Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Er så langt fornøyd med mobilen.

 

Det jeg ikke er fornøyd med:

- Har hatt noen reboots (men virker som det har vært borte i snart 2 uke igjen..)

- LG launcher er treig (men liker drawer sorteringen..)

 

Ellers synes jeg batteritid er bra (litt bedre enn Htc Desire), savner forresten sense litt..

Bruker nå Go Launcher Ex og det fungerer veldig bra..

 

Så spørsmålene:

  • Rooting, anser dere dette som trygt nå? (den Super One Click root tingen..)
  • Tenkte å evnt prøve: MoDaCo Custom ROM for the LG Optimus 2X with Online Kitchen. Noen erfaringer, tips til hva jeg bør ta med/ta bort?
  • Noen som vet om en Norsk/Engelsk ordbok som er god?

Endret av Dan-Inge
Lenke til kommentar

hvorfor får ikke jeg til og installere vanilla? :p

 

jeg legger det inn under _SDtingen på mobilen og tar recovery på mobilen... kommer ikke en shit opp etterpå.. kun vanlig recovery...

 

og hva er nandroid?

Du må ha minnekort. Holder på å lese om det selv. Jeg forsøkte å legge inn MoDaCos ROM, men klarte å kødde det til med Clockworkmod, jeg manglet update.zip. Telefonen var helt død. Heldigvis så kan man gjenopprette telefonen med Nvflash. Du bør lese deg opp på Nandroid, Clockworkmod og Nvflash. Det er fort gjort at noe går galt når alt ikke er med. Det er jeg et godt eksempel på :D

Clockworkmod

NVflash

Smartflash

Endret av Stian216
Lenke til kommentar

Et nytt problem med optimus 2x. Telefonen har begynt å henge seg under samtaler. Plutselig så stopper samtalen eller hvis jeg legger på så vil den ikke stoppe ordentlig.. Så i bakgrunnen så kan det se ut som samtalen fortsatt er igang selv om jeg har lagt på. Etter en liten stund så forsvinner den.

 

Noen andre som har problemer med det?

 

Det skjer nesten hver gang nå så veldig irriterende.

Kan nevnes at jeg har rootet den med superoneclick og fjernet noen programmer med titanium backup.

Lenke til kommentar

Et nytt problem med optimus 2x. Telefonen har begynt å henge seg under samtaler. Plutselig så stopper samtalen eller hvis jeg legger på så vil den ikke stoppe ordentlig.. Så i bakgrunnen så kan det se ut som samtalen fortsatt er igang selv om jeg har lagt på. Etter en liten stund så forsvinner den.

 

Noen andre som har problemer med det?

 

Det skjer nesten hver gang nå så veldig irriterende.

Kan nevnes at jeg har rootet den med superoneclick og fjernet noen programmer med titanium backup.

 

Har du ett appkiller program installert? Hvis du har det kan du prøve å slette det å se om ting forbedrer seg?

Lenke til kommentar

Prøvde legge inn Modaco rom nå, men har tydeligvis nooba skikkelig ut..

 

Boota i recovery, la inn custom rom'en: Telefonen gikk i loop når den skulle boote

Reboota i recovery på nytt, kjørte en restore: Telefonen står fast på LG boot screenen

 

 

 

FAEN.. noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Prøvde legge inn Modaco rom nå, men har tydeligvis nooba skikkelig ut..

 

Boota i recovery, la inn custom rom'en: Telefonen gikk i loop når den skulle boote

Reboota i recovery på nytt, kjørte en restore: Telefonen står fast på LG boot screenen

 

FAEN.. noen som kan hjelpe?

Ja, mest sansynlig xda eller modaco forumene.

Lenke til kommentar

Prøvde legge inn Modaco rom nå, men har tydeligvis nooba skikkelig ut..

 

Boota i recovery, la inn custom rom'en: Telefonen gikk i loop når den skulle boote

Reboota i recovery på nytt, kjørte en restore: Telefonen står fast på LG boot screenen

 

FAEN.. noen som kan hjelpe?

Ja, mest sansynlig xda eller modaco forumene.

 

Jepp, venter på svar hos Modaco.

 

Må ha en eller annen recovery fil..

Lenke til kommentar

"A WIPE IS MANDATORY IF YOU ARE COMING FROM STOCK / Fr3 OR EARLIER! Apologies, but this is unavoidable for this release. I recommend using Titanium Backup to back up your data. Wipe BEFORE installing the ROM."

 

http://android.modaco.com/content/lg-optimus-2x-2x-modaco-com/335832/7-apr-fr8-fr9-preview-modaco-custom-rom-for-the-lg-optimus-2x-with-online-kitchen/

 

Var flere som hadde det problemet. Tror det ordna seg med wipe ..

Lenke til kommentar

"A WIPE IS MANDATORY IF YOU ARE COMING FROM STOCK / Fr3 OR EARLIER! Apologies, but this is unavoidable for this release. I recommend using Titanium Backup to back up your data. Wipe BEFORE installing the ROM."

 

http://android.modaco.com/content/lg-optimus-2x-2x-modaco-com/335832/7-apr-fr8-fr9-preview-modaco-custom-rom-for-the-lg-optimus-2x-with-online-kitchen/

 

Var flere som hadde det problemet. Tror det ordna seg med wipe ..

 

 

Det hjalp. Herregud, føler meg dum men letta nå :) TAKK

Lenke til kommentar

Skal hente ut min telefon på postkontoret i neste uke.

Har forstått det slik at smsappen som kommer med telefonen ikke har støtte for norske bokstaver, men at du må holde inne o for å få ø osv.

 

Hvordan har dere her inne løst det? Hvilket alternativ app har dere brukt, og vil dette kødde med evt mottate meldinger eller varsel i forhold til at det native systemet for sms fortsatt vil ligge inne?

 

Takker sålangt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...