Gå til innhold

Prøvd alt, google redirect virus vil ikke bort!


Anbefalte innlegg

Hei, google videresender meg til alle mulige reklame sider på søkene mine! Har prøvd:

 

TDSS Killer

Hitman pro

Avast anti-virus

Malware bytes

Ad-aware

 

Hitman pro var det eneste programmet som fant og fjernet noe men det hjalp ikke..

 

Forslag?

 

 

Edit: Bruker google chrome uten noen addons utenom stumbleupon, adblock og docs/pdf/powerpoint viewer av google.

Endret av son
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google redirect trojaneren er en fellesbetegnelse på en mengde forskjellige infeksjoner som kan være svært komplekse, og som gjerne ikke lar seg løse med ett enkelt produkt eller framgangsmåte. Men siden de fleste kvier seg for å foreta en formatering og reinstallering av harddisken, så må man jo bare prøve. Noen melder at en helt "frisk" versjon av Hitman Pro 3.5 kan hjelpe, men mange sier også at jævelskapen kommer tilbake etter en stund. Med en frisk versjon, mener jeg noe som er lastet ned fra en trygg nettside, f.eks. Cnet. Avinstaller HitMan Pro, og alle mapper knyttet til denne, og installer deretter en frisk versjon.

 

Hvis ikke det heller hjelper -

Prøv dette : Lenke

Flere sier de har blitt kvitt problemet med denne løsningen.

 

Ellers er det jo ComboFix, men med den bør man være helt sikker på hva man gjør, det er software som griper dypt inn i kjernefiler, og uvettig bruk kan faktisk føre til at man sitter igjen med en ubrukelig maskin.

 

I framtiden: hold antivirus og brannmur oppdatert, legg gjerne inn passive filtre gjennon f.eks. SpyBot Search & Destroy og SpywareBlaster.... men framfor alt, vis nettvett. Dette faenskapet har kommet fordi du var på en side du ikke burde være, eller klikket på noe du ikke burde ha klikket på- i 99% av tilfellene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Før i tiden brukte vi noe som het Hijackthis.

Den er veldig flink til å avsløre entries i registry, altså la oss si at det er noe som installerer seg hver gang du starter maskinen, så selv om du fjerner det vil det installere seg på nytt ved reboot. Da er Hijackthis perfekt, fordi det vil vise at det ligger noe der som ikke skal være der, som installeres ved boot.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et skikkelig antivirus. Norton360 eller F-secure. Dette er de antivirusprogrammene som kom på de 2 første plassene av AV-Comparatives desember 2012. Av gratisprogrammene er det Microsoft sitt som kommer best ut, men det er fortsatt ikke like bra som de betalbare. Noen få hundrelapper i året er ingen høy pris for god datasikkerhet i dag.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et skikkelig antivirus. Norton360 eller F-secure.

 

Norton 360 er ikek noe annet enn problemer. Brannmuren som følger med det programmet har en tendens til å være litt vel ivrig. Kjøp heller Norton Antivirus så er man i boks.

Hadde ikke problemer med brannmuren det året jeg brukte 360. Men det er mulig å deaktivere brannmuren. Det eneste jeg ikke liker med 360 er den automatiske backupen. Den er masete. Så den anbefaler jeg å skru av etter at noen viktige filer er tatt backup av. 360 tok de 14 high risk trojanerne jeg fikk med AVG.

 

@Prompel: Min F-secure bruker for tiden 3300 kb. 360 brukte noe mer minne. Merker ikke at den er der for unntak av brannmuren som gir beskjed hver gang et program er blitt oppdatert og vil ha nett-tilgang.

Lenke til kommentar

Kjør HijackThis.

http://free.antivirus.com/hijackthis/

 

Gratis, krever ikke noen løpende abonnement, tar ingen ressurser til daglig.

 

Jeg har vært innom det meste av antivirus, men PC'en ble jo tregere enn med virus! Droppet alt av antivirus for et par år siden, og har ikke hatt problemer siden.

 

[ironi]Har kjørt bil i mange år og aldri hatt bruk for bilbelte. Ble jo bare tregere å komme i gang når man måtte ta på beltet hele tiden. Droppet alt av belte for et par år siden og har ikke hatt problemer siden[/ironi]

 

Men spøk til side, han spør vel om hvordan han kan bli kvitt et problem, ikke hva som er best av programmer eller ikke

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

skal man ha noe skikkelig av gratisprogrammer er vel comodo noe av det beste. AV, brannmur og sandbox gjør susen: http://www.comodo.com/home/internet-security/free-internet-security.php?key5subkey1=b82090e20c56810f53a57aa0da51a9ecaa82acf9&key5subkey2=&key5subkey3=1319214014000&key5subkey6=&key5subkey7=1319213838000&key5subkey8=&key5subkey9=1319214016000&key6subkey1=&key6subkey2=FF70&key6subkey3=7&key6subkey4=nb-no&key6subkey5=NO&key6subkey6=0&key6subkey7=http://www.comodo.com/&key6subkey8=103183&key6subkey9=19201200&key6subkey10=true&key7subkey1=2

 

Har man først fått noe, foretrekker jeg en formatering for å være sikekr på at alt er borte. Ofte vil viruset ha tuklet med filer slik at selv om man fjerner det er det fortsatt skadede filer igjen. Har man backup med nødvendige drivere og programmer man bruker er det en rask sak og man får en friskere pc på kjøpet.

Lenke til kommentar

Klarer ikke fjerne dette viruset jeg altså.. og det hjemsøker meg visst og!

 

 

Nettopp fått meg en helt ny Komplett-PC.

 

Innstallerte windows 7 64bit,hadde ikke nettverksdriver innstallert så jeg innstallerte den via hovedkort CDn det første jeg gjorde når jeg koblet til nettet for første gang var og åpne internett-explorer gå på google.com og søke "google chrome" da jeg trykket på første svaret som var link til google chrome ble jeg videresendt til akkurat de samme reklame sidene som før. Hvordan er det mulig?? PCN ER JO HELT NY MED NYINNSTALLERT WINDOWS! ALDRI VÆRT PÅ NETTET PÅ DEN OG JEG FÅR VIRUS I SAMME ØYEBLIKK JEG GÅR PÅ GOOGLE? ENESTE WEBSIDEN JEG VAR PÅ!!

 

THE FUCK WHAT!!!!!!!!!!111111 nå bæder jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...