre enn jeg normalt kunne pga. jobb. Genialt. Flott om Katla får utbrudd rett før en eller annen ferie som studenter har, men som jeg egentlig ikke har som "arbeider". Krysser fingrene og holder av penger til flybillett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...