Gå til innhold

Trenger ny router til hjemmenettverk - Hvilken?


stian-hg

Anbefalte innlegg

Routeren vår er død og må erstattes.

 

Minstekrav til routeren er:

- 4 porter

- Gigabit

- 802.11n

 

Routeren benyttes i et hjemmenettverk med svært mye trafikk, blandt annet mye streaming av HD-filmer mellom forskjellige PCer og en Windows Home Server. Benytter nesten utelukkende CAT6-kabler i nettverket. Det er til en hver tid 3-5 PCer tilknyttet routeren via kabel, noen av disse via en gigabit-svitsj. Videre benyttes det trådløse nettet av 2 bærbare PCer og 2-3 mobiltelefoner. Routeren er plassert i et kjellerrom midt i en enebolig, men skal ha rekkevidde over hele huset så god signalstyrke er en selvfølge.

 

Etter mitt syn er routeren selve livsnerven i husholdningen bortsett fra kjærligheten osv., så jeg bruker gjerne noen ekstra kroner på en skikkelig router :-)

 

Håper på gode anbefalinger.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

http://prisguide.tek.no/sok?pg-q=WZR-HP-AG300H&n=0 har gode spesifikasjoner. Har positive erfaringer med rekkevidde på Buffalo sin "HP" serie.

BUFFALO AirStation NFINITI Router, ikke dhcp klient, ikke dhcp server, ikke webgrensesnitt? Det kan vel ikke stemme? Bare refererer spesifikasjonene fra nettbutikkene som kom opp i prisguiden på den varen.

 

Trenger en ny trådløsboks og den så ikke dum ut. dd-wrt leser jeg flere steder, det må jo være et pluss. Ikke så gal pris heller.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

http://prisguide.tek...R-HP-AG300H&n=0 har gode spesifikasjoner. Har positive erfaringer med rekkevidde på Buffalo sin "HP" serie.

BUFFALO AirStation NFINITI Router, ikke dhcp klient, ikke dhcp server, ikke webgrensesnitt? Det kan vel ikke stemme? Bare refererer spesifikasjonene fra nettbutikkene som kom opp i prisguiden på den varen.

 

Nei, en router uten DHCP finnes vel knapt :-) Er nok bare manglende info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...