Gå til innhold

Mists of Pandaria


Anbefalte innlegg

Har delte meninger her.

Selv tilhører jeg en av dem som mener at pandaer og hele scenarioet "ikke passer inn" i den World of Warcraft jeg har gjort meg opp en mening om.

Har spilt WoW siden 2006, og WC1,WC2 og WC3 før den tid, så jeg er klar over Pandarian og hvilken tilhørighet dem har i Warcraft-universet, men liker det fortsatt ikke.

 

Lite kan dessuten måle seg med følelsen jeg hadde av og under Wrath og The Lich King. Jeg stortrivdes i Northrend og helt opp til Arthas død så tumla jeg rundt og følte liksom et slags ondt nærvær. Det var en ekspansjon jeg genuint gleda meg til.

 

Nå kan det også hende at jeg har en litt "meh" følelse til hele MoP fordi jeg har spilt såpass lenge at det kanskje er på tide å begynne med noe nytt.

Jeg hyler nemlig ikke at WoW har blitt dårlig, for det er unektelig et mye, mye bedre spill enn det var for 6 år siden - selv om jeg kanskje ikke trives så godt med det lengre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WotLK var den dessidert dårligste tiden til WoW, spør du meg. Det var "mørketiden", da raiding var ræva. Cataclysm ble en renessanse.

 

MoP er jeg ved første øyenkast positiv til, da jeg elsker områdene, og kina-inspirasjonen generelt. Men det eneste jeg bryr meg om er raids, så jeg må nesten vente til jeg får prøvd de før jeg kan si om jeg liker det eller ikke.

Lenke til kommentar

Wrath of the Lich King var ikke mye å skrive hjem om sånn egentlig, men selve temaet fikk jeg gira og før Wrath of the Lich King release å satt jeg på kanten av stolen og kunne knapt vente på å starte med det hele.

 

De gjorde mye riktig med Wrath of the Lich King, spesielt med questing som de dro enda lenger og gjorde enda bedre med Cataclysm. Problemet med Wrath of the Lich King er at alt ble easy mode sammenlignet med Burning Crusade som var siste gangen Blizzard faktisk innførte genuint tøft og utfordrende innhold, men questing i Burning Crusade var på sin side helt grusomt så det å komme seg til level 70 var PAIN!.

 

 

Også kommer Cataclysm og var en slags kombinasjon av Wrath of the Lich King og Burning Crusade, de gjorde questing enda bedre og innholdet var genuint utfordrende til å starte med og jeg ble skikkelig gira av en oppussing av den gamle verden, ny Orgrimmar osv.. Men nå etter hvert så har Blizzard gjort Cataclysm til like easy mode og dummet ned som Wrath of the Lich King var......

 

 

 

Mists of Pandaria derimot gjør meg ikke gira i det hele tatt, men min forkjærlighet for asiatisk kultur og tradisjon gjør så jeg vil gi det en sjanse men føler absolutt ikke noe behov for å plukke det opp sporenstreks.

Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra Småprat om/rundt WoW her:

 

Gleder meg selv, høres kult ut. Endelig kan jeg gjøre noe mer med petsa mine enn å kun samle på dem. :p

Har ingenting i mot å få inn flere RPG-elementer i WoW.

 

Men det beste er og forblir at jeg endelig kan lage meg xXCHENXx Pandaren Brewmaster Monk. xD

Jeg skal selvfølgelig ikke ha en Pandaren Brewmaster Monk med det navnet, men jeg skal i alle fall ha en.

KungPow, UngBak e.l. navn burde da kunne gå. :p

Lenke til kommentar

Spørsmål om nye talent trees:

 

Man kan velge en av tre talent på hvert steg (level 15, 30, 45, 60...), men kan man velge fritt blant disse tre på hvert steg, eller låser man seg til en kolonne etter det første valget a la det gamle systemet?

Ettersom jeg forsto på hva som ble sagt på Blizzcon-panelet, så kan du velge hvem av dem tre du vil på hvert trinn. (Avhengig av hvilket talent-tree du velger såklart)

 

Dem har lagt opp lignende abilities på disse trinnene. Så egentlig ganske interessant ut.

Lenke til kommentar

Dette er den første tilleggpakka til WoW som jeg ikke er i nærheten av gira over...jeg er en av dem som starter opp WoW igjen når det har kommet en tilleggpakke da klippet Blizzard har vist i forkant har vært så bra og spennende at en bare MÅ starte opp igjen for å sjekke det ut. Men dette preview klippet Blizzard kom ut med på Blizzcon var noe av det svakeste jeg har sett.....den startet bra og så ble pandaria introdusert og alt bare falt til grus.

