Gå til innhold

Samsung vil stoppe iPhone 4S i to nye land


Anbefalte innlegg

Samsung prøver så godt de kan å forsvare seg så de slipper utestengelse og/eller betale erstatning

Ja, det hadde vel vært mye bedre om de bare hadde satt seg ned og latt Apple dure frem som bølla i klassen og fått lage alt minimalistisk, moderne utstyr med runde kanter på egen hånd....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mer riktig å la Samsung få fortsette å stjele Apple sin ip som Apple har brukt store resurser på å tilegne seg?

Er det moralsk riktig?

Ingen har hindret Samsung i å utvikle produkter på egen hånd. Andre produsenter klarer jo å utvikle ting selv uten å stjele andres ip, hvorfor kan ikke Samsung som er så stort også gjøre det?

Med mindre Samsung består av kjeltringer da, selvsagt.

http://www.nytimes.com/2010/03/25/business/global/25samsung.html

Lenke til kommentar

Er det mer riktig å la Samsung få fortsette å stjele Apple sin ip som Apple har brukt store resurser på å tilegne seg?

Er det moralsk riktig?

Ingen har hindret Samsung i å utvikle produkter på egen hånd. Andre produsenter klarer jo å utvikle ting selv uten å stjele andres ip, hvorfor kan ikke Samsung som er så stort også gjøre det?

Med mindre Samsung består av kjeltringer da, selvsagt.

http://www.nytimes.com/2010/03/25/business/global/25samsung.html

Så lenge Apple selv stjeler andres ip og så lenge de fantastiske nyvinningene som Apple har "brukt store ressurser" på å utvikle består av "moderne minimalistiske produkter med flat skjerm og runde hjørner", så må jo svaret være et rungende ja. Objektivt sett da selvsagt.

Lenke til kommentar

Så hvis det hadde vært motsatt, altså at Apple hadde kopiert Samsungs ip og Samsung gikk til sak, ville du da vært like kritisk til Samsung som du er mot Apple nå? ;)

Nå har jo Samsung allerede gått til sak fordi Apple har kopiert Samsungs ip, men dette er direkte motsøksmål pga. oppførselen som Apple har begynt med. Hadde Samsung vært den første til å gå til søksmål pga. tvilsomme patenter hadde jeg selvsagt vært like kritisk til Samsung. Det er det som kalles å være objektiv.

Lenke til kommentar

Det er nok riktig, men det fritar derimot ingen for ansvar hvis de velger å benytte andres ip.

 

Samsung er mer enn stort nok til å vite bedre, det er ikke et stakkarslig lite firma som kom i skade for ikke å ha sjekket ut om de bryter patenter godt nok før de lanserte produktene sine.

 

Hva er korrekt oppførsel av et firma hvis de mener et annet firma forsyner seg av deres ip?

Jeg vil tro det blir ganske likt det Apple har gjort i disse sakene. Husk at det ble forsøkt løst uten å gå rettens veg først.

 

Edit: glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Det er nok riktig, men det fritar derimot ingen for ansvar hvis de velger å benytte andres ip.

 

Om man skal følge din logikk ville man måtte straffeforfølge alle som på en eller annen måte brøt en gammel paragraf fra oldtiden som ikke er relevant for vår tid.

 

Eller kanskje litt enklere forklart, enhver kristen ville måtte ha henrettet sine homofile familiemedlemmer umiddelbart...

 

Det står skrevet.......

Lenke til kommentar

Hvorfor skal noen gidde å designe/innovere eller videreutvikle egne produkter hvis de ikke kan beskytte seg mot at andre plagierer dem istedet for å utvikle osv. selv?

 

Patentsystemet bør nok justeres, men det må nok uansett være et patentsystem tilstede.

 

Edit: byttet ut et ord.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Det er nok riktig, men det fritar derimot ingen for ansvar hvis de velger å benytte andres ip.

