Gå til innhold

Counter-strike pc. ( skal ha 100fps konstant )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først kan du roe deg litt ned Lars (flott navn....virkelig flott navn), du trenger ikke 4600 kort for å ha 100 fps stabilt i CS. Et 4200kort eller et overklokket GF3 TI200 holder bra.

 

Abit NFS7 II 1000,-

XP2500+ barton 1000,-

512 MB PC3200 ram 1500,-

GF4 4200 1000,-

120 GB disk 1000,-

Kabinett+PSU 1000,-

Microsoft Intellimouse explorer2.0 200,-

fUnc 250,-

Totalt 7000,-

 

Game on!

Lenke til kommentar
Først kan du roe deg litt ned Lars (flott navn....virkelig flott navn), du trenger ikke 4600 kort for å ha 100 fps stabilt i CS. Et 4200kort eller et overklokket GF3 TI200 holder bra.

for det første: jeg heter mats larsos

for det andre: jeg har selv et GeForce 4 Ti4600 og jeg har ikke 100fps i 2 røykgranater på 1024 og oppover. har enda ikke testet det i mindre enn 1024

Lenke til kommentar
Spilte på lan for en stund siden 100fps på en

-500mhz p3

-128 mb sd-ram

gf4 mx420

 

At Cs krever mye er bare tull :roll::roll::roll:

 

JEG merker ikke forskjell på 30 og 100+ FPS

 

CS ER LATTERLIG KJEDELIG :lol::lol::lol:

 

Dette kan samenlignes med å spille kabal på IBM's "Deep Blue"

 

At du ikke merker forskjell på 30 og 100 fps sier bare mer om deg enn om spillet cs. Det skal godt gjøres å ikke merke/se forskjellen, da 30-40fps lagger/hakker betydelig mer enn 100fps hvor det(som oftest) går glatt. Tror de fleste merker stor forskjell hvis man spiller på en pc med 30-40 fps og så går over på en pc med 100fps etterpå.

 

Og vi bryr oss ikke om at du ikke liker cs. Det kan du holde for deg selv.

 

Back to topic: Det skal ikke så godt skjermkort til for å ha dønn 100fps stabilt i cs, har selv et gf4 mx420 som fungerer utmerket til cs. Men et radeon kort er selvfølgelig mye bedre go smartere å kjøpe med tanke på spill som kommer(Hl2 osv).

 

Øh...30 fps konstant er 5 mer enn øyet ditt kan registrere pr. sekund.

Problemet er imidlertid at det noen ganger dropper under 25 fps, og det er da du få laggeeffekten.

Så det spiller ikke noen rolle om du har 30 eller 100 fps, så lenge det ligger på det konstant.

 

Spilte forøvrig cs på en celeron 300@450 mhz, 256 mb pc133 ram og riva tnt skjermkort, lå da på ca. 30 fps, og det hold som regel ,bortsett fra hvis man hadde smoke detail på fullt, men dette er det jo bare å stille ned.

Lenke til kommentar

a)

gf4mx kort holder til cs, ok kansje du ikke har 100 fps inne i en røykgranat, du kan enten stille ned kvaliteten på røyken eller kjøre oppløsningen 800*600 som jeg finner er lettest og treffe med itilegg. Nekter du noe av dette flytte deg vekk fra granaten :p skal du bare spille cs er det ikke nødvendig og invistere altformye penger i maskinen.

 

b)øye kan registrere ca 60-70 "bilder per sekund". Tipper du tenker på hvor mange bilder det er på tven du er noe nærmere her. Kjemiske reaksonjer i øye gjør at vi kan merke opp til 120 fargebyttelser etter hva jeg har lært på høyskolen.

 

c)

til 7500 kroner kan du vel få deg en nforce2 kort (800) xp 2500 (800) et gf4 ti4200(1000?) kort en 120gb (900) 512 mb pc2700 (800-1000?) mb ram, da har du penger igjen til en billig brenner (3-400?) et kabinett; jeg anbefaler et chieftec supermidi (7-800?). Diskettstasjon vifter og frakt for resten og du vil nok finne 100 fps i cs :)

Lenke til kommentar

Øh...30 fps konstant er 5 mer enn øyet ditt kan registrere pr. sekund.

