Gå til innhold

Samsung vil stoppe iPhone 4S i to nye land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sludder? Løgn?

 

Shins første setning i det første sitatet mitt i posten du siterte.

Han sier de nå skal ta patenter veldig seriøst

 

I det andre sitatet sIer han de skal prøve å sørge for at ingen av Apples patenter er med i denne telefonen.

Ja, nettopp. Fordi noen sier at man nå skal ta ting veldig seriøst er overhodet ikke noe som tyder på at de ikke har tatt ting seriøst tidligere. Det betyr at man nå må forsøke å legge inn enda fler ressurser for å forhindre at man går i patentfeller. Som du tidligere også selv postet så sto det i sitatet at det kan være svært vanskelig å korrekt identifisere patenter. Hvorfor tror du det blir rettsaker som i det ene øyeblikk går i den enes favør, for så å plutselig gå i den andres favør? Hvorfor tror du at slike saker må gå flere omganger gjennom rettsystemet før man kan trekke noen konklusjon?

Lenke til kommentar

Samsung har mer enn nok resurser til å sette folk på saken, de trenger ikke å gi ut rimelig like produkter for så å spille overrasket over at det skaper reaksjoner.

Som nevnt før ble dette forsøkt løst av Apple uten å dra det for retten.

 

Men hvis det virkelig er slik at det er innbakt i kulturen deres, er det mer forståelig hvis de ikke så noe galt i det de gjorde.

Lenke til kommentar

Samsung har mer enn nok resurser til å sette folk på saken, de trenger ikke å gi ut rimelig like produkter for så å spille overrasket over at det skaper reaksjoner.

Som nevnt før ble dette forsøkt løst av Apple uten å dra det for retten.

 

Men hvis det virkelig er slik at det er innbakt i kulturen deres, er det mer forståelig hvis de ikke så noe galt i det de gjorde.

Så hvorfor tror du at slike rettsaker er så vanskelig å få avgjort dersom det, ifølge deg, er så lett for selskapene selv å avgjøre hva som er riktig?

Hvorfor har eksperter og dommere vanskelig for å bli enige og avgjøre siden selskaper som ,ifølge deg, "har mer enn nok av ressurser" enkelt kan finne ut dette selv?

Og hvordan kan selskaper som er utbredt verden over, klare seg såpass bra som Samsung når de , ifølge deg, har "innbakt i kulturen sin å bryte patenter"... :nei:

Lenke til kommentar

Som nevnt før ble dette forsøkt løst av Apple uten å dra det for retten.

 

Samsung sa at de kunne inngå et forlik og skifte designet. Apple nektet.

Aha, har du en link til dette? Jeg har ikke sett noe fra disse forhandlingene, dessverre.

 

@Vice

Jeg tror det skyldes forakt, latskap og gjerne kulturelle ting.

Flere av disse "overtrampene" er rimelig åpenlyse etterligninger, så det virker ikke som Samsung har brukt rare resursene på å prøve å unngå å bryte/benytte andres ip.

Lenke til kommentar

@Vice

Jeg tror det skyldes forakt, latskap og gjerne kulturelle ting.

Flere av disse "overtrampene" er rimelig åpenlyse etterligninger, så det virker ikke som Samsung har brukt rare resursene på å prøve å unngå å bryte/benytte andres ip.

Nå kjenner jeg ikke til noen andre saker utenom Galaxy/ipad, men for å kommentere dette tilfellet så er det jo en ganske åpenlys håpløs patent som har blitt utdelt på dette området. Når man feks. lager en bil så vil jeg ikke tro at man umiddelbart går ut ifra at noen har patent på en blank og fin lakkoverflate med moderne utseende og runde former. Og som sagt, selv om det er mulig at Samsung har med viten å vilje brutt evt. patenter for å ufordre den salgs patentvirksomhet, så har det ikke kommet frem noen informasjon om at dette er gjort. Ellers registrerer jeg at du ikke ønsker å svare på hvorfor det ofte er svært vanskelig å avgjøre patentstrider i rettsvesenet. ;)

Lenke til kommentar

Som nevnt før ble dette forsøkt løst av Apple uten å dra det for retten.

 

Samsung sa at de kunne inngå et forlik og skifte designet. Apple nektet.

Aha, har du en link til dette? Jeg har ikke sett noe fra disse forhandlingene, dessverre.