 

Samsung er mer enn stort nok til å vite bedre, det er ikke et stakkarslig lite firma som kom i skade for ikke å ha sjekket ut om de bryter patenter godt nok før de lanserte produktene sine.

 

Hva er korrekt oppførsel av et firma hvis de mener et annet firma forsyner seg av deres ip?

Jeg vil tro det blir ganske likt det Apple har gjort i disse sakene. Husk at det ble forsøkt løst uten å gå rettens veg først.

 

Edit: glemte et ord :)

Om firmaer hele tiden er klar over hvert eneste patent de muligens bryter når de lager egen produkter tviler jeg sterkt på, men de fleste gjør nok det de kan for å unngå patentbrudd. Er nok ingen som bevisst bryter patenter som de vet at de vil tape på. Det som sikkert foregår i større grad er brudd på patenter som man mener ikke holder vann og som man mener ikke vil holde gjennom en rettssak. Eneste måten å bli kvitt urettmessig tildelte patenter er vel gjennom en rettssak såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Det kan heller tyde på at Samsung med viten og vilje etterlignet Apples ip.

 

Inntrykket forsterkes ytterligere når man leser ting som dette:

 

Samsung caught in fake Swedish viral campaign

 

Samsung bullying columnist

 

Samsung caught green washing

 

Samsung caught Exaggerating Galaxy Tab thinnes, faking fans

 

Man får inntrykket av at Samsung ikke har rent mel i posen :)

Lenke til kommentar

Det kan heller tyde på at Samsung med viten og vilje etterlignet Apples ip.

Det blir jo kun spekulering fra din side og har ikke noe med saken å gjøre.

Men som sagt, dersom man bryter et patent som en metode(eneste?) for å få ugyldiggjort urettmessig tildelte patenter, da er det faktisk en bra og nødvendig ting å bryte dem med viten og vilje. Det er som sagt helt umulig å si hva som er tilfellet her, men jeg håper at hele saken fører til en positiv utvikling når det gjelder håpløse patent som Apple her tilsynelatende har blitt tildelt.

 

Inntrykket forsterkes ytterligere når man leser ting som dette:

 

Samsung caught in fake Swedish viral campaign

 

Samsung bullying columnist

 

Samsung caught green washing

 

Samsung caught Exaggerating Galaxy Tab thinnes, faking fans

 

Man får inntrykket av at Samsung ikke har rent mel i posen :)

Og poenget ditt er? At du har vært veldig flink og klart å google fram "snusk" på et stort firma, mens du har fullstendig utelatt tilsvarende på et annet? Om du bare søker på Samsung og ignorerer alle andre får du faktisk inntrykk av at Samsung er det eneste firmaet i verden som driver med "snusk".

Lenke til kommentar

Nei, Google skal nok ikke ha æren for disse linkene, i allefall ikke for min del, de er fra diverse tech-sider/forumbrukere rundt omkring.

 

Jeg limte de inn for å vise hvor råtne Samsung ser ut til å være, og dette er nok bare toppen av isfjellet.

Ifølge div. forumbrukere (som jeg dessverre ikke bokmerket, men mulig det var i forbindelse med linkene jeg limte inn her) som skrev de var fra sør Korea, har Samsung stor makt over media i hjemlandet og bruker den flittig i patentsaken mot Apple. De presenter seg selv som det uskyldige offeret til de slemme "yankeene", og spiller på nasjonalfølelsen.

 

Nå er det selvsagt mulig at det ikke er korrekt, men flere har sagt det samme.

(ikke rart det ble lite gjort på jobben i dag når man leser kommentarer til slike artikler :) )

Lenke til kommentar

Samme medisin? Som at Apple F.eks blir fersket i å kopiere/benytte seg av andres ip uten lov? Det har vel Apple blitt flere ganger allerede, og har såvidt jeg vet betalt for seg.

Men ja, det gjelder alle som skamløst forsyner seg av andres arbeid uten hverken lov eller å betale for seg. Når de må stå til rette for sine gjerninger er det sikkert på sin plass med en liten applaus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...