Gå til innhold

Hvilken kampsport er best for meg?


Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har litt lyst til å begynne med kampsport, det jeg tenker på er om det ikke er alt for mye løping og slik da jeg er i litt dårlig form har noe fett men, klarer vell noe løping men orker ikke å løpe i taket og løpe mye, tenkte mer på sloss med bena uten mye løping, eller slåssing med armene/hånden.

 

Hvilken kampsport tror dere passer best for meg? tenker meg at det kunne vært greit i forhold til skole eller fest eller noe (f.eks folk som slår meg... så kunne det vært greit å si stopp)

 

Hva er typisk for den kampsporten? snakk gjerne litt om det man lærer osv.

 

Og hvor kan man få plass hen? hadde vært greit nærme fetsund, men lillestrøm går sikkert greit (litt uiskker, si hvor de har lokaler dere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Mixed martial arts er jo betegnelsen på det å trene, utøve eller konkurrere i flere forskjellige kampsportgrener samtidig. Det være seg karate, ju jutsu, BJJ, MT, wrestling osv..

Tja, delvis korrekt. Det er mer elementer fra mange typer kampsport satt sammen til en "ny" kampsport. Du går ikke til individuelle timer i ulike grener for å trene MMA. Du går på MMA-trening, der du får trent alt sammen.

 

Litt på samme måte som Kickboxing har slagteknikker fra boksing, og sparketeknikker fra karate.

Lenke til kommentar

Mixed martial arts er jo betegnelsen på det å trene, utøve eller konkurrere i flere forskjellige kampsportgrener samtidig. Det være seg karate, ju jutsu, BJJ, MT, wrestling osv..

Tja, delvis korrekt. Det er mer elementer fra mange typer kampsport satt sammen til en "ny" kampsport. Du går ikke til individuelle timer i ulike grener for å trene MMA. Du går på MMA-trening, der du får trent alt sammen.

 

Litt på samme måte som Kickboxing har slagteknikker fra boksing, og sparketeknikker fra karate.

 

Stemmer. Jeg har uansett liten tro på MMA som kampsport i seg selv. De som er virkelig gode i MMA har mange års erfaring fra flere forskjellige kampsportgrener.

 

Det tar utrolig lang tid å utvikle gode bevegelsesmønster og feeling innen kampsport, og det virker som om MMA liksom skal være snarveien til å banke opp folk på gata. Det kan godt hende jeg tar feil, men dette er som sagt oppfatningen jeg har fått.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Mixed martial arts er jo betegnelsen på det å trene, utøve eller konkurrere i flere forskjellige kampsportgrener samtidig. Det være seg karate, ju jutsu, BJJ, MT, wrestling osv..

Tja, delvis korrekt. Det er mer elementer fra mange typer kampsport satt sammen til en "ny" kampsport. Du går ikke til individuelle timer i ulike grener for å trene MMA. Du går på MMA-trening, der du får trent alt sammen.

 

Litt på samme måte som Kickboxing har slagteknikker fra boksing, og sparketeknikker fra karate.

 

Stemmer. Jeg har uansett liten tro på MMA som kampsport i seg selv. De som er virkelig gode i MMA har mange års erfaring fra flere forskjellige kampsportgrener.

 

Det tar utrolig lang tid å utvikle gode bevegelsesmønster og feeling innen kampsport, og det virker som om MMA liksom skal være snarveien til å banke opp folk på gata. Det kan godt hende jeg tar feil, men dette er som sagt oppfatningen jeg har fått.

 

Egentlig feil, Du går på individuell trening i alle Grenene.

 

Hovedgrenene er:

Bryting

Braziliansk Jiu Jitsu - Gi eller No Gi.

Boxing/Muay Thai.

 

Så kan du legge på

Judo

Karate

Boxing, om du har muay thai.

 

Grunnen til at du går på Individuell trening er fordi de er de beste i demmes sport.

Du blir ikke bedre i Bjj, Bryting eller muay thai på samme nivå om du skulle bli lært av en MMA utdøver som å bli lært av en ekte mester.

 

Du drar ikke til Amerika for å lære Muay thai, du drar til thailand.. ExACTLY.

 

Det er din jobb og MMA treneren sin jobb å sette sammen Transisions i fra de forskjellige grenene som utgjør MMA.

 

MMA utdøvere i dag er alle nybegynnere eller Vidrekommende i forskjellige grenene.

 

0.1% av alle MMA utdøvere er best i noe som helst. Det finnes svært få verdens mestere eller olympiske mestere i MMA. Feks: Enda OM du e beste bryter i Usa. NCAA Division I Champion som Feks Josh koscheck va. så betyr ikke det at du e best i bryting i mma. fordi mma i sæ skjøl e nåkka anna. Diffrent rules, Punches are allowed. ting funke ikke lengre som det alltids har gjort, enda du har bryta i 18 år. siden du va 4. It does not matter. its a diffrent kind of beast.