 

http://www.amobil.no/artikler/samsung_blir_stoppet_igjen/102787

 

Før denne avgjørelsen ble tatt prøvde Samsung å diskutere seg fram til et forlik med Apple, ved å si at de kunne endre på nettbrettet sitt, slik at de kunne fortsette å selge det i Australia.

Dette svarte Apple blankt nei til, og saken fikk fortsette sin normale rettsgang.

Lenke til kommentar

Det aner jeg ikke, men det har sikkert å gjøre med hvor gode advokatene er, hvor klart/uklart overtrampet og/eller ip-en er og ikke minst hvor man får saken prøvet.

Samsung begynner å bli litt desperate virker det som.

Det sa vel advokaten deres i retten i Australia.

 

Young said that Samsung was willing to do anything it took to get the 10.1 on shelves by mid-October. “We are absolutely desperate,” he said.

Linky

Lenke til kommentar

Men hvis det virkelig er slik at det er innbakt i kulturen deres, er det mer forståelig hvis de ikke så noe galt i det de gjorde.

Men litt sånn for moro skyld: Hva mener du da om vestlige selskaper som feks. Apple. Apple har ikke "innbakt i kulturen sin" å bryte andres patenter siden de er vestlige. Er det da kun latskap og forakt fra Apple sin side når de selv bryter patenter? Bør de dermed straffes enda hardere siden de faktisk er klare over at det de gjør er galt, i motsetning til feks. Samsung som ikke skjønner dette pga. kulturen sin?

Lenke til kommentar

Patentbrudd er patentbrudd og bør straffes likt. Hverken Apple eller Samsung er uskyldige små firmaer som ikke vet hva de gjør.

Samsung kopierer andres ip mer åpenlyst og tar lettere på seg offerrollen.

Kulturmessige ting kan eventuelt bare forklare hvorfor, ikke frita for ansvar.

Lenke til kommentar

Patentbrudd er patentbrudd og bør straffes likt. Hverken Apple eller Samsung er uskyldige små firmaer som ikke vet hva de gjør.

Samsung kopierer andres ip mer åpenlyst og tar lettere på seg offerrollen.

Kulturmessige ting kan eventuelt bare forklare hvorfor, ikke frita for ansvar.

Men du forstår dermed lettere hvorfor et firma som Samsung da bryter et patent? Det er jo "innbakt i kulturen deres"? Hva er unnskyldningen til Apple når de bevisst bryter regler som det er klare over?

Interessant at du mener at et lovbrudd skal straffes likt, uansett motiv. Det du sier er faktisk at en bilist som uheldigvis kjører over en fotgjenger og dreper ham/henne, skal straffes likedan som feks. ABB. :nei: Som en Steve Jobs fan burde du være svært så familiær med begrepet "møte seg selv i døren" ? :)

Lenke til kommentar

Nå legger du ord i munnen min og går på person igjen!

Som jeg har sagt før passer det seg ikke.

 

Edtit: sånn av ren nysgjerrighet. Hvilken av partene mener du kan sammenlignes med "en bilist som uheldigvis dreper han/henne"' hvilken kan sammenlignes med "ABB"?

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Nå legger du ord i munnen min og går på person igjen!

Som jeg har sagt før passer det seg ikke.

Hvordan mener du jeg går på person?

 

Edtit: sånn av ren nysgjerrighet. Hvilken av partene mener du kan sammenlignes med "en bilist som uheldigvis dreper han/henne"' hvilken kan sammenlignes med "ABB"?

Jeg skal ikke dra eksempelet så langt at jeg deler ut navn etc. for direkte sammenligninger. Det egner det seg ikke til. Eksempelet var bare et ekstremt bilde for å illustrere et prinsipp.
Lenke til kommentar

Les igjennom posten din en gang til og se om du finner hvor du prøver å sette meg i bås.

Om du sikter til "Steve Jobs fan" så var det i utgangspunktet ikke ment som noe skjellsord. Men om du føler deg fornærmet el. av den grunn så må jeg selvsagt beklage dette. Om min antagelse er helt feil så må du selvsagt rope ut.

 

Det "ekstreme" eksempelet ditt antyder at ene parten er nærmest uskyldig, og har gjort ting i god tro.

Tror du virkelig det er slik?

Om man har som kultur å bryte patenter og ikke ser noe galt i det, slik du selv karakteriserer Asiatiske firmaer, så er man jo prinsipielt mye mindre drittsekk enn noen som VET at de gjør noe galt og likefullt gjør det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...