Gå til innhold

Sniktitt: Football Manager 2012 (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

 

dette er nok din feil. moderne FM krever mye mer enn taktikk og gode spillere. du må passe på mentaliteten til spillerne dine. særlig om du spiller på et høyt nivå. men erfaringsmessig er dette relevant selv på laveste nivå i England eller Skottland. du *må* være oppmuntrende når det trengs, og beinhard når det trengs.

 

du må konstant være på vakt for selvtilfredshet i stallen. mange spillere overser dette, samt spilleres personlighet, og fokuserer kun på formasjon og innkjøp av de dyreste spillerne. lykke til. :-)

 

Jeg tror ikke jeg har startet med en premier league klubb de siste tre versjonene av fm. Liker meg best i lavere divisjoner. Mentalitet? Tenker du form eller? Mitt problem er som sagt et formen er topp, og plutselig slutter alt å virke. Hvordan kan jeg finne ut om stallen er for selvtilfreds?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja. mange måter. dersom du har en assistant manager, sjekk hva han sier pre-match. er det noen spillere som virker veldig selvtilfreds? fortell dem at du "expect a performance". går du på pressekonferanser? si ting som indikerer at laget ikke må bli selvgode - "the team can't go into the match thinking they've already won. that would be catastrophic!", også videre. leder du to-tre null til pause? si "don't get complacent". etc.

 

det er egentlig en rekke med slike småting som du må følge med. selv på lavt nivå. er formen topp, blir spillerne ofte cocky. dette er særlig et problem med uprofesjonelle spillere, som det jo er ekstra mange av på lavere nivå. prøv å unngå å kjøpe/låne/hente spillere med denne personligheten på lavt nivå, da du ofte har for mange slike i stallen allerede, noe som fører til at alle de profesjonelle prøver tilpasse seg din dårlige "squad mentality".

 

har litt peiling på lavt nivå, da det er mest det jeg driver med - starter uten jobb i England. starta en game med Man Utd nå nettopp, for å teste dette før FM 12. første gang jeg har *begynt* helt der oppe siden sikkert første FM.

 

det er ei PITA å forholde seg til. men lykke til, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg mangler litt kjennskap. Det nærmeste jeg kommer at spillere er selvtilfredse er av og til at de har en pr-reaksjon. Pressekonferanser skygger jeg unna, da spørsmålene er de samme hele tiden. Jeg skal se litt på hva jeg har for en squad mentalitet etter denne kampen. Selv kjøper jeg egentlig spillere etter ferdigheter, og har ikke fokusert på mentalitet.

 

Edit: en ambisiøs squad. Synes nesten alltid det er det jeg har.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

pressekonferanser er kjedelige, men må gjøres. oftere enn ikke vil assistant manager si noe helt på jordet, som fører til selvtilfredshet hos spillerne. se på assistant manager feedback *før* kampen. han sier ifra om de er høy på pæra, slik at du kan si at du "expect a performance". det hjelper faktisk!

 

ambisiøs squad er et bra utgangspunkt. lykke til. form er en merkelig fisk i lavere divisjoner.

Lenke til kommentar

pressekonferanser er kjedelige, men må gjøres. oftere enn ikke vil assistant manager si noe helt på jordet, som fører til selvtilfredshet hos spillerne. se på assistant manager feedback *før* kampen. han sier ifra om de er høy på pæra, slik at du kan si at du "expect a performance". det hjelper faktisk!

 

ambisiøs squad er et bra utgangspunkt. lykke til. form er en merkelig fisk i lavere divisjoner.

 

Ok, da skal jeg se om jeg får det til når jeg kjører i gang neste spill. Jeg presterte å få skadet (den meget gode) keeperen min for to måneder, så nå er det Frank Talia som skal redde æren. Så langt har det endt med to uavgjort-kamper, riktignok så vare begge spiss-"stjernene" mine på landskamp i denne perioden, men det er nå så... På tide å se om jeg kan fikse noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...