Gå til innhold

Objektiver til Canon 5D mark ii


Anbefalte innlegg

Hvis kriteriene er fullformat og filmfunksjon så må man vel si at 5D mkII er det eneste alternativet innenfor trådstarters budsjett. Hvor mye taper han på å selge objektivene han har idag? Han må jo likevel selge det ene objektivet for at det i det hele tatt skal være vits i å kjøpe D700. Og Nikons 50mm 1.8 er ikke et godt nok argument for et systemvalg, ei heller ikke ergonomi/knappeplassering da dette er en tilvenningssak som alle greier å komme over.

 

Med tanke på klipplengde så er det svært sjelden man har så lange enkeltklipp at det overgår grensen.

 

Men jeg ville ventet å sett hva Canon lanserer i morgen, uansett om det er 1D serien eller 5D eller hva så vil det sikkert generere litt flere brukte Canons de kommende ukene.

 

Filmfunksjon vil vere veldig til nytte for meg, i tillegg er det ein fordel med fullformat for mitt bruk, både med tanke på timelapse og utskrift. Har planer om å slenge et par bilder opp på veggen etter kvart :)

 

Canon har jo også ein bra 50mm til grei pris, men spørs om eg ikkje må ha 80 eller over på fullformat til portrett? Ikkje nødvendigvis, men er veldig fornøgd med 50mm på mitt cropkamera iallfall, så vil gjerne ha omtrent samme.

 

Nei, tar forsåvidt sjelden lange filmklipp, men kan vere praktisk blant anna om eg skal lage dokumentar. Skal du intervjue en person er det kjipt om du mister halve av det personen har sagt fordi du har gløymt å starte nytt klipp.

 

Også som andre har sagt det siste der, men takk for tipset :) Får håpe oppfølgeren blir lansert i måra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje du pleid å skrive nynorsk, eller tar eg feil? :p

Nope - knastørt bokmål her, bosatt i Danmark.

 

Hender en sjelden gang jeg drar fram en eller annen dialekt hvis det passer, men ellers ikke.. ;)

 

Åh, hehe, då tok eg nok feil :)

 

Har noken erfaring med simplyelectronics?

Ser dei selger eit heilt nytt Canon 5D mark II til 9500, og det står fri frakt til Norge. Blir det lagt på moms uansett?

Lenke til kommentar
Har noken erfaring med simplyelectronics?

 

Et kjapp søk viser at enkelte ikke er fornøyde "en av flere postinger", personlig så ville jeg aldri brukt denne type butikker til en såpass dyr vare.

 

simply electronics negative feedback

 

Ser dei ikkje har engelsk skatt, eller VAT, men blir likevel 12000 med Norge sin mva.. Spørs om eg heller betaler ca 11000 for et brukt et, med litt lenger og meir trygg forsikring.

 

Blei ikkje lansert en oppfølger av 5D i dag, men 1D.. Ser ut som om eg må vente med oppfølgeren til februar/mars neste år. Kor mykje er det på å spare å vente til det? Går brukt mark II ned til 7-8?

Lenke til kommentar

...og huset får du nytt for kr 11.990,-. Det betyr at du ikke skal betale mer enn maks 8-9000 for en brukt 5DII.

Vanlig nypris er ca 15k. Det er irrelevant at det har vært på tilbud i en kort periode - når nyprisen går opp igjen etter tilbudet holder ikke bruktprisen seg nede - eller for den del at den en gang faller under tilbudet.

Lenke til kommentar

...og huset får du nytt for kr 11.990,-. Det betyr at du ikke skal betale mer enn maks 8-9000 for en brukt 5DII.

 

Som Trondster seier, så er nyprisen på ca 15 000kr.

Ser ei bruktannonse no der den ligg på 11 500kr, men håpar eg kan få den endå litt billigare. Til den prisen kan eg jo nesten like så godt slå til på tilbudet "TheOats" posta rett over deg, for linsa som følger med går til ca 7000kr ny.

Lenke til kommentar

...og huset får du nytt for kr 11.990,-. Det betyr at du ikke skal betale mer enn maks 8-9000 for en brukt 5DII.

Vanlig nypris er ca 15k. Det er irrelevant at det har vært på tilbud i en kort periode - når nyprisen går opp igjen etter tilbudet holder ikke bruktprisen seg nede - eller for den del at den en gang faller under tilbudet.

Man kan Selvsagt ønske seg at slike kampanjer er irrelevante for prisdannelsen i bruktmarkedet, men de skaper selvsagt en forventning hos bruktkjøperne om at ny-prisen, og dermed bruktprisen er på vei ned. Idag kan jeg kjøpe 5dii til 11990,- og då er selvsagt ikke et brukt 5dii verdt mer enn max 9000,-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...