Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde store problemer med nettverket mitt med cyanogenmod. Mista det i ett kjør.

Kjent problem? Og er det fikset nå?

Har det ikke med Modaco.

Cyanogenmod har kun nightly versjoner til Lg 2x, selvfølgelig vil det følge noen problemer. Hadde OSet nærmet seg stabilt så hadde vi nok sett første rc-versjonen

Lenke til kommentar

Etter at jeg gikk tilbake til stock v10b har telefonen faktisk vært mer stabil enn noensinne. Hadde store problemer før jeg rootet og prøvd de fleste custom roms med blandet hell.

I disse minutter går jeg faktisk inn i telefonens første hele døgn hvor den ikke har vært i laderen og det er fortsatt 35% igjen! Eneste nå er litt ustabil 3g, men det er kanskje telenors feil? Flere som har fått v10c?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

CM7 er nå kommet som release candidate 1.

 

Den er forsatt ikke 100% feilfri, men god nok til at den er stabil. Videre nå blir det bug fiks som prioriteres i CM7 så den er ikke ferdig enda.

Lenke til kommentar

Hadde store problemer med nettverket mitt med cyanogenmod. Mista det i ett kjør.

Kjent problem? Og er det fikset nå?

Har det ikke med Modaco.

Cyanogenmod har kun nightly versjoner til Lg 2x, selvfølgelig vil det følge noen problemer. Hadde OSet nærmet seg stabilt så hadde vi nok sett første rc-versjonen

Cyanogenmod 7.1 for 2X er allerede i RC versjon.

Lenke til kommentar

Batteriet er hva jeg vil kalle helt greit, og er på linje med alle andre toppmodeller som kommer. Jeg lader min i går natt, og har brukt den siden da (Spiller litt i ny og ned, surfer litt) har på den nest svakeste lysstyrken, som aldeles ikke er svak og har slått av 3G (Bruker Wifi 99% av tiden jeg surfer med telefon) og har ca 50% batteri igjen nå. Har snakket en liten time i telefon og sendt en 15-20 meldinger i løpet av dette. Så slettes ikke dårlig.

 

Virker som om batteritiden ble en smule bedre etter siste oppdatering. Det skal sies at om du spiller tunge spill, så er batteriet tomt på noen timer. Har sovnet med spill på, og våknet part timer senere av at telefon lyser tom for strøm (Og er samtidig grillvarm).

Lenke til kommentar

Cyanogenmod har kun nightly versjoner til Lg 2x, selvfølgelig vil det følge noen problemer. Hadde OSet nærmet seg stabilt så hadde vi nok sett første rc-versjonen

Cyanogenmod 7.1 for 2X er allerede i RC versjon.

Ja, den kom allerede en dag etter mitt innlegg

 

Til dere som bruker denne telefonen, hvordan opplever dere batteriet? Min forrige telefon var en LG P500 og batteriet på den var svært bra sammenlignet med u8800, så kan noen si om batterikapasiteten på 2x er sammenlignbart med P500?

Jeg er meget fornøyd meg batterikapasiteten, faktisk litt overrasket over hvor godt det er med tanke på skjermstørrelsen

Endret av Zoni
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vant denne telefonen i konkurranse på nettavisen for norges beste teknoblogg. Sjekk den ut i signaturen min.

 

Nå har jeg endelig fått den, henta på posten i går. Jeg merker meg at WiFi blir borte når mobilen ligger en stund for seg selv. Noen ganger kommer den fort tilbake andre ganger må jeg inn og koble til på nytt. Kan det ha noe med kanalen på rutern min å gjøre? Jeg har vært inne på avanserte innstillinger for WiFi og satt dvale til aldri.

 

Det andre jeg har merket meg er at dekningen blir bort støtt og stadig, har vel skjedd 4 ganger på under et døgn. Må skru av og på for å få den tilbake. Kan det være sim-kortet.

 

Er dette samsvarende med de problemene folk har hatt?

 

Jeg har lest en del i denne tråden mens jeg har venta, men husker ikke i farten om dette er det samme som andre klager på.

 

Har roota, vurderte BlazingDragon, men jeg mista litt lysten etter å lest tråden på xda. Noen som anbefaler CM7? Hva spesifikt er ustabilt med den?

 

Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men hvilke apps virker å være kilden til mange av problemene? Jeg har brukt Titanium Backup til å avinstallere F-secure og Bil hjem(?). Noe mer jeg bør fjerne?

Endret av teknolicious
Lenke til kommentar

Har du oppdatert telefon? Min fungerer utmerket. Hadde også problemr lignende det du beskriver med Wifi, men etter jeg bytta ut det urlubne D-Link ruteren har jeg ikke hatt problemet med det. Har aldri mistet signalet, og har heller ikke lest om noen her som har gjort det (tror jeg).

Lenke til kommentar

Fikk et merkelig problem:

 

Har ventet lenge på CM til min 2x og bestemte meg for å prøve ut rc i dag så jeg lastet ned Rom-Manager så valgte Flash ClockworkMod Recovery. Så kjørte jeg en backup hvorpå telefonen havnet i bootloop. Etter å ha ventet i et kvarter så tok jeg ut batteriet og stertet opp recovery og etter en full wipe så bootet telefonen inn stock OS lett som en plett.

 

Nå ville jeg forsikre meg om at backupen virket og at jeg kunne gå tilbake til stock hvis jeg ville. Recovery > restore backup > bootloop

Også det merkelige stertet opp recovery og tok en ny wipe --> ny bootloop *nervøs*

 

Etter mange forsøk og stor frykt for at telefonen var ubrukelig så la jeg inn CM via recovery og det fungerte utmerket.

 

Kan noen forklare meg? Og vil jeg klare å komme tilbake til stock hvis jeg vil?

Lenke til kommentar

Å legge inn StockROM er så og si samme prosessen som å legge inn CM, så ikke frykt.

Jeg regner jo med det men hvorfor er backupen min ubrukelig?

 

Edit: en annen ting: Når jeg velger Wipe Dalvik Cache så kommer det opp:

 

-- Wiping cache...

Formating /cache...

Cache wipe complete.

E:unknown volume for path [/sd-ext]

Dalvik Cache wiped.

 

Hva betyr E:unknown volume for path [/sd-ext] ?

Endret av Zoni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...