Gå til innhold

- Samsung eier iPhone-antennen


Anbefalte innlegg

Her har Apple vært veldig smart.

 

Under utvikling av iphone4s var de klar over at de måtte bruke antenneteknologi som Samsung har patent på.

 

De startet dermed en masse saksmål mot Samsung ang. Galaxy-serien for å skape mer trøbbel for Samsung. I realiteten er salget til ipad2 aldri truet.

 

Nå kan de komme med kompromiss om å trekke alle søksmål mot at de får brukt antenna uten royalties.

 

Kyniske, men smarte jævler :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Hvem var først ute med utformingen av støpselet som puttes inn i kontakten?

Hvem lagde en telefon først man kunne ringe med, og kan man ringe med begge er det da en plagiat?

Begge har firkentet display, burde ikke en av dem hatt rundt eller trekantet display for å ikke plagiere?

En mp3 som spilles av, er ikke lyden vel lik på begge mobilene?

 

Når skal samsung og apple begrave den teite stridsøksa og skjønne at man lærer av hverandre?

 

I butikken ligger det 20 brød etterhvarndre med samme form og utseende. Plagiat?

Dekkprodusenter som lager runde dekk, plagiat? De har jo akkurat samme dimensjon?

Kalle en knapp on/off akkurat som alle andre?

Merke volumknappene med + og -

En lyspære fra phillips med akkurat lik sokkel som en fra osram?

 

Masse mat for sultne advokater i tiden som kommer...

Lenke til kommentar

BRENN APPLE, BRENN! Brenn der dere kommer fra, jævler.

 

1. De lager designprodukter som koster mye mer enn de smaker.

2. De skryter seg selv og produktene sine opp i skyene og kaller seg selv genier. Hva genialt har de gjort siden iPhone 1 og iPad 1?

3. De går til angrep mot konkurrenter, som i iPad saken ville betydd monopol, som ville gått ut over alle forbrukere, på begge sider.

4. De begrenser tilpasningsmuligheter for forbrukerene sine, sporer mobiler i det skjulte og har masse evil shit.

 

Og halve markedet blir lurt av deres strategier og metoder. Boikott Apple!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BRENN APPLE, BRENN! Brenn der dere kommer fra, jævler.

 

1. De lager designprodukter som koster mye mer enn de smaker.

2. De skryter seg selv og produktene sine opp i skyene og kaller seg selv genier. Hva genialt har de gjort siden iPhone 1 og iPad 1?

3. De går til angrep mot konkurrenter, som i iPad saken ville betydd monopol, som ville gått ut over alle forbrukere, på begge sider.

4. De begrenser tilpasningsmuligheter for forbrukerene sine, sporer mobiler i det skjulte og har masse evil shit.

 

Og halve markedet blir lurt av deres strategier og metoder. Boikott Apple!

 

Fader vår, du som er i datamaskinen.

Hellige vorde ditt operativsystem

komme ditt flerbrukersystem.

Skje din vilje,

som på skjermen, så også på skriveren.

 

Led oss ikke inn i systemfeil, men fri oss fra sorte skjermer.

Gi oss i dag vår daglige utskrift,

og tilgi oss våre tastefeil

- selv om vi aldri tilgir noen for datafeil.

 

iOS 5 og OSX

Lenke til kommentar

Her lukter det fjæra som ble til fem høns.

 

Hvis man leser den originale artikkelen det henvises til i saken så fremgår det rimelig klart at vedkommende som eier patentet det her er snakk om antar at Apple bruker deres teknologi.

 

Jeg kan imidlertid ikke finne noen info i det hele tatt på nett om hvordan Apples "nye" antenne fungerer i praksis. For alt vi vet så kan det være at de har hentet sin teknologi eller inspirasjon fra helt andre ting.

 

Såpass dreven som Apple begynner å bli i patentgamet så finner jeg det noe søkt at de skulle gjøre noe så til de grader amatørmessig å benytte et patent som noen andre sitter på.

 

-KJ

Lenke til kommentar

 

Nei, men jeg klarer å tenke selv :-) Det blir å håpe for mye for dere Apple motstandere :-)

 

Vel, nå viser det seg at patentene Samsung har brukt mot Apple er rimelig sterke, så en salgstopp er ikke utenkelig. For meg er det ikke så nøye, men for å stoppe Apple sin utidige oppførsel, så tror jeg et salgstopp av iphone 4 er nødvendig. Men, jeg kan jo også innrømme at jeg blir å kose meg litt den dagen sure Apple må ta et jafs av seg selv...

 

 

Såpass dreven som Apple begynner å bli i patentgamet så finner jeg det noe søkt at de skulle gjøre noe så til de grader amatørmessig å benytte et patent som noen andre sitter på.

 

-KJ

 

Du kaller den drevne, jeg kaller dem kyniske.

