Gå til innhold

Dette lanserer Apple i morgen


Anbefalte innlegg

Men må bare spørre her da. Hvor mange her tror iPhone 5 kommer til å ha bedre spesifikasjoner enn det Samsung Galaxy S II har ?

 

Skulle vel bare mangle at iPhone 5 ikke får bedre spesifikasjoner med tanke på at Samsung Galaxy S II er 6 måneder gammel.

 

Spesifikasjoner i dag på en smartmobil har mye å si. Simpelt fordi en smartmobil er et viktig verktøy som skal kunne gjøre en hel haug med ting som både krever CPU og GPU kraft + MYE mere.

 

Og for at du skal kunne bruke en smartmobil som et verktøy, så kreves det en større skjerm enn en liten fis av en 3.5 tommers skjerm :!: .

 

Så å komme med kommentaren at spesifikasjoner ikke er viktig i dag og at man ikke trenger større skjerm enn 3.5 tommer, er bare tull og fanteri. Enten så vil du ha en smartmobil som er et SKIKKELIG verktøy, eller så skaffer du deg en leke smartmobil som er et meget dårlig verktøy.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow... Du mangler virkelig innsikt i at folk har forskjellige behov...

Wow, du mangler virkelig innsikt i at jeg sa at enten velger du en skikkelig smartmobil som kan brukes som et seriøst verktøy, eller så kunne du velge en dårlig smartmobil som er et dårlig verktøy.

 

Jeg sa ikke at du og noen andre måtte velge noe, jeg bare sa hva forskjellen på enkelte mobiler er i dag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Wow... Du mangler virkelig innsikt i at folk har forskjellige behov...

Wow, du mangler virkelig innsikt i at jeg sa at enten velger du en skikkelig smartmobil som kan brukes som et seriøst verktøy, eller så kunne du velge en dårlig smartmobil som er et dårlig verktøy.

 

Jeg sa ikke at du og noen andre måtte velge noe, jeg bare sa hva forskjellen på enkelte mobiler er i dag.

Nå oppfører du deg som en unge igjen Vindicator, ta deg sammen!

 

Du klarer virkelig ikke å innse at for andre mennesker en deg så er kanskje en skjerm på 3.5 tommer bra nok, og at også enkelte mennesker synes at en skjerm på 4 tommer + rett og slett blir for stor?

 

Så fordi ting ikke passer dine krav så er det en "dårlig smartmobil som er et dårlig verktøy" for å sitere deg selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple har med den verdens desidert beste mobilprodukt. Den er 'State of the Art' og det finnes nok ikke tilgjengelig teknologi til å skape en ny og sterkt forbedret mobil i dag. Selv om jeg er fullstendig klar over at konkurrentene produserer stadig bedre mobiler, er Apple fremdeles totalt overlegne, så jeg tviler derfor på at de føler seg presset til å utgi noe nytt.

Du sier at iPhone 4 er verdens desidert beste mobilprodukt?

 

LOL dagens latter. Du vet at antall solgte iPhone 4 mobiler sier lite på hvor bra en mobil er i forhold til andre mobiler ute på markedet.

 

Og nei, iPhone 4 er langt i fra å være noe overlegent over andre mobiler som Galaxy S II f.eks. Når du ser hvor mye kjappere og mye kraftigere og på hvor mye mere en Galaxy S II kan gjøre enn det en iPhone 4 kan gjøre, så er det noe voldsomt galt om du ikke ser at Samsung Galaxy S II er den virkelige 'State of the Art' mobilen i dag.

 

Samsung Galaxy S II har vanvittig mye bedre hardware specs enn det iPhone 4 har. Og selv finnes det mye bedre hardware til mobiltelefoner som er under utvikling av blant annet Samsung nå. Disse mobilene som har denne nye hardwaren kommer ut i løpet av året.

 

iPhone 4 er vanvittig mye tregere enn Samsung Galaxy S II, og ingen kan komme å si at hardware ikke har noe å si på en "smartmobil" i dag. For fakta er at en smartmobil som skal være et viktig verktøy i ditt daglige liv skal kunne gjøre alt en smartmobil skal kunne gjøre i år 2011 og 2012. Og skal man kunne gjøre alt dette, så kreves det ganske så bra hardware specs.