 

Etter hva jeg har lest av previews av området så høres det her like kjedelig ut som det syntes.....dette er nok starten på slutten for godt for en gammel WoW veteran som meg.

Lenke til kommentar

I vanilla og burning crusade var jeg helt hekta. Etter Wotlk ble det mye av og på, vet ikke om det var fordi jeg ble eldre og lei. Men tror jeg liker WoW mindre og mindre. Det blir for mye, man kjenner omtrent ingen lenger. Før møtte man alltid på noen man kjente/hadde snakket med før, og visste hvem de fleste high lvls var på serveren. Nå frister ikke i det hele tatt å begynne nå når jeg så traileren

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Pfff. Joina militæret i Mars, akkurat idet jeg kjøpte Cataclysm Collectors Edition. Fikk ikke spilt før jeg kom hjem på 3 ukers perm i september. Nå er jeg på båten igjen, og får fortsatt ikke spille. Håper jeg får alle mine lvl 80's til 85 før level capen blir raisa til 90:P

Går tross alt 6 uker på, 3 uker av. Vel vel, jeg har nå subscribed på et såkalt 'anual subscription', så jeg får vertfall betateste jæveln, samt at jeg får Diablo 3 "gratis" når det kommer:D Åsså en kul mount da:)

 

Edit: Samt at jeg har forhånds-bestilt den nye QuickSteel Legendary WoW gaming musa...blir bra ditta:)

Endret av Gumpen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I vanilla og burning crusade var jeg helt hekta. Etter Wotlk ble det mye av og på, vet ikke om det var fordi jeg ble eldre og lei. Men tror jeg liker WoW mindre og mindre. Det blir for mye, man kjenner omtrent ingen lenger. Før møtte man alltid på noen man kjente/hadde snakket med før, og visste hvem de fleste high lvls var på serveren. Nå frister ikke i det hele tatt å begynne nå når jeg så traileren

Sluttet med wow for ca 1 år siden nå og kjenner meg igjen veldig godt. En kjente igjen folk hele tiden og alle spillet mer eller mindre 1-2 karakterer. Men da var det grinding til den store gullmedaljen også, ikke som idag da muligens 30 timer grind er helt forferdelig... suttre unger! For og bli exhaultet för med f.eks stormwind så var det mye grinding.

 

EDIT: Uansett kommer jeg nok til og kjöpe selv denne ekspansjonen for og teste og se litt men ikke raiding etc for min del regner jeg med.

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

I vanilla og burning crusade var jeg helt hekta. Etter Wotlk ble det mye av og på, vet ikke om det var fordi jeg ble eldre og lei. Men tror jeg liker WoW mindre og mindre. Det blir for mye, man kjenner omtrent ingen lenger. Før møtte man alltid på noen man kjente/hadde snakket med før, og visste hvem de fleste high lvls var på serveren. Nå frister ikke i det hele tatt å begynne nå når jeg så traileren

Sluttet med wow for ca 1 år siden nå og kjenner meg igjen veldig godt. En kjente igjen folk hele tiden og alle spillet mer eller mindre 1-2 karakterer. Men da var det grinding til den store gullmedaljen også, ikke som idag da muligens 30 timer grind er helt forferdelig... suttre unger! For og bli exhaultet för med f.eks stormwind så var det mye grinding.

 

EDIT: Uansett kommer jeg nok til og kjöpe selv denne ekspansjonen for og teste og se litt men ikke raiding etc for min del regner jeg med.

 

Enig, det er nesten så de har kvitta seg med RPG-delen i MMORPG, nå er det mer instant action med drøssevis av characters, for min del kunne man like godt starta på høyeste lvl med blue gear og fått valgene: Class, Race, og talent 1, 2 eller 3.

Lenke til kommentar

Jeg venter på å prøve raids. Jeg mener, talents har da ingenting å si. Min mage er like mye mage uansett, klassemessig vil de spilles omtrent helt likt.

 

Slik det er nå har alle fire mages samme talents, og alle arcane mages har samme talents. Kunne like gjerne tatt bort alt og bytte ut med 3 valgbare talents. Enten var du 1/1 fire, eller 1/1 arcane.

 

Så talents har ingenting å si for hvor morsomt spillet er.

 

Jeg har endel negativt å si om MoP, jeg også (og mye positivt), men talents er ikke en av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, det er nesten så de har kvitta seg med RPG-delen i MMORPG, nå er det mer instant action med drøssevis av characters, for min del kunne man like godt starta på høyeste lvl med blue gear og fått valgene: Class, Race, og talent 1, 2 eller 3.

Jeg vet nå ikke det.

Det å innføre det combat-systemet for pets som levler etc vil jeg heller si er å bringe flere RPG-elementer inn i WoW.

 

Jeg bare håper at frost blir viable i endgame i MoP. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...