Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil stjålet


ElBarto

Anbefalte innlegg

Bilen min ble stjålet i natt (natt til 13.10). :cry:

 

Mer info for de som befinner seg i Østfold(Halden) og Østlandsområdet og kanskje har sett bilen:

http://mittfb.f-b.no/artikkel.php?aid=16737

 

Tyvene har da altså gått inn hoveddøra(som jeg for en gangs skyld hadde glemt å låse), tatt nøkkelknipet (som jeg vanligvis ikke pleier å henge på knaggen) og deretter bilen.

 

Det jeg egentlig lurer på er hva dem gjør med bilen? :dontgetit:

Det er en gammel bil (1996 Toyota Carina E XLI), så den er ikke verdt så fantastisk mye penger. Den har i tillegg vært bulka, så panseret og støtfangeren er byttet og er sølvgrå(bilen er ellers blågrønn). Noe som gjør den enda mindre verdt, og lett gjenkjennelig hvis dem ikke gjør noe med den. Kan liksom ikke se for meg at den er så veldig attraktiv å stjele. Men 20 000-30 000,- er kanskje verdt det.

 

Er det noe håp for at den kommer til å bli funnet?

 

(Jævlig kjipt når man bare har ansvarsforsikring, men sånn er det å være student :()

 

Lessons learned:

- Ha bedre forsikring

- Lås døra

- Ha nøklene i lomma

- Sett opp selvskudd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen min ble stjålet i natt (natt til 13.10). :cry:

 

Mer info for de som befinner seg i Østfold(Halden) og Østlandsområdet og kanskje har sett bilen:

http://mittfb.f-b.no/artikkel.php?aid=16737

 

Tyvene har da altså gått inn hoveddøra(som jeg for en gangs skyld hadde glemt å låse), tatt nøkkelknipet (som jeg vanligvis ikke pleier å henge på knaggen) og deretter bilen.

 

Det jeg egentlig lurer på er hva dem gjør med bilen? :dontgetit:

Det er en gammel bil (1996 Toyota Carina E XLI), så den er ikke verdt så fantastisk mye penger. Den har i tillegg vært bulka, så panseret og støtfangeren er byttet og er sølvgrå(bilen er ellers blågrønn). Noe som gjør den enda mindre verdt, og lett gjenkjennelig hvis dem ikke gjør noe med den. Kan liksom ikke se for meg at den er så veldig attraktiv å stjele. Men 20 000-30 000,- er kanskje verdt det.

 

Er det noe håp for at den kommer til å bli funnet?

 

(Jævlig kjipt når man bare har ansvarsforsikring, men sånn er det å være student :()

 

Lessons learned:

- Ha bedre forsikring

- Lås døra

- Ha nøklene i lomma

- Sett opp selvskudd

 

20 000 - 30 000,- er nok penger til at noen gidder å sjele en bil.

Lenke til kommentar

Bilen min ble stjålet i natt (natt til 13.10). :cry:

 

Mer info for de som befinner seg i Østfold(Halden) og Østlandsområdet og kanskje har sett bilen:

http://mittfb.f-b.no/artikkel.php?aid=16737

 

Tyvene har da altså gått inn hoveddøra(som jeg for en gangs skyld hadde glemt å låse), tatt nøkkelknipet (som jeg vanligvis ikke pleier å henge på knaggen) og deretter bilen.

 

Det jeg egentlig lurer på er hva dem gjør med bilen? :dontgetit:

Det er en gammel bil (1996 Toyota Carina E XLI), så den er ikke verdt så fantastisk mye penger. Den har i tillegg vært bulka, så panseret og støtfangeren er byttet og er sølvgrå(bilen er ellers blågrønn). Noe som gjør den enda mindre verdt, og lett gjenkjennelig hvis dem ikke gjør noe med den. Kan liksom ikke se for meg at den er så veldig attraktiv å stjele. Men 20 000-30 000,- er kanskje verdt det.

 

Er det noe håp for at den kommer til å bli funnet?

 

(Jævlig kjipt når man bare har ansvarsforsikring, men sånn er det å være student :()

 

Lessons learned:

- Ha bedre forsikring

- Lås døra

- Ha nøklene i lomma

- Sett opp selvskudd

 

Vist du har politi annmeldt det, dukker den sikkert opp snart. Min bil ble stjålet for en uken siden, fikk bilen tilbake av politiet 2 dager etterpå, men de som stjal de slapp unna fengselstraff..

Lenke til kommentar

Vist du har politi annmeldt det, dukker den sikkert opp snart. Min bil ble stjålet for en uken siden, fikk bilen tilbake av politiet 2 dager etterpå, men de som stjal de slapp unna fengselstraff..

Har gjort det, eller, har meldt den stjålet. Skal ned på stasjonen i morgen tidlig og anmelde det ordentlig. De hadde ikke tid i dag når jeg var der nede. Jeg håper virkelig de finner den. Hadde vært topp!

