Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - zaqqoZeq - 30mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svanen skulte stygt på meg og gikk videre, men gikk sent og klumsete bortover bryggen og unnslapp ikke å bli foreviggjort.

Svaner pleier å gjøre det ;) Jeg har møtt et unntak, det var en svane i vinter (eller var det i fjor?) som optimistisk vaglet mot meg. Men den ble litt fornærmet når jeg ikke hadde noe mat til den...

 

Liker svanebildet ditt - den er hovedmotivet, men du har samtidig fått med miljøet rundt.

Lenke til kommentar

Takk, prøvde først og komme foran den og få byen i bakgrunnen, så jeg kunne få et nytt bilde i urbane dyr-serien min, men det fungerte bare ikke.

 

De svanene jeg møter er enten sure, eller nøytrale (om de får mat). Har til overs å møte en smilende svane :tease:

 

22. Arbeid gjort på gamlemåten.

 

post-161749-0-57959300-1319319947_thumb.jpg

(7d) 1/80s, f/5.6, ISO 320

 

Har brukt noen timer av dagen til å kløyve ved. Jeg hadde kløyvemaskin, mens bestefar brukte øks. Og neimen om han faktisk tok trekubber som var for store til maskinen.

Lenke til kommentar

Takk, ganske fornøyd siden jeg bare fikk tid til å ta bilder i 10 minutter den dagen.

 

24. Vitenfabrikken

 

post-161749-0-12988500-1319545054_thumb.jpg

(7d) 1/80, f/5.6, ISO 640

 

Endelig en klar morgen. Tenkte det var litt overambisiøst å prøve å fotografere bare månen med 30mm, derfor fant jeg noen fine refleksjoner i Vitenfabrikken på vei til skolen, like etter soloppgangen.

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Virkelig flott serie, hvor særlig svart/hvitt-bildene har en kjempefin, varm tone og kontrast. Splid, Varme jobber og Vitenfabrikken var standouts for meg – sistnevnte har en nærmest væskeaktig glød, men er likevel klar og definert.

Edit: må ha med Krossens havremølle. Liker veldig godt hva du gjorde med forgrunnen.

Endret av DiscoKetchup
Lenke til kommentar

Takker. Hjelper veldig på motivasjonen med skryt :blush:

 

31. Huset med kranen

 

post-161749-0-46472200-1320101989_thumb.jpg

(7d) 1/60, f/4, ISO 100

 

Hadde egentlig spart et bildet til siste dagen, men været kom ikke som spådd, og jeg endte opp med ett annet.

 

Oktoberfest 2011 har vært interessant og angrer ikke ett sekund på at jeg ble med.

 

...

...

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...