 

Du har BJJ, Bryging og muay thai flere ganger i uken. Så har du MMA trening/Sparring 1-2 gang i uken.

 

Eksempel:

http://www.mma-center.no/stavanger-mma-center/treningstide/

 

 

hehe liten tro på at MMA ikke er en kampsport? Its the Ultimate.

Si det igjen etter du har vært på en Bjj eller MMA trening å fått en kar sittende oppå deg i 5-10 min å slår kroppen din hele tiden. Du får han ikke av.. why? fordi han e en Junior bryter eller en Lilla belte i BJJ med lange tynne armer som bare holder deg nede enda han veier 20 kilo mindre enn deg.

 

 

MMA i seg selv har bare Ground and Pound, ellers så låner den fra alle de beste kampsportene i verden.

 

 

You aint never fought a Kung FU man! xD

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=m4bqoDqkmPg

 

http://www.youtube.com/watch?v=EGDq6gwko40

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Mixed martial arts er jo betegnelsen på det å trene, utøve eller konkurrere i flere forskjellige kampsportgrener samtidig. Det være seg karate, ju jutsu, BJJ, MT, wrestling osv..

Tja, delvis korrekt. Det er mer elementer fra mange typer kampsport satt sammen til en "ny" kampsport. Du går ikke til individuelle timer i ulike grener for å trene MMA. Du går på MMA-trening, der du får trent alt sammen.

 

Litt på samme måte som Kickboxing har slagteknikker fra boksing, og sparketeknikker fra karate.

 

Stemmer. Jeg har uansett liten tro på MMA som kampsport i seg selv. De som er virkelig gode i MMA har mange års erfaring fra flere forskjellige kampsportgrener.

 

Det tar utrolig lang tid å utvikle gode bevegelsesmønster og feeling innen kampsport, og det virker som om MMA liksom skal være snarveien til å banke opp folk på gata. Det kan godt hende jeg tar feil, men dette er som sagt oppfatningen jeg har fått.

 

Egentlig feil, Du går på individuell trening i alle Grenene.

Alle kampsportsentre some underviser i MMA har egne MMA-timer. Du må ikke gå på boksetreningene, kickboxingtreningene, BJJ-treningnene, og så gå kamp i en MMA-turnering. Du trener på alt sammen med tanke på bruk i MMA. Boksing i MMA er veldig annerledes enn boksing som egen sport.

 

Hvis du er GSP reiser du rundt og trener individuelle typer kampsport i tillegg til MMA-treningen, men tviler på trådstarter har planer om å reise til Thailand for å trene Muay Thai med det første...

 

Jeg har uansett liten tro på MMA som kampsport i seg selv. De som er virkelig gode i MMA har mange års erfaring fra flere forskjellige kampsportgrener.

 

Det tar utrolig lang tid å utvikle gode bevegelsesmønster og feeling innen kampsport, og det virker som om MMA liksom skal være snarveien til å banke opp folk på gata. Det kan godt hende jeg tar feil, men dette er som sagt oppfatningen jeg har fått.

Skjønner ikke helt hva du mener med at du har liten tro på MMA som kampsport. Det har jo vist seg at MMA-utøvere nesten alltid vinner i kamp mot kampsportutøvere som har en én-dimensjonal kampsportbakgrunn.

 

Han trenger jo ikke å være utrolig god for å få utbytte av MMA-trening. Grunnen til at de fleste har drevet med noe annet enn MMA først, er som oftest at MMA er en såpass ny sport at de ikke hadde muligheten til å trene MMA før.

 

Skjønner ikke hvordan MMA er mer en snarvei til å banke opp folk på gata enn det boksing er. Folk som liker å banke folk holder sjelden ut lenge i MMA-treninger siden du taper mye i sparring i begynnelsen, og blir liggende på rygg og bli dominert av andre. "Tøffinger" misliker det.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Ja vet at alt handler om MMA.. boxing for mma, Wrestling for MMA. thai for mma. osv osv. alt er annenledes. va det jeg mente med josh kosh og sitate mitt: MMA is a totaly another beast. Pågrunna av at du må fixe på alt som du noen gang har lært innen grenene.

 

Nei du må ikke gjøre noe som helst. Men du burde.

Du drar ikke på MMA trening bare, ikke alle har MMA trening, altså Alt i Ett. Noen har MMA sparring å da kan du ikke bare begynne på sparring når du ikke har peiling hvordan du skal få kampen på bakken.

Du tar små steg i begynnelsen så det ikke blir for mye.

Posisjonering før submission, 1+2+Clinch+trip=Takedown+mount+Submission=Tap.

 

Helt riktig, de som har lyst å banke opp folk drar hjem skrikende pågrunn av at du blir ydmyket.

Enten så tar du det inn, embrace the feeling cause its gonna be a long ride.

eller så kommer du aldri igjen.

 

Stay Humble

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...