Gå til innhold

Endre kroppsbygging, hva skal til?


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å fikse opp kroppen min litt. Jeg har greit med muskler fra før, men skal få de større.

 

Har nå veldig lav fettprosent, er dette noe jeg bør beholde, eller bør jeg "feite meg opp"? Jeg er der man kan se ribbeinene om man ser fra siden

 

Tenker litt california-style med markert sixpack og store brystmuskler. Har ikke "fyldige" muskler fra før, de er mer tynne og kjipe. Er dette noe som genene mine styrer, eller kan de fleste klare å endre det?

 

Trenger jeg mange timer i grillen for at dette skal bli vellykket?

 

Eksempelbilder:

 

 

 

Dette blei mange spørsmål, men samma :p

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil beholde fettprosenten eller ikke, er opp til deg. Jeg synes at det er bedre å gå opp på matinntaket på høsten, fram til 1 januar. Da er det tilbake til det vanlige, men cardio. Med dette holder du mer energi grunnet mer kcal, og du vil bygge mer muskler. Noen synes det er viktig å ha synlig six-pack året rundt.

 

Burde ikke være noe problem å få til det der på ett/to år. Genene har ett viss innspill på hvor fort du bygger og hvor sterk du blir. Men med riktig kosthold og trening kan alle få resultater. Ikke glem at halve byggingen er kostholdet og hvile når du ikke trener!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

 

Jeg skal ihvertfall trene hardt og lenge fremover, og se hva som skjer

 

Men hva er viktig med kosthold? Jeg synes uansett det kommer noen og roper "du blir feit" uansett hvordan man spiser

 

For tiden lever jeg på et par store måltider om dagen, tomme karbohdrater og proteinpulver. Hva er det viktigste at jeg får i meg for å bygge muskler?

Lenke til kommentar

Japps, har fått i meg rundt 100g idag, skal egentlig ha 140. Får bli litt flinkere i morgen.

 

Hvordan er det med karbohydrater og muskelbygging? Trenger jeg sunne karbohydrater, eller vil kroppen bygge muskler på sukker også?

 

Har ihvertfall fått trent fra meg de siste to dagene. Men har tatt alle muskelgrupper, og det er vel kun mage har godt av daglig trening?

 

Planen er å trene 2 ganger daglig alle ukedager (før og etter jobb), en økt lørdag, og noen søndager.

I tilegg har jeg annen trening 3 ganger i uken :)

Hvilke muskelgrupper bør trenes sammen?

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du magemuskler magisk restitueres på en annen måte enn alle andre muskler i kroppen? :)

Mener jeg har lest at den kan trenes daglig pga størrelsen

 

Korleis ser programmet ditt ut? Høyrest ut som veldig mange økter.

Har ikke noe program enda, men er helt i startfasen for denne perioden med trening.

 

Tenkte å lage program, derfor jeg lurer på hvilke muskelgrupper som bør ta's samme dager for at de skal rekke å restituere

Lenke til kommentar

Har vurdert RYP, men jeg skal innom studioet ca 11 ganger i uken, og skulle egentlig hatt et program som er åpent for det.

 

Første morgentrening er i morgen kl halv 7, hva bør jeg trene da? Tenkte ihvertfall å få opp pulsen, men vil styrke gi noe særlig utbytte? Eller er morgenen skapt for cardio?

 

Håper noen svarer i løpet av natta, legger meg nå og sjekker i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar

men jeg skal innom studioet ca 11 ganger i uken, og skulle egentlig hatt et program som er åpent for det.

 

Det er jo som å spørre om å bli overtrent på rekordtid. Hvis du i tillegg har lav fettprosent fra før er det jo lite vits.

 

Uansett hva du gjør, kjør fullkroppsprogram.

Endret av Allighiero
Lenke til kommentar

Du må ha et program og en klar målsetning før du begynner hvis du vil ha framgang. Å stikke på studioet og bare ta noen styrkeøvelser hjelper ikke. Du må ha et program med innebygget progresjon. 11 ganger i uken vil du nok ikke klare å motivere deg selv for og vil derfor gi deg etter kort tid. Tren heller styrke 3 til 4 ganger i uken og vent med å ta så mye cardio til over nyttår. Du kan godt jogge litt på tredemølle etter en styrkeøkt, men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

Om du trenger treningsprogram er det mange nyttige som andre har lagt ut og prøvd her, og ellers på denne siden er det mange gode program. Begynn med å velge et etter ditt behov, så får du prøve det evt. utvalgte treningsprogrammet i løpet av en uke.

På bodybuilding.com har du blant annet anbefalinger på hvilket kosthold du skal ha under treningsperioden.

Endret av Kristifp
Lenke til kommentar

Med mindre du er veldig erfaren så bør du ikke kjøre ditt eget opplegg, og fra det du har gitt uttrykk for så langt i tråden, så er du ikke erfaren mtp trening.

 

Som anbefalt allerede, så prøv ut RYP. Les hele brosjyren og sett i gang. Mye fin info til nybegynnere. Står også litt om kosthold der.

 

Det holder lenge å trene 3-5 dager i uken mtp muskelbygging. Husk at musklene bygges når man hviler! Når man trener brytes musklene ned, når man hviler bygges de opp igjen. Dersom du har trent dem hardt nok vil de bygges opp igjen litt sterkere for å takle belastningen du utsatte dem for litt bedre.

 

Du trenger rikelig med proteiner, karbohydrater og fett. Les mer i RYP heftet.

 

Ikke begynn med noe bodybuilding program dersom du aldri har trent vekter før. Gjør det enkelt og husk at TTT = Ting Tar Tid.

Spis nok og tren hardt nok og du vil få resultater etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...