Gå til innhold

Ny bærbar med FullHD evt HD+, 6-8000.


orginal

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min gode gamel Toshiba har tatt kvelden, så må ha ny PC! Men har ingen peiling på hvilken maskinvare som er bra.

 

Den skal brukes på skolen (må tåle litt, da den kommer til å ligge i sekken hver dag) samt se film og spille litt osv.

 

Vil ha:

 

- 1600x900 eller bedre oppløsning

- 13"-15,6" (pluss minus litt) skjerm

- God byggekvalitet

- Nokså god grafikkytelse

 

Gjerne lett og slank - i pose og sekk!

 

Tips mottas med stor takk!

Endret av orginal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo eventuelt Dell XPS 15. Hvis du velger i5-2410m, 1080 displayet, 4gb ram, og gt525 så kommer den på 7700. Er du medlem av studentkortet så får du 10% rabatt også.

 

 

Mindre ram, dårligere CPU og GPU og dyrere.

Litt bedre oppløsning, men 1600*900 passer bedre på 15,6" i mine øyne, men er smakssak :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

Snublet over denne

 

Noen erfaringer?

 

Her er en tråd om den bærbare, fra et svensk forum.

www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1022890-msi-ge620dx-291ne-nagon-som-har-testat/

Lenke til kommentar

Snublet over denne

 

Noen erfaringer?

 

Her er en tråd om den bærbare, fra et svensk forum.

www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1022890-msi-ge620dx-291ne-nagon-som-har-testat/

 

Takk for det! Det virker som det er en del småproblemer med denne maskinen, hvor den skumleste av dem må være throttleproblemer som fører til kraftige fps-drops.

 

Nå spiller jeg generelt sett ikke så mye, laptopen min brukes 50% til video go bilde-redigering, 40% surfing og tekst-redigering og kanskje toppen 10% spilling.

 

Dilemma........

 

Håper det er greit for trådstarter at jeg "tar over" tråden litt :blush:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den er dårligere på spill enn de to første, men bedre enn den siste. Samsung vil derimot være bedre egnet til videoredigering enn de to første. Noe bedre på redigering (pga mer ram) og bedre på spill enn den siste pga. bedre skjermkort.

 

Samsungen ser ut til å være den beste for ditt bruk i denne sammenligningen.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156-w7hp/product/5010600760?csref=Pricecompare_mediahuset_1007

 

Eller denne?

 

Ellers må jeg si samsungen frister. Den er mye penere, og 14" er jo en positiv ting.

 

Si f.eks et spill som GTA IV, vil noen av de nevnte PCen klare å spille dette med ok detaljnivå og oppløsning? Hvor mye dårligere vil Samsungen prestere ifht. Asus N55SF? Snakk om merkbart mange FPS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...