Lenke til kommentar

 

Nei, men jeg klarer å tenke selv :-) Det blir å håpe for mye for dere Apple motstandere :-)

 

Vel, nå viser det seg at patentene Samsung har brukt mot Apple er rimelig sterke, så en salgstopp er ikke utenkelig. For meg er det ikke så nøye, men for å stoppe Apple sin utidige oppførsel, så tror jeg et salgstopp av iphone 4 er nødvendig. Men, jeg kan jo også innrømme at jeg blir å kose meg litt den dagen sure Apple må ta et jafs av seg selv...

 

 

Såpass dreven som Apple begynner å bli i patentgamet så finner jeg det noe søkt at de skulle gjøre noe så til de grader amatørmessig å benytte et patent som noen andre sitter på.

 

-KJ

 

Du kaller den drevne, jeg kaller dem kyniske.

 

Det er faktisk HELT utenkelig at det skjer.

Lenke til kommentar

 

Nei, men jeg klarer å tenke selv :-) Det blir å håpe for mye for dere Apple motstandere :-)

 

Vel, nå viser det seg at patentene Samsung har brukt mot Apple er rimelig sterke, så en salgstopp er ikke utenkelig. For meg er det ikke så nøye, men for å stoppe Apple sin utidige oppførsel, så tror jeg et salgstopp av iphone 4 er nødvendig. Men, jeg kan jo også innrømme at jeg blir å kose meg litt den dagen sure Apple må ta et jafs av seg selv...

 

 

Såpass dreven som Apple begynner å bli i patentgamet så finner jeg det noe søkt at de skulle gjøre noe så til de grader amatørmessig å benytte et patent som noen andre sitter på.

 

-KJ

 

Du kaller den drevne, jeg kaller dem kyniske.

 

Det er faktisk HELT utenkelig at det skjer.

Vel den er snart stoppet

Lenke til kommentar

 

Det er faktisk HELT utenkelig at det skjer.

 

Ja er det virkelig det? Vi har jo sett at Apple klarte å stoppe Samsung med patenter langt mer vage enn de Samsung skal stoppe iphone med.

Men skjønner jo at i en iVerden er dette helt utenkelig. I vår andres verden, er dette noe vi faktisk forventer, ettersom Apple har gått opp veien, slik at de andre bare har å følge den.7

 

Har du forresten forhåndsbestilt iPhone 4S?

Lenke til kommentar

Vi har jo sett at Apple klarte å stoppe Samsung med patenter langt mer vage enn de Samsung skal stoppe iphone med.

 

Har vi? Med mindre den danske antenneprofessoren har hatt tilgang på iPhone4S så vil jeg si at han uttaler seg om antennene på telefonen på et rimelig ullent grunnlag.

 

Jeg har søkt en del på det o store internettet etter en beskrivelse av teknologien de bruker, og det eneste jeg finner er at de sier at de bruker to antenner og velger det sterkeste signalet til en hver tid.

 

Hvordan dette kan bli å misbruke det patentet til de danske RFguruene kan jeg ikke helt se. Deres system er vesentlig mer avansert og bruker både passive og aktive komponenter. (Patent 1, Patent 2.)

 

Inntil noen har åpnet iPhone4S og sett på hvordan ting henger sammen / sett patentet som beskriver de "revolusjonerende" antennene til 4S, så tror jeg det kan være lurt å vente med å dømme den ene eller andre.

 

-KJ

Lenke til kommentar

 

Nei, men jeg klarer å tenke selv :-) Det blir å håpe for mye for dere Apple motstandere :-)

 

Vel, nå viser det seg at patentene Samsung har brukt mot Apple er rimelig sterke, så en salgstopp er ikke utenkelig. For meg er det ikke så nøye, men for å stoppe Apple sin utidige oppførsel, så tror jeg et salgstopp av iphone 4 er nødvendig. Men, jeg kan jo også innrømme at jeg blir å kose meg litt den dagen sure Apple må ta et jafs av seg selv...

 

 

Såpass dreven som Apple begynner å bli i patentgamet så finner jeg det noe søkt at de skulle gjøre noe så til de grader amatørmessig å benytte et patent som noen andre sitter på.

 

-KJ

 

Du kaller den drevne, jeg kaller dem kyniske.

 

Det er faktisk HELT utenkelig at det skjer.

Vel den er snart stoppet

 

Du får vente å se da vet du :)

Lenke til kommentar

 

Det er faktisk HELT utenkelig at det skjer.

 

Ja er det virkelig det? Vi har jo sett at Apple klarte å stoppe Samsung med patenter langt mer vage enn de Samsung skal stoppe iphone med.

Men skjønner jo at i en iVerden er dette helt utenkelig. I vår andres verden, er dette noe vi faktisk forventer, ettersom Apple har gått opp veien, slik at de andre bare har å følge den.7

 

Har du forresten forhåndsbestilt iPhone 4S?

 

 

Nei, jeg har ikke behov for 4S. iPhone 4 har mer enn nok "hestekrefter" enn så lenge. Hadde det kommen en design endring hadde jeg kjøpt for å få en ny telefon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...