Gå til innhold

data skjerm til gaming


muchtolearn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler 120hz skjerm til gaming. Disse er raske og vil gi mye mer flyt i spillene. Tenk god gammel CRT skjerm. Du sier ikke noe om skjermstørrelse, så anbefalingene mine går på 23-24" - som er det jeg ser etter selv :)

 

Samsung er ute med nye 120hz skjermer. S23A700D (DVI) og S23A750D (DisplayPort) har samme panel, men forskjellige innganger. Velg etter hvilken utgang du har på skjermkortet ditt. Samme panel har også S27A950D, en 27" som har begge utgangene, men som også er et godt hopp opp i pris.

 

Disse samsung skjermene skal ha gode farger til å være TN-panel. Alternative TN-panel-skjermer som har vært på markedet en stund er Asus VG236HE og BenQ XL2410T. Asus'en er en god og rask skjerm med greie farger, men BenQ'en vil jeg absolutt ikke anbefale da den skal ha elendige farger.

 

Er du ute etter bedre farger er alternativet å gå for IPS-panel. Dell U2412M skal være mye skjerm for pengene i denne klassen.

 

Jeg kommer selv til å kjøpe S23A700D.

 

Håper dette hjalp :)

Lenke til kommentar

Personlig så setter jeg bildekvalitet fremfor kjapp responstid jeg ikke har lagt merke til.

 

Har de siste årene hatt 3 skjermer, 2 NEC med IPS panel og en Samsung med TN panel (Samsungen i mellom disse NECene).

 

TN panelene gir rett og slett "dårlig" bilde i forhold til IPS panelene. Dårligere farger osv. Jeg har eller aldri lagt merke til at responstiden har irritert mer heller.

Lenke til kommentar

Ja hver sin smak :)

 

Jeg hadde aldri klar å gå tilbake til 60hz fra 120hz. Blir en helt annen verden der noe føles feil. Det gjør seg spesielt gjeldende i FPS spill, men kan faktisk også merke det i windows. Alt flyter mye bedre med 120hz.

 

Det beste fra 2 verdener var om man kunne fått IPS-skjerm med 120hz, men dette finnes foreløpig ikke dessverre.

 

BenQ XL2410T har forøvrig matt skjerm. Selv foretrekker jeg glossy.

Lenke til kommentar

Anbefale 120hz til gaming. Forskjellen mellom 60hz og 120 hz er som natt og dag.

Drit i farge, du skal vel ikke fotoredigere og sitte sidelengs og se på skjermen? :p

Det er ikke så mye at jeg ikke sitter rett foran skjermen, som at fargen forandrer seg fra topp til bunn på en tn-skjerm. Om jeg viser en uniform farge fremstår den som en gradient på tn-skjermen og som en uniform farge på ips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...