Gå til innhold

Minecraft for hardhauser (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye tjener Gamer.no på å skrive om MineCraft?

30 artikler om spillet FØR lansering overgår alle andre spill med god margin.

 

Football Manager 2012: 4 artikler

World of Warcraft 30 artikler (siden mars 2006)

Secret World: 22 artikler (siden mai 2007)

BattleField 3: 23 artikler

SW: The Old Republic: 30 artikler (siden november 2009)

Anno 1404: 4 artikler (siden august 2008)

 

Virker på meg litt snodig at et indiespill med en brøkdel av spillere i forhold til topptitlene ovenfor får så mye spalteplass.

For all del, jeg klarer sikkert å hoppe over alle MC-artiklene - men hadde vel satt pris på at noe av kreftene ble satt inn på noe mer variert lesestoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er ikke lanseringsmetoden til minecraft sammenlignbar med de andre titlene du nevner, og det blir naturligvis mer nyheter med en åpen lansering som holder på så lenge.

 

Ellers er minecraft nok mer populært enn du tror, og artiklene genererer sannsynligvis massevis av pageviews. For de som ikke har tid eller lyst til å følge med på notch og jeb sin twitter, er det greit at gamer.no nå har ry på seg for å dekke høydepunktene raskt, så har man et sted å bli oppdatert på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klager egentlig ikke på Gamer.no, annet enn at jeg synes det blir altfor mye skriverier om ingenting.

 

Ohhhh - kanskje en ny knapp i MineCraft? Tull eller virkelighet? Klikk og les mer

 

Nyheter har jeg ikke noe imot, verken om MineCraft eller andre spill. Twitring frem og tilbake vekker ikke helt min interesse - og hadde jeg vært overdrevet interessert i MineCraft kunne jeg ha fulgt med på Twitter selv.

 

Neste artikler om MineCraft:

 

Det går rykter om at full installasjon av MineCraft vil ta 3% større plass enn Betaversjonen.
Notch twitrer igjen: Nytt utseende på "Save"-knappen er på vei - Kanskje
MineCraft lanseres om 10 minutter. Serverene til MineCraft er nede.

 

Jaja... jeg får vel tåle ennå mer MineCraft-stoff i ukene fremover :)

Pytt - Anno 2070 slippes 6 dager etter MineCraft :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke et annet syn på saken, bare konkluderte med at MineCraft-"spillere" har god tid til å lese/skrive om spillet fremfor å faktisk spille det. :whistle:

 

Greit nok at det er mange som følger med, men jeg er sikker på at det er mange av oss som gir blanke i Notch & Co - og ihvertfall om det kommer en spesiell knapp eller ikke i fullversjonen.

 

Kanskje jeg kjøper MineCraft når det lanseres, kanskje ikke - jeg har jo uansett brukt 5 minutter på å følge denne tråden i dag...

Lenke til kommentar

Se på gaming-kategorien til Youtube og se hvilket spill det ser ut til å være mest interesse for om dagene (mest sette videoer om gaming)

 

http://www.youtube.com/gaming?c=20&p=1

 

Da får du kanskje et annet syn på saken ;)

Se på Twitch.tv og hvilke spill som går igjen der.

Kanskje gamer.no kan skrive (mye) mer om e-sports og være en instans som kan hjelpe til å gi aksept for at en nesten kan leve av profesjonell spilling (ikke i Norge) enn at Minecraft er "lol xd so random".

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke et annet syn på saken, bare konkluderte med at MineCraft-"spillere" har god tid til å lese/skrive om spillet fremfor å faktisk spille det. :whistle:

 

Greit nok at det er mange som følger med, men jeg er sikker på at det er mange av oss som gir blanke i Notch & Co - og ihvertfall om det kommer en spesiell knapp eller ikke i fullversjonen.

 

Kanskje jeg kjøper MineCraft når det lanseres, kanskje ikke - jeg har jo uansett brukt 5 minutter på å følge denne tråden i dag...

 

3,6 millioner personer har kjøpt Minecraft. La meg gjenta det; 3,6 millioner personer har kjøpt Minecraft. Det er farlig nær Norges befolkning i antall. I tillegg er dette før lansering. Spillet har faktisk solgt flere kopier enn mange AAA titler. Da er det vel ikke så rart at det skrives mye om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du slipper å gjenta det i og med at det er nok av artikler som omtaler antall spillere. Nå er det jo ikke 3.6 mill nordmenn som har kjøpt det da, og jeg regner med at de fleste her inne er fra Norge.