Problemet er imidlertid at det noen ganger dropper under 25 fps, og det er da du få laggeeffekten.

Så det spiller ikke noen rolle om du har 30 eller 100 fps, så lenge det ligger på det konstant.

 

Spilte forøvrig cs på en celeron 300@450 mhz, 256 mb pc133 ram og riva tnt skjermkort, lå da på ca. 30 fps, og det hold som regel ,bortsett fra hvis man hadde smoke detail på fullt, men dette er det jo bare å stille ned.

BS. Folk har trodd på denne myten uendelig lenge. Det kommer av at tv kjører i 30fps, (eller var det 24?) og at det virker flytende. Problemet er at tv er basert på annen teknologi enn datamaskin-skjermer. Menneskeøyet kan faktisk merke forskjeller opptil 2000fps (!!!), men da dette er såpass flytende er det svært, svært vanskelig å merke forskjell. Noe helt annet er forskjellen mellom 30 og 100 fps. Husker da jeg hadde 30fps, og spilte cs. Ble eid totalt, så kjøpte jeg ny pc. 100fps, total public 0wnage. Slik er det. Og jeg sluttet å spille cs, var nok det beste.

Tror du meg ikke? Sjekk forskjellen på fps_max 30 og fps_max 99 på et godt system du.

Lenke til kommentar

for det første: jeg heter mats larsos

for det andre: jeg har selv et GeForce 4 Ti4600 og jeg har ikke 100fps i 2 røykgranater på 1024 og oppover. har enda ikke testet det i mindre enn 1024

Da har du ikke fint navn da.

Kjører du med v-sync på ? Da er det ikke rart du har framedrop i smoke.

Glemte at jeg kjører med full AA og AF. Men det må man jo gjøre

Lenke til kommentar

CS krever da ikke noe spess. alt går for det meste online, det eneste som krever litt er hvis du spiller singel, f. eks hvis du spiller mot boter. da krever det litt for da går alt igjennom pc`en, det er vel pratisk å spille mot boter for de som ikke har nett tilgang. blir vel fort kjedelig da :D

egentlig så har jeg ikke så mye peil på CS :D men kjenner noen som spiller det, så jeg har da fått med meg litt av hvert.

Lenke til kommentar
Spilte på lan for en stund siden 100fps på en

-500mhz p3

-128 mb sd-ram

gf4 mx420

 

At Cs krever mye er bare tull :roll::roll::roll:

 

JEG merker ikke forskjell på 30 og 100+ FPS

 

CS ER LATTERLIG KJEDELIG :lol::lol::lol:

 

Dette kan samenlignes med å spille kabal på IBM's "Deep Blue"

 

At du ikke merker forskjell på 30 og 100 fps sier bare mer om deg enn om spillet cs. Det skal godt gjøres å ikke merke/se forskjellen, da 30-40fps lagger/hakker betydelig mer enn 100fps hvor det(som oftest) går glatt. Tror de fleste merker stor forskjell hvis man spiller på en pc med 30-40 fps og så går over på en pc med 100fps etterpå.

 

Og vi bryr oss ikke om at du ikke liker cs. Det kan du holde for deg selv.

 

Back to topic: Det skal ikke så godt skjermkort til for å ha dønn 100fps stabilt i cs, har selv et gf4 mx420 som fungerer utmerket til cs. Men et radeon kort er selvfølgelig mye bedre go smartere å kjøpe med tanke på spill som kommer(Hl2 osv).

 

Øh...30 fps konstant er 5 mer enn øyet ditt kan registrere pr. sekund.

Problemet er imidlertid at det noen ganger dropper under 25 fps, og det er da du få laggeeffekten.

Så det spiller ikke noen rolle om du har 30 eller 100 fps, så lenge det ligger på det konstant.

 

Spilte forøvrig cs på en celeron 300@450 mhz, 256 mb pc133 ram og riva tnt skjermkort, lå da på ca. 30 fps, og det hold som regel ,bortsett fra hvis man hadde smoke detail på fullt, men dette er det jo bare å stille ned.