 

Joda, iPhone 4 er en smartmobil som også er et verktøy, men jeg vil heller kalle iPhone 4 for et dårlig verktøy.

 

Så Apple må jaggu meg komme med noen helt vanvittige overaskelser på den nye iPhonen i morgen om den skal overbevise. For alle ver jo at denne her og denne her er like rundt hjørnet.

 

Det er de færreste som har bruk for den aller kjappeste telefonen på markedet. Den brøkdelen av en sekund Samsung åpner nettsider og andre apper er totalt uvesentlig for de aller fleste. Det går mer enn fort nok. Det jeg ofte opplever som har begge telefonene er at det ofte er nettet (3G) som er begrensningen og ikke maskinvaren i telefonen. iPhone 4 har mer enn god nok maskinvare for å leve leeeenge ennå for brukere flest. Men for Android brukere som absolutt MÅ ha de beste telefonene med råest maskinvare på papiret så må dere jo bare fortsette å kjøpe disse telefonene.

 

Og slutt og syt over iPhone. Så lenge dere bruker tid på å lese og kommentere nyheter om iPhone har dere allerede innrømmet et lite snev av "misunnelse" Om ikke.....slutt og bry dere.

 

Latterlig kommentar av deg. Ren -facepalm- Bare fordi din iphone ikke henger med i svingene, trenger du ikke komme med slike kommentarer.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Skjerm er helt ok. ikke alle har samme krav til skjerm, men hvorfor skal skjermstørrelsen på iPhone stilles etter DINE krav? Er telefonen dårligere enn iPhone fordi den har større skjerm? Da er man over på personlige preferanser. Når vi kommer til prosessorhastighet, minnehastighet, minnestørrelse, osv. så er det faktisk noe du ikke kan si "telefonen har for bra krav" og "jeg trenger ikke en telefon men store nummer på arket". En telefon med dual core CPU og mer arbeidsminne ER raskere enn en singel core CPU med halvparten av RAM'en.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1317742806' post='18399318']

Wow... Du mangler virkelig innsikt i at folk har forskjellige behov...

Wow, du mangler virkelig innsikt i at jeg sa at enten velger du en skikkelig smartmobil som kan brukes som et seriøst verktøy, eller så kunne du velge en dårlig smartmobil som er et dårlig verktøy.

 

Jeg sa ikke at du og noen andre måtte velge noe, jeg bare sa hva forskjellen på enkelte mobiler er i dag.

Nå oppfører du deg som en unge igjen Vindicator, ta deg sammen!

 

Du klarer virkelig ikke å innse at for andre mennesker en deg så er kanskje en skjerm på 3.5 tommer bra nok, og at også enkelte mennesker synes at en skjerm på 4 tommer + rett og slett blir for stor?

 

Så fordi ting ikke passer dine krav så er det en "dårlig smartmobil som er et dårlig verktøy" for å sitere deg selv?

Igjen, så feiler du TOTALT i å se hva jeg snakker om. Ta av deg dine Apple briller å se hva jeg snakker om.

 

Jeg snakker ingenting om at folk må ha en smartmobil med minimum 4 tommers skjerm eller dual core cpu osv osv. Jeg snakker om at enten så velger du en leke mobil som er et dårlig vektøy, eller så velger du en annen mobil med mye større skjerm og som har mye bedre hardware specs som kan brukers som et seriøst verktøy.

 

Du må altså ha det inn med teskje for at du kan begynne å se hva folk snakker om.

 

Ja, så du kaller en iPhone 4 med 3.5 tommers skjerm en god mobil for å kunne redigere word, excel dokumenter i farta f.eks?

 

Du mener det er artig å lese tekstdokumenter / PDF dokumenter på en iPhone 4 med 3.5 tommers skjerm når du må zoome og zoome og zoome hele tiden for å kunne se teksten?

 

Eller hva med å surfe på internett da?, her må du jo også zoome hele tiden for å kunne se noe av teksten. Og hva med å se på bilder?, jo du må zoome inn her også for å kunne se noen detaljer. Du ser ikke så mye detaljer på en skjerm med 3.5 tommers skjerm uansett hvilken oppløsning en slik skjerm har.

