Gå til innhold

Valg av forsterker til HiFi anlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et HiFi anlegg, skal ha Cerwin Vega VE-12F. Men åssen forsterker burde jeg ha. Vet at jeg burde ha minimum 2x100 watt forsterker, men noen som har et forslag?

Har sett litt på Yamaha R-S500, noen som har erfaring eller kjennskap til denne forsterkeren? Er den bra?

Vil ikke bruke så veldig mye penger, men jeg har et gavekort på HiFi Klubben på 2000kr, og har sagt at jeg ønsker meg et til i julegave. Så hvis jeg får det, kjøper jeg høytalerene på HiFi klubben.

Takker for all respons!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en real reciever av Yamaha. Sjekk ut denne: http://www.surround.no/product/576775/Yamaha-RX-V471-Black.html

Her har du hd støtte og 105 watt per kanal.

Men hvis det er for dyrt. Gå for den du tenkte på ser gromm ut den også.

Dette er rent tull, r-s500 er langt bedre enn surround-receiveren du linker til. "Real receiver" hva betyr det i det hele tatt?

Stereoforsterkere gir alltid mye mer for pengene enn en surroundreceiver til stereolyd.

• Liker 1
  • 13 år senere...
Skrevet
On 10/11/2011 at 7:04 PM, Flimzes said:

Dette er rent tull, r-s500 er langt bedre enn surround-receiveren du linker til. "Real receiver" hva betyr det i det hele tatt?

Stereoforsterkere gir alltid mye mer for pengene enn en surroundreceiver til stereolyd.

Mulig det men jeg tenkte mer hvis man ville bygge på fra 2.0 til 5.1 senere. Hvis stereo er det eneste så klart bedre med Yamaha R-S500.

Skrevet (endret)

Mopeder, motorsykler, musikkinstrumenter, paahengser, HiFi lyd, you name it, Yamaha er noe av det beste og sett i forhold til pris.

Har ikke noe erfaring, med den forsterkeren, men vet gjennom et 65 aars liv, at Yamaha er kjempekvalitet.

Der kan jeg si med en gang at naar det gjelder lyd, pris og holdbarhet, er yamaha paa toppen.

Japanske gitarer i fra 70 - 80 aarene, er veldig populaere. Det var veldig mangen forskjellige merker da og Yamaha og to merker til, var de eneste, som overlevde og produserer i dag. Gitarene dems, hadde ikke bare rykte paa seg, for aa vaere like gode som Fender, Gibson og Martin, det var de som mente de var bedre. I den tiden, laa de vel paa en tredjedel av prisen.

Hadde en Yamaha moped, som mekanikerene paa verkstedet, jeg hadde service hos, fortalte ar det var den, som de saa minst.

En kjenning av meg, som driver et feriesenter, hvor han har 30 baater, med Yamaha paa, forteller at han har mye mindre klatt med de, enn de andre merkene. Han mistet en i sjoeen, som ble liggende en maaned der og etter de hadde skylt den med ferksvann og skiftet olje, bare dro de snora og der startet den.

Hadde vaert veldig trygg, paa den forsterkeren. 😊

Endret av Karltorbj
Skrevet (endret)
sedsberg skrev (40 minutter siden):

Vil tro han har fått seg forsterker nå. Er 14 år siden siste post.

Den saa ikke jeg. 😁 Takk for tipset,

Endret av Karltorbj
Skrevet (endret)
sedsberg skrev (57 minutter siden):

Ellers, takk for hjelpen med Jegermaister forsterkeren, som hadde brent seg.

Naa staar den her og er helt fin. Kjopte en likedan uten reklame, og europeisk stroem, til 400 kr, paa Finn og bare skiftet ut forsterkerdelen.

Lurer paa, hva en svakstroemelektriker ville hatt, for aa fikse den med amerikansk stroem? 😃

Endret av Karltorbj
Skrevet
sedsberg skrev (1 time siden):

Sikker fått seg kone/gubbe, noen unger, eller hund, rekkehus og alt annet også xD

Skrevet
Zepticon skrev (2 minutter siden):

Sikker fått seg kone/gubbe, noen unger, eller hund, rekkehus og alt annet også xD

Maa spille lavere naa. 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...