ENDELIG en som skjønner hva jeg mener

 

Vil bare legge til at med det GF4MX420 kortet kjørte jeg

-1280x1024 oppløsning

ikke noe aa eller af(Bare tull egentlig i cs)

Alle "DETALJER"( :lol: FINNES det detaljer i cs :lol: ) på max

"Lagg'a" ikke I DET HELE TATT I DEN SMOKE'N

Lenke til kommentar

 

Øh...30 fps konstant er 5 mer enn øyet ditt kan registrere pr. sekund.

Problemet er imidlertid at det noen ganger dropper under 25 fps, og det er da du få laggeeffekten.

Så det spiller ikke noen rolle om du har 30 eller 100 fps, så lenge det ligger på det konstant.

 

Dette er ikke riktig.

 

Det er riktig at øyet klarer ca 25fps i sekundet. men hva skjer hvis disse 25 fps ikke kommer samtidig som øyet ser dem? Jo, da opplever man hakking. Man må faktisk helt opp til 72 fps for at det ikke skal være NOE hakking (for enkelte øyne) Trenede/gode øyne (som mine) klarer å se "hakking/flimring" ved 75hz, personlig ser jeg det helt opp til 85 fps. Over dette er det nesten UMULIG å se forskjell. Dette gjelder kun dersom vSync er på, fordi skjermen må også samkjøres med de bildene som skjermkortet sender ut. Desverre finnes det ingen "eyesync" ;)

Lenke til kommentar
jeg synes også at CS er dønn kjedelig. jeg har ikke prøvd det, men har sett det endel ganger. siden jeg ikke spiller noen spill så ser jeg ikke noen grunn til å begynne å spille cs av alle ting da.

 

Ja det er jo sikkert verdens største onlinespill fordi det er så kjedelig...

Sier jo sitt at du skriver "cs er dønn kjedelig" når du aldri har prøvd det...

 

Morsomste spillet jeg vet om, og grunnen til det er at det er så utrolig bra tweaket i forhold til balanse i gameplayet (da muligens med unntak av awp, som man uansett kan forby vha. eget script).

Det at man har gått gjennom ca. 11 releaser fra beta 1 til release 1.6 beta, hvor alle har vært testet av hundretusener til millioner av spillere, med påfølgende tilbakemeldinger, slår vel de fleste argument i hjel..

 

Selvfølgelig; hvis du ikke liker fps-spill overhodet, blir det jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Her er det så mye dumme innlegg at jeg blir bare provosert, så derfor gidder jeg ikke svare mer.

 

Mitt inlegg du sikter til eller, det er kjøss ikke dumt! det er fakta kjøss. :evil:

Ditt innlegg er absolutt ikke dumt, ikke det jeg siktet til..

Min skjerm klarer 180hz ved 1280x1024.

Det jeg ler litt av er folka som ikke spiller noe særlig cs maser om at du ikke trenger noe særlig pc osv osv.. dette er helt sant hvis du ikke krever KONSTANT 100fps.

Ikke få meg til å tro at du har 100fps når det kommer ett par røykgranater og man springer ut på en stor åpen plass men mange spillere og mye skyting.. Jeg hadde FPS drop på min P4 [email protected] med ett GF2 Ultra kort. Lå så og si alltid på 100fps, men hadde noen drops hvis det ble mange folk.. Så å si at dere klarer 100fps konstant med celeron 300 osv osv blir for dumt! Mulig det holder i massevis for dere, men når personen krever 100fps konstant kommer det opplagt frem at dere ikke vet hva dere snakker om..

Lenke til kommentar

skjønner ikkje heilt poenget med å kjøpe desse "bare cs" pc'ene. Dere har vel ikkje tenk å spille CS de neste 10 årene? Tenk om HL2 slår SKIKKELIG an og ein eventuell CS mod til HL2 som drar alle som spiller CS bort. Da sitter du der med ein middels PC som ikkje fyller kravene til HL2, Doom3 osv.

 

Personlig synest eg CS er utrolig kjedelig (ja eg har prøvd online og lan), men eg går ikkje rundt og klager av den grunn. De som måtte like CS kan vel spille det? Bryr ikkje meg, så lenge eg får spille det eg liker og alle er fornøgde er det vel ingen grunn til å klage.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...