Gå til innhold

Android kan få kjempeytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns Atom prosessorne er treige og gammeldagse. På mange telefoner får man jo i dag 4 kjernes ytelse, mens mange av netbooks med Intel Atom er svake alternativ. Mange netbooks med Atom klarer ikke spille av HD video en gang, mens det går helt fint på mobiler med ARM.

det avhenger av hvilken grafikkprosessor cpu blir parret med. Du kan jo prøve å spille av hd video på android telefoner som nærmer seg tusenlappen.Dessuten bør du ta en titt på veikartet til intel og ikke kommentere gamle brikker. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Syns Atom prosessorne er treige og gammeldagse. På mange telefoner får man jo i dag 4 kjernes ytelse, mens mange av netbooks med Intel Atom er svake alternativ. Mange netbooks med Atom klarer ikke spille av HD video en gang, mens det går helt fint på mobiler med ARM.

Firekjernes mobiler kommer ikke før tidligst slutten av året, bl.a får PSP vita 4 kjernes prosessor, den slippes i slutten av desember (i japan).

Lenke til kommentar
Qualcomms Snapdragon-brikker, Apples A4- og A5-brikker og nVidias Tegra 2-plattform baserer seg alle på ARMs design. I tillegg til selve prosessordesignen har brikkene i tillegg flere andre deler, deriblant en viktig grafikkdel.

 

 

A4 og A5 prosessorene er strengt tatt ikke Apple... Men Samsung..

 

Tror ikke ATOM er så mye å glede seg til før de lager noe som ikke trekker så mye strøm. en dagens atom vil trekke ut batteriet til enhver telefon på null komma niks

Lenke til kommentar

Syns Atom prosessorne er treige og gammeldagse. På mange telefoner får man jo i dag 4 kjernes ytelse, mens mange av netbooks med Intel Atom er svake alternativ. Mange netbooks med Atom klarer ikke spille av HD video en gang, mens det går helt fint på mobiler med ARM.

Det er vel 64bits støtten som appellerer mest til meg med intel prosesorer. Og snart med pads vil vi snart kunne se fullblods applikasjoner som photoshop og ikke bare enkle "apps" som egentlig er en skjult nettside.

Lenke til kommentar

det avhenger av hvilken grafikkprosessor cpu blir parret med.

+1

 

Man fikk faktisk relativt tidlig i "netbook"-bølgen en hd-akselerator (mini pci-e).

Jeg har et slikt kort liggende, som jeg aldri somlet meg til å montere i acer aspire one.. Jeg drev å moddet en den del, loddet inn sata-kontakt, slik at ejg kunne konvertere den fra den elendige SSDen til en 2.5" sata disk.

 

Ytelsen ble veldig mye bedre.. Årsaken for at jeg ikke koblet inn det broadcom akseleratorkortet, var at jeg da måtte koble ut wifi-kortet :-P Nå kunne jeg jo brukt usb-wifi og jeg har loddet inn en usb-hub og en blåtann-modul i pcen fra før.. Men interessen for aspire one dalte og jeg bruker den primært til å sette opp nettverk, printer, flashe inn firmware i recievere, programmere motorstyring i bil, etc.

 

 

Jeg har alltid drømt om 5 timers batterilevetid på mobilen min, med vifter :dontgetit:

He he, nå må du som nevnt ovenfor ikke tenke på dagens situasjon.

Du må også huske at selv på en liten enhet som en telefon, bruker gjerne skjermen 60% av strømmen.

 

Videre, er det ikke slik at man i fremiden vil ha android bare på telefoner, nettbrett. Det er allerede lansert i alle fall en android bilstereo (parrot) og jeg har lest at android skal lage "smarte hjem".

 

Jeg ser for meg at man om ikke lenge har en strekkodeskanner på kjøleskapet og da skanner produkter ved kjøp, samt når de er tom.. oppdaterer status, m.m.

 

Sentralstyring av varme, lys, m.m. vil nok komme til "massen" om ikke lang tid, jeg tror man vil slippe å kjøpe dyre styringssystemer. Da er det viktig at man har flere chipper man kan basere seg på.. Om kjøleskapet bruker 5w mer, er ikke så viktig i det store og hele. Chippen kan jo også være i "standby" og man kan ha en presence sensor (bevegelsessensor) foran kjøleskapet som da tar den ut av standby.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...