 

Så i din verden hadde det da vært helt OK dersom Gamer.no hadde skrevet 3000 artikler om Angry Birds? De har 350.000.000 downloads.

 

Greit nok at det er gratis og satt veldig på spissen, men jeg har vanskelig for å tro at tallet på aktive spillere er så veldig høyt i forhold til "AAA"-titlene.

 

Uansett skal ikke jeg lage noe bråk - jeg VAR positiv rundt MineCraft FØR Notch & Co ble kommersielle.

I starten var MineCraft et enmannsprosjekt og var veldig beundringsverdig. Nå når de har blitt et konsern synes jeg det er svakt at spillet i seg selv ikke har blitt ekstremt mye bedre enn det er.

 

Gjelder vel det samme med MicroSoft - det var mange som beundret Bill Gates for jobben han gjorde med DOS og hvor mye han betydde for PC-verdenen. Nå er MicroSoft blitt hatobjekt #1.

 

Hater ikke Notch, for all del :) Synes bare "wow"-faktoren har forsvunnet - til de grader.

Lenke til kommentar

Minecraft har alltid vært kommersielt. Altså, det har kostet penger, og Notch har tjent gode penger på det. Likevel fortsetter han og teamet å utvikle gratis oppdateringer med mye nytt innhold. Det er ikke det samme som en del større konsern driver med. Prisen på spillet er også lav i forhold til det meste andre på markedet. Når det gjelder antall solgte kopier: Gamer.no skriver om spill til alle plattformer, men er mest sentrert rundt PC og konsoller. Pr. i dag er Minecraft det 22. mest solgte PC-spillet i verden, (WIKI, (statistikken teller dog ikke salg på steam o.l.)) og det er ikke engang ferdigutviklet. Med den utviklingsprosessen, og den populariteten Minecraft har fått; så er det ikke rart Gamer.no som tross alt er et kommersielt nettsted, skriver mye om det. Utviklingsprosessen av Minecraft gjør at man ikke helt kan sammenligne det i artikkelantall med andre spill.

 

Kritikk av innholdet på gamer.no synes jeg også burde blitt tatt i en bedre egnet tråd. Trolling av en minecraft-tråd gir sjeldent en fruktbar diskusjon. Her skal tross alt Minecrafts nye hardcore-modus diskuteres.

 

Selv tror jeg hardcore-modusen mer er en kuriositet enn noe Notch vil satse på. Antakeligvis noe som var enkelt å implementere, så hvorfor ikke? De fleste vil nok ikke finne underholdning i det, men det er alltids noen.

Lenke til kommentar
Minecraft har alltid vært kommersielt. Altså, det har kostet penger, og Notch har tjent gode penger på det. Likevel fortsetter han og teamet å utvikle gratis oppdateringer med mye nytt innhold. Det er ikke det samme som en del større konsern driver med.

 

Uansett skal ikke jeg lage noe bråk - jeg VAR positiv rundt MineCraft FØR Notch & Co ble kommersielle.

I starten var MineCraft et enmannsprosjekt og var veldig beundringsverdig. Nå når de har blitt et konsern synes jeg det er svakt at spillet i seg selv ikke har blitt ekstremt mye bedre enn det er.

 

Gjelder vel det samme med MicroSoft - det var mange som beundret Bill Gates for jobben han gjorde med DOS og hvor mye han betydde for PC-verdenen. Nå er MicroSoft blitt hatobjekt #1.

 

 

Teknisk sett har han ikke laget noen som helst gratis oppdateringer.. Spillet er ikke ferdig engang.. Kan ikke lage oppdateringer til et spill som ikke er ferdig.. Det vi betaler for er adgang til betatestingen.. Så skal vi være streng så er de vel verre en de store selskapene som har stort sett gratis adgang til betatestingen.. Ja jeg vet jeg kverulerer litt der ;)

 

Og jeg må vel si meg litt enig med Oslo72.. for et spill som har omsatt for over 350 MILLIONER!! så er det ikke rare utviklingen i spillet... Største utviklingen har vel skjedd utenfor selskapets fire vegger gjennom diverse mods... Spillet i seg selv har utviklet seg i svært liten grad.. Og for å være helt ærlig så tror jeg ikke spillet kommer til å bli spesielt mere avansert på den første lanseringen.. For all del, spillet har vært banebrytende på et par områder.. Og det var en kjempeide... Men han har ikke helt klart å få ballen i mål enda.. Fremdeles er det for mange begrensninger i det som skal være et sandkasse byggespill.. Så et par videoer om BuildCraft og Industrial mod, og det viser hvor mange muligheter som kunne vært utnyttet i mye større grad..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...