 

Du ser hva jeg skal fram til når jeg snakker om er skikkelig verktøy?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Apple har med den verdens desidert beste mobilprodukt. Den er 'State of the Art' og det finnes nok ikke tilgjengelig teknologi til å skape en ny og sterkt forbedret mobil i dag. Selv om jeg er fullstendig klar over at konkurrentene produserer stadig bedre mobiler, er Apple fremdeles totalt overlegne, så jeg tviler derfor på at de føler seg presset til å utgi noe nytt.

Du sier at iPhone 4 er verdens desidert beste mobilprodukt?

 

LOL dagens latter. Du vet at antall solgte iPhone 4 mobiler sier lite på hvor bra en mobil er i forhold til andre mobiler ute på markedet.

 

Og nei, iPhone 4 er langt i fra å være noe overlegent over andre mobiler som Galaxy S II f.eks. Når du ser hvor mye kjappere og mye kraftigere og på hvor mye mere en Galaxy S II kan gjøre enn det en iPhone 4 kan gjøre, så er det noe voldsomt galt om du ikke ser at Samsung Galaxy S II er den virkelige 'State of the Art' mobilen i dag.

 

Samsung Galaxy S II har vanvittig mye bedre hardware specs enn det iPhone 4 har. Og selv finnes det mye bedre hardware til mobiltelefoner som er under utvikling av blant annet Samsung nå. Disse mobilene som har denne nye hardwaren kommer ut i løpet av året.

 

iPhone 4 er vanvittig mye tregere enn Samsung Galaxy S II, og ingen kan komme å si at hardware ikke har noe å si på en "smartmobil" i dag. For fakta er at en smartmobil som skal være et viktig verktøy i ditt daglige liv skal kunne gjøre alt en smartmobil skal kunne gjøre i år 2011 og 2012. Og skal man kunne gjøre alt dette, så kreves det ganske så bra hardware specs.

 

Joda, iPhone 4 er en smartmobil som også er et verktøy, men jeg vil heller kalle iPhone 4 for et dårlig verktøy.

 

Så Apple må jaggu meg komme med noen helt vanvittige overaskelser på den nye iPhonen i morgen om den skal overbevise. For alle ver jo at denne her og denne her er like rundt hjørnet.

 

Det er de færreste som har bruk for den aller kjappeste telefonen på markedet. Den brøkdelen av en sekund Samsung åpner nettsider og andre apper er totalt uvesentlig for de aller fleste. Det går mer enn fort nok. Det jeg ofte opplever som har begge telefonene er at det ofte er nettet (3G) som er begrensningen og ikke maskinvaren i telefonen. iPhone 4 har mer enn god nok maskinvare for å leve leeeenge ennå for brukere flest. Men for Android brukere som absolutt MÅ ha de beste telefonene med råest maskinvare på papiret så må dere jo bare fortsette å kjøpe disse telefonene.

 

Og slutt og syt over iPhone. Så lenge dere bruker tid på å lese og kommentere nyheter om iPhone har dere allerede innrømmet et lite snev av "misunnelse" Om ikke.....slutt og bry dere.

Javel, så du mener det at Samsung Galaxy S II klarer å åpne en webside omtrent 2-3 ganger kjappere enn iPhone 4 klarer ikke er så farlig?

 

Jeg sier dette bare for å demonstrere hvor stor forskjellen er.

 

Og du mener vel også at det ikke er så farlig at Samsung Galaxy S II er mere smooth i nettleseren selv med 1080p flash filmer gåanes i bakgrunnen enn det iPhone 4 sin nettleser er med null niks av flash innhold?

 

Selvfølgelig har hastighet og spesifikasjoner mye å si i dag med tanke på hva en smartmobil i 2011 kan gjøre i dag.

 

Dere sier hele tiden at de færreste ikke har bruk for det ene og det andre, og at de færreste ikke trenger så kjappe telefoner. Kan jeg spørre dere på om dere trenger noe i det hele tatt?

 

Trenger dere i det hele tatt en iPhone 4 / 5?

 

Ja du vet veldig godt på hvorfor vi Android brukere vil ha mobiler som er kraftige og kjappe. Det er fordi en Android mobil kan gjøre så mye forskjellig som iPhone 4 bare kan drømme om å gjøre. Selv iPhone 5 vil neppe klare å gjøre det samme som selv Samsung Galaxy S II kan gjøre i dag.

 

Vi lever som sagt i 2011 og snart i 2012, klart vi vil ha bedre og bedre mobiler som ikke bare er en liten refresh av en tidligere mobil.

