Gå til innhold

Umulige Knut på PS.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia er jo at når du ikke sender tilbake i original embalasje, fordet om det bare var en liten isoporbit, så har de ikke mulighet til å selge den som ny. Dermed må de legge ut som returvare som vil gå til lavere pris.

 

Skjønner heller ikke helt hvorfor du bytta bort skjermen, når du hadde en returprosess i gang.

 

Og jeg skjønner godt at du blir behandla useriøst av de om du kommer med like barnslige tilbakemeldinger til de som du gjør her på forumet

Lenke til kommentar

Varer returnert på angrerett skal da vel selges til redusert pris uansett?

 

Kommer helt an på.. dersom varen er forseglet og fremstår som ny så ser jeg ingen grunn til at butikken skal selge den til noe annet enn ny-pris.

 

Er varen åpnet så hadde jeg som kjøper protestert, selv om det finnes mange eksempler på butikker som har prøvd å selge slike varer som nye også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er varen åpnet så hadde jeg som kjøper protestert, selv om det finnes mange eksempler på butikker som har prøvd å selge slike varer som nye også.

Dette er (heldigvis) noe jeg ikke har opplevd. Har du noen eksempler?

 

Jeg har opplevd å få feilpakkede ordre (bestillt 2*2GB ram og fått 1*1gb brukt ram), men det blir jo noe annet.

Lenke til kommentar

Angrerettsloven regulerer ikke hva selger gjør med varen ETTER at angreretten er benyttet.

 

Her kommer forbrukerkjøpsloven inn i bildet, og da mellom ny kjøper og selger. Dersom selger ikke opplyser om at produktet har vært åpnet/brukt og selger det til full pris vil ikke produktet svare til forventninger kjøper har grunn til å forvente, og kan derfor kreve omlevering, heving eller prisavslag.

Lenke til kommentar

Var da voldsomt så mye skjermer du kjøper..

 

Det siste året har jeg vært innom Eyefinity, to 30" tre 27" 3D-skjerm, LED, LCD osv tester det meste. Uansett hva jeg velger klarer jeg ikke å bli helt fornøyd. Noen forslag til god 24"-27" skjerm under 5000?

Helst så stor som mulig, bruktmarkedet er også aktuelt om skjermen er stor nok.

Lenke til kommentar

Inte det att jag inte tror dig, men hur många skärmar (och kanske andra varor?) har du köpt hos ps och hur många har du returnerat på ångerrätt? Om det är många är det inte omöjligt att de sätter sig på bakfoten, det hade i alla fall jag gjort då de förlorar på att ha dig som kund. Det är inte otänkbart att butiker kanske har en "blacklist" de delar med varandra, med kunder som väldigt ofta använder sig av ångerrätt som ger butikerna stora kostnader? Jag har inga som helst bevis, men helt otänkbart är det inte.....

 

Bara ett tänkbart scenario.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Over halvparten (55 prosent) krever at du sender varen tilbake helt ubrukt og/eller i originalemballasje. Dette er strengere krav enn de kan sette etter angrerettloven. Varen skal være uskadet, men du kan ta varen ut av esken og prøve den, og det er ikke et krav at du sender den tilbake i originalemballasjen. Møter nettbutikken deg med slike krav når du skal bruke angreretten, kan du vise til angrerettloven.

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2010/nettbutikkundersok

 

HMMM...hvordan kan da PS rettferdiggjøre å redusere krediteringen? Dere som mener at jeg at emballasjen skal være original, hva sier dere nå?

Lenke til kommentar

De henviser til angrerettloven, men jeg klarer ihvertfall ikke å finne noe der dette står klart og tydelig. Men så er jeg ikke paragrafrytter heller.. noen andre som kan belyse ? Nesten så jeg lurer på om forbrukerportalen er på tynn is her.. synest personlig at dette er vel strengt overfor nettbutikkene. En hver oppegående person bør klare å passe på emballasjen i 14 dager. Det er jo også den absolutt beste måten å returnere varen i slik at den ikke ødelegges.

 

http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var da voldsomt så mye skjermer du kjøper..

 

Det siste året har jeg vært innom Eyefinity, to 30" tre 27" 3D-skjerm, LED, LCD osv tester det meste. Uansett hva jeg velger klarer jeg ikke å bli helt fornøyd. Noen forslag til god 24"-27" skjerm under 5000?

Helst så stor som mulig, bruktmarkedet er også aktuelt om skjermen er stor nok.

Jeg foreslår at du investerer i et par briller så slipper du å kjøpe så mange skjermer. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...