Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - zaqqoZeq - 30mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi hadde ikke mer 6M ammoniakk igjen i kjemien, så jeg og en klassekamerat måtte blande litt fra 30% konsentrert ammoniakk. Og fytti så det luktet. Lukten svidde i øynene :confused:

 

Som gammel kjemier legger jeg straks merke til at dere ikke gjorde dette i et avtrekkskap. Det kan neppe være i henholdt til HMS ;)

 

Husker jeg en gang på NTH hadde kons. HCl oppi en beholder som noen andre hadde brukt til kons. NaOH. Da fikk jeg en støkk! Kids, don't try this at home!

 

Ikke prøv å koke opp 600ml vann i ei erlenmeyerflaske på bunsenbrenne heller som en i klassen gjorde. Mesteparten av vannet havnet i taket 3.5m over...

 

En kamerat klarte å knuse ei flaske med kons ammoniakk. Kurerte forkjølelsen hans i det minste...

 

Kjemi er ikke kjedelig!

 

Likte bilde! Gjør seg bra i sort hvitt. Hadde vært moro å sett et bilde med lavere hastighet og høyere f, for å også få flaska i fokus da den blir et fokuspunkt.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

12. Åker i HDR

Kjørte det gjennom som HDR, men er ikke helt fornøyd med resultatet. Må få lest noen guider på de greiene ...

 

Hadde vært moro å sett originalbilde. Et tips for HDR er å bare bruke 2 bilder. Enten for å redde de lyse eller de mørke partiene. Kjører du mange bilder så blir det som regel mye rot i midttonene. jeg tror at dette bilde så ville det holdt med etterbehandling med et ND-filter...

Lenke til kommentar

14. Nå nærmer det seg vinter

 

post-161749-0-77598500-1318630441_thumb.jpg

(7d) 1/320s, f/6.3, ISO 100

 

Virker som om høsten hoppet over fine fargede blader her i vest. Nå begynner trær og bli bare og jeg klar for ski.

 

 

(Og som "note to self" for i dag: Ikke hold en iPad med armkroken mens du fotograferer. Det kan fort resultere i noen dype hakk og en millimeter fra at glasset knuser.=

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...