Gå til innhold

Mindre pirater takket være Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grooveshark har mange brukere, men er i motsettning til wimp og Spotify ikke helt på linje med loven.

De betaler vel heller ikke noe til artistene slik wimp og Spotify gjør.

Gleder meg forresten til å teste ut nye konkurenter av de to.

Tror ikke jeg kommer til å bytte Spotify helt ut, men mye av musikken jeg liker har blitt fjerna.

Musikkbransjen MÅ for å overleve forstå at de gamle forretningsmodellene deres har dødd ut for lengst, og at de må lære det nye markedet å kjenne.

Omstiller de seg ikke har jeg heller ikke dårlig sammvittighet for at de eventuelt går dukken.

Jeg kjøper fremdeles plater, men primært av små ukjente artister.

Spotify har vært glimrende til å finne musikk jeg vil høre litt, men ikke så veldig mye.

 

Har ei t-skjorte med teksten "Legal downloads are killing piracy"

Det gjelder jo forsåvidt også streaming.

 

Har brukt voddler litt, men de har liksom ikke noe særlig til utvalg, så jeg kommer nok til å kjøpe en del film fremdeles.

 

TV-serier er det jeg mest ønsker tilgjengelig i en slik tjeneste, men jeg kommer til å laste dem ned til det eksisterer noe jeg kan betale for lovlig streaming.

Lenke til kommentar

Musikk er som narkotika for noen, så istedet for å gi bøter til folk som piratkopierer musikk, burde vi gjøre det straffbart med en strafferamme inntil 3 års fengsel å lage, produsere, fremføre og distribuere musikk, samt strafferamme inntil 1 års fengsel ved uaktsomhet og 1 års fengsel eller bøter for den som samvirker til dette. Da blir verden så mye bedre... :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg har boikottet Spotify etter at de klusset til reklameabonnementet. Nå bruker jeg Grooveshark, synes at det på mange områder er minst like bra i tillegg til at det har et stort mangfold av låter tilgjengelig (i motsetting til...). Jeg synes også ideen og initiativet bak Grooveshark er utrolig bra.

 

ESS

Ah, du mener gratisabonnnementet som de dessverre nesten ikke tjente penger på?

Lenke til kommentar

Trodde innlegget ditt kanskje var en respons på innlegget over ditt :p Men ser nå at det kanskje ikke var tilfellet ? :p Bare for nysgjerrighetens skyld, hvilken musikk hører du på ?

 

Tja det strekke seg fra diverse Trance over til Hardtrance, Rawstyle, Early-Hardstyle videre til Hardcore og Hardtechno/Schranz. Så legge en til litt Metalcore og diverse andre Metalgreie(har ikke så mye peiling på denne område) Finnes jo også litt mer vanlig Dance og annen rusk og rask fra 90s og tidlig 2000tallet i samlinga mi.

 

 

Edit: Ja en og samme person kan faktisk like Metal og Trance.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...