 

Ganske ekkelt at noen har vært inne i huset mens jeg sov og egentlig. :ermm:

Lenke til kommentar

Vist du har politi annmeldt det, dukker den sikkert opp snart. Min bil ble stjålet for en uken siden, fikk bilen tilbake av politiet 2 dager etterpå, men de som stjal de slapp unna fengselstraff..

Har gjort det, eller, har meldt den stjålet. Skal ned på stasjonen i morgen tidlig og anmelde det ordentlig. De hadde ikke tid i dag når jeg var der nede. Jeg håper virkelig de finner den. Hadde vært topp!

 

Ganske ekkelt at noen har vært inne i huset mens jeg sov og egentlig. :ermm:

 

Ja, det er ekkelt. Har du ingen mistenkte, ingen du kjenner som kan ha gjort det, som kan ha visst at du ikke låste døren den kvelden, og at nøkkelen lå synlig ?

Lenke til kommentar

Ja, det er ekkelt. Har du ingen mistenkte, ingen du kjenner som kan ha gjort det, som kan ha visst at du ikke låste døren den kvelden, og at nøkkelen lå synlig ?

Nope, er ingen jeg kjenner. Det er helt sikkert, har gode venner og god omgangskrets. :) Ingen som kan ha visst om det heller. Det hadde muligens gjort ting enklere om det var noen jeg kjente, og muligens enda litt kjipere på ett vis.

Lenke til kommentar

Vet det her blir dobbelpost, beklager.

 

Men, sånn forsikringsmessig, er ingen mulighet for at det kan tas på innbo? Bilen sto tross alt rett utenfor huset, og de har vært INNE å fått tak i nøkkel. (se gjerne bortifra at døra var oppe i eventuelt resonnement rundt dette)

Endret av ElBarto
Lenke til kommentar

En liten oppdatering:

 

Forsikring dekker ikke tyveri av bilen, selv om nøklene har blitt tatt inne. Den dekker heller ikke bytte av lås til andre steder enn huset (altså ikke på jobben og hjemme hos foreldrene mine).

 

Oppdaget også at de har tatt med seg laptop og en sparebøsse (norgesglass) med litt penger. Får vel kanskje igjen 1000 kroner på innboforsikringa, yay. :hrm: Det at de har tatt flere ting betyr at de har gått både inn på kjøkkenet og stua, noe som gjør ting enda litt mer creepy. De lot være å ta PS3, Xbox 360, anlegg etc. i stua. Takk for det!

 

Får bare håpe bilen kommer til rette!

Lenke til kommentar

En liten oppdatering:

 

Forsikring dekker ikke tyveri av bilen, selv om nøklene har blitt tatt inne. Den dekker heller ikke bytte av lås til andre steder enn huset (altså ikke på jobben og hjemme hos foreldrene mine).

 

Oppdaget også at de har tatt med seg laptop og en sparebøsse (norgesglass) med litt penger. Får vel kanskje igjen 1000 kroner på innboforsikringa, yay. :hrm: Det at de har tatt flere ting betyr at de har gått både inn på kjøkkenet og stua, noe som gjør ting enda litt mer creepy. De lot være å ta PS3, Xbox 360, anlegg etc. i stua. Takk for det!

 

Får bare håpe bilen kommer til rette!

Når jeg ble frastjålet en enda eldre bil for omtrent et år siden kom den til rette etter omtrent 2 uker. Tyven hadde tydelig brukt den som transport en stund. Den ble oppdaget i sentrum fordi den holdt på å få andre parkeringsbot for ulovlig parkering. Ble oppringt av en offentlig parkeringsvakt faktisk.

 

Cobos

Lenke til kommentar

Da var den kommet til rette. :)

 

Dem sto på en bensinstasjon nede i byen her. Vakke så kald som jeg burde vært, så jeg kjørte og plasserte meg rett foran dem. Regna liksom med at de ville stikke fra bilen eller noe.... men de stakk jo såklart av MED bilen igjen. Så jeg fulgte etter med bilen min, mens jeg ringte politiet. Jeg kjørte en liten Citroën C1, så de kjørte forholdsvis glatt fra meg når kom ut på noen landeveier. Mista dem til slutt(kjørte feil vei i ett kryss, og fikk i alle fall eliminert den veien), men litt etterpå fikk politiet tatt dem. Så da kan jeg hente bilen hos Viking i morgen. :) Yay!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette var bra å høre. Var det ungdommer som hadde tatt bilen?

Ja, utrolig bra! :D

 

Jepp, de så ikke så veldig gamle ut. Begynnelsen av 20-åra kanskje. Fikk bare et raskt glimt egentlig. Så ganske overraska ut når jeg stoppa rett foran dem. :p

Endret av ElBarto
Lenke til kommentar

Dette var bra å høre. Var det ungdommer som hadde tatt bilen?

Ja, utrolig bra! :D

 

Jepp, de så ikke så veldig gamle ut. Begynnelsen av 20-åra kanskje. Fikk bare et raskt glimt egentlig. Så ganske overraska ut når jeg stoppa rett foran dem. :p

synd du ikke hadde brekkjærn med deg slik at du kunne løpe ut av bilen røske opp døra og slå føreren. hadde jeg gjort ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...