 

Å presse inn en bedre CPU, litt mere RAM og litt større skjerm alene holder ikke i det hele tatt. Her må softwaren kunne så mye mere også.

 

2-3 ganger så rask i forhold til hva? Mulig den åpner en webside 2-3 ganger så kjapt. Men tiden den bruker på en webside er god nok som den er. Og nei jeg har skjeldent savnet flash. I såfall bruker jeg bare en nettleser som har flash til iPhone. Men det er ikke hver måned en gang. Veldig mange nettsider er tilpasset touch. Det jeg kan si om Samsung er at den åpner nettsider som ikke er tilpasset touch bedre enn iPhone. Men allikevel har jeg ikke noe problem med å bruke iPhone på nett til mitt bruk. Og JA, jeg har bruk for en smarttelefon. Bruker min mye til så mangt. Jeg har både Samsung og iPhone 4 og min iPhone klarer enkelte ting langt bedre enn Samsungen. Som feks arbeid opp i mot min NAS server.

 

Selvfølgelig sier jeg ikke nei takk til mer maskinvare....men har jeg bruk for det? Nei, ennå har jeg ikke det. Og jeg har heller aldri sakt at iPhone er en bedre telefon enn Samsung. Det er en tåpelig diskusjon. Men for meg er iOS et veldig stabilt og godt OS. Derfor ble det mitt naturlige valg og fortsette å bruke det. Men jeg leker meg litt med Android fordi jeg synes "duppedingser" er moro. Har pr i dag en Samsung S2 og Huawei U8800 å leke meg med ved siden av iPhone.

Lenke til kommentar

Da setter jeg strek for krangelen. Faktum er at vi har alle ulike behov, og selv om person X foretrekker verktøy A, betyr det ikke at verktøy B, som person Y foretrekker, er verken «dårlig» eller «ubrukelig». Dette kan dere ta i en egen tråd, ikke her, hvor emnet er hva Apple lanserer i kveld. Videre innlegg fjernes uten advarsel.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[..]

Selvfølgelig sier jeg ikke nei takk til mer maskinvare....men har jeg bruk for det? Nei, ennå har jeg ikke det. Og jeg har heller aldri sakt at iPhone er en bedre telefon enn Samsung.

Så siden man ikke har bruk for så mye kraft, så er det bedre og velge en "svakere" telefon, som også koster mere enn den krafigere telefonen? :hmm:

Lenke til kommentar

[..]

Selvfølgelig sier jeg ikke nei takk til mer maskinvare....men har jeg bruk for det? Nei, ennå har jeg ikke det. Og jeg har heller aldri sakt at iPhone er en bedre telefon enn Samsung.

Så siden man ikke har bruk for så mye kraft, så er det bedre og velge en "svakere" telefon, som også koster mere enn den krafigere telefonen? :hmm:

 

JA, så lenge det er den eneste telefonen som kjører et OS som tilfredstiller mine krav så må jeg nesten kjøpe den ene telefonen som har det.

Lenke til kommentar

Er det ikke godt at vi alle er forskjellige? :love:

 

Jeg har en iMac med en 27" skjerm på 2560x1440 pixler. Kunne jeg tenkt meg det på en telefon? Joda, men den går så dårlig ned i lomma. Jeg har verdens fineste bil, gitt mitt bruk og mitt budsjett, en Mini Cooper S. Er den fin å bruke når jeg skal kjøpe garderobeskap på Ikea? Nei, men det er da heller ikke det jeg bruker den til, 99% av tiden. Hadde det vært det hadde jeg kjøpt en Hilux eller lignende.

 

Jeg bruker Word, Excel, Photoshop, Indesign, Logic Studio og mye annet morsomt hver dag. Men jeg har foreløpig ikke rare behovet for å gjøre det på telefonen. Til det har jeg en bærbar maskin, og trenger jeg en forvokst plate så har jeg en iPad. Derfor er min iPhone i grunnen god nok til mitt bruk, 99% av tiden.

 

Jeg kunne som tidligere nevnt godt hatt en litt større skjerm, men ikke på bekostning av størrelse. Og den kunne selvsagt godt vært raskere, men den er ikke plagsomt langsom, og jeg ville ikke kjøpe en ny bare for å få raskere prosessor.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...