Gå til innhold

Yellow light of death - Garanti?


Laohn

Anbefalte innlegg

Dette er andre gangen det skjer, sist gang så ble det fikset av Sony og jeg fikk en refurbished maskin tilbake.

 

Kjøpte konsollen samme dagen PS3 lanserte i Norge. Har jeg fortsatt garanti ? Problemet mitt er at firmaet det er kjøpt hos er konkurs og har ingen anelse hvem jeg skal kontakte. Har sendt epost til nordisk film men de svarer ikke. (1 uke siden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Garantien er sikkert gått ut om du kjøpte PS3 i 2006/2007. Anar ikkje kva garanti ein får på PS3 i Noreg, men meir enn tre år er det heilt sikkert ikkje. Det du derimot har er fem års reklamasjonsrett. Men reklamasjonsrett er seljar sitt ansvar, med andre ord butikken der du kjøpte den. Sidan den er konkurs har du difor egentlig ikkje reklamasjonsrett lenger, og garantien er mest sannsynleg gått ut.

 

Men, som nevnt over, det skadar ikkje å ta kontakt med Nordisk Film. Dei kan kanskje la det gå på garanti, eventuelt at du må betale eit mellomlegg for reparasjon. Mail tar ofte tid, telefon er stort sett meir effektivt om du trenger svar kjapt :)

Lenke til kommentar

Garantien er sikkert gått ut om du kjøpte PS3 i 2006/2007. Anar ikkje kva garanti ein får på PS3 i Noreg, men meir enn tre år er det heilt sikkert ikkje. Det du derimot har er fem års reklamasjonsrett. Men reklamasjonsrett er seljar sitt ansvar, med andre ord butikken der du kjøpte den. Sidan den er konkurs har du difor egentlig ikkje reklamasjonsrett lenger, og garantien er mest sannsynleg gått ut.

 

 

Kjøper kan selv velge hvilket ledd i salgsrekken han ønsker å rette garantien til, så så lenge den er importert av nordisk film er det de som er ansvarlig for reklamasjoner ift. forbrukerkjøpsloven.

Skulle den være gråimportert kan det jo være et litt lengere lerret å bleke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...