Gå til innhold

– PlayStation 3-spill selger bedre (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ps3 og Xbox 360 er like dårlige.

Den som sier at noen av de har "bra" innmat eller grafikk må være blinde. Xbox holder ikke utviklingen tilbake med dvd plater, begge konsoller gjør det, med dårlig hardware...

 

Skal jeg velge en favoritt blant dem så er det helt klart Xbox 360!

Har ps3 btw.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir flau av å eie konsollene når jeg ser alle "små ungene" her inne begynner og krangle og mene hvilken konsoll som er best. Må bla 3 sider før man endelig kan se noen artige eller fornuftige kommentarer. Burde lært dere nå at ingen kan overbevise andre om xBox 360 er bedre eller om Playstation 3 er bedre. Like mye patetiske diskusjoner om det hver gang. Er som å se diskusjonene mellom Apple og Android/Samsung... Smak og behag for hver enkelte.

 

Fint å se Playstation har kommet seg litt opp igjen etter tapet fra Tsunamien, men fortsatt tror jeg begge konsollene ligger veldig likt uansett.

Endret av Mikejensen
Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at Sony sin konsoll er den med best innmat. Er jo veldig synd at Xbox 360 holder igjen spillindustrien med den utdaterte DVD-platen.

 

Dette er en myte. DVD-platen kan romme mindre enn Blu-ray, javel, det koster 10 cent for en ekstra DVD, så det er ikke en reel begrensning.

 

PS3 er nok en kraftigere konsoll, men forskjellene er minimale - og per i dag, så mener fremdeles eksperter at Crysis 2 på 360 er det beste vi har sett av noen av konsollene.

Derimot er det riktig at begge to holder PC-plattformen tilbake rent grafisk.

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at Sony sin konsoll er den med best innmat. Er jo veldig synd at Xbox 360 holder igjen spillindustrien med den utdaterte DVD-platen.

 

Dette er en myte. DVD-platen kan romme mindre enn Blu-ray, javel, det koster 10 cent for en ekstra DVD, så det er ikke en reel begrensning.

 

PS3 er nok en kraftigere konsoll, men forskjellene er minimale - og per i dag, så mener fremdeles eksperter at Crysis 2 på 360 er det beste vi har sett av noen av konsollene.

Derimot er det riktig at begge to holder PC-plattformen tilbake rent grafisk.

 

Ekspertene hos Lens Of Truth ga Killzone 3 seieren over Crysis 2 på konsollene med det grafiske :)

Bare for å informere det såklart. IGN er ikke akkurat eksperter på det tekniske området.

Var i beta på Crysis 2 på 360, det var ikke flottere rent teknisk over KZ3 beta den gang.

 

KZ3 har mye mer som skjer på skjermen at det er nesten skummelt. Våpen og skytefølelsen er nesten borte i Crysis 2.

Jeg blir enda sjokkert over KZ3 hvor bra det egentlig ser ut.

 

Men det har ikke noe med at likksom PS3 spill selger best ;)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg en Playstation 3 er pga blu ray. Men når jeg sitter med en bluray spiller i huset, og i tillegg kun har filmer på PCen så orker jeg ikke å betale for en system som er så svekket.

 

Jeg har hatt Xbox 360 siden 2006, før det har jeg hatt playstation. Uansett, jeg synes det er "billig" å betale 250 kr for live i 14 måneder og da vite at informasjonen om meg er tilnærma trygg. Det som har skjedd med PS3 og Sony er faktisk amatørmessi og flaut.

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at Sony sin konsoll er den med best innmat. Er jo veldig synd at Xbox 360 holder igjen spillindustrien med den utdaterte DVD-platen.

 

Dette er en myte. DVD-platen kan romme mindre enn Blu-ray, javel, det koster 10 cent for en ekstra DVD, så det er ikke en reel begrensning.

 

PS3 er nok en kraftigere konsoll, men forskjellene er minimale - og per i dag, så mener fremdeles eksperter at Crysis 2 på 360 er det beste vi har sett av noen av konsollene.

Derimot er det riktig at begge to holder PC-plattformen tilbake rent grafisk.

 

Ekspertene hos Lens Of Truth ga Killzone 3 seieren over Crysis 2 på konsollene med det grafiske :)

Bare for å informere det såklart. IGN er ikke akkurat eksperter på det tekniske området.

Var i beta på Crysis 2 på 360, det var ikke flottere rent teknisk over KZ3 beta den gang.

 

KZ3 har mye mer som skjer på skjermen at det er nesten skummelt. Våpen og skytefølelsen er nesten borte i Crysis 2.

Jeg blir enda sjokkert over KZ3 hvor bra det egentlig ser ut.

 

Men det har ikke noe med at likksom PS3 spill selger best ;)

 

Jeg må virkelig si meg enig med deg. KZ3 viser virkelig potensialet til PS3, de som sier at Crysis2 er så bra på konsollene har ikke spilt både KZ3 og Crysis. Det er faktisk stor forskjell. Jeg ble så skuffa over Crysis2 at jeg byttet det inn.

 

Crysis2 på PCen min,det er en annen sak.

 

Skal man diskutere hvilken konsoll som er best må man i alle fall ha vett til å diskuterere de ekslusive titlene. Det er tross alt de som tyner konsollene. På de ekslusive titlene er det STOR forskjell. De som ikke ser det må være halvveis blinde....

 

Nå har både Naughty dog og Guerrilla Games sagt at selv om de sier de utnytter 90% av PS3, kan de hente mye mer på å koden. De som har en liten smule peiling på programering vet jo hva de snakker om.....

 

Blir litt oppgitt av all de som syter så utrolig over dårlig hardware. Det er viktig å ha noe å syte over helt klart.

Endret av Filosofius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at Sony sin konsoll er den med best innmat. Er jo veldig synd at Xbox 360 holder igjen spillindustrien med den utdaterte DVD-platen.

 

Dette er en myte. DVD-platen kan romme mindre enn Blu-ray, javel, det koster 10 cent for en ekstra DVD, så det er ikke en reel begrensning.

 

PS3 er nok en kraftigere konsoll, men forskjellene er minimale - og per i dag, så mener fremdeles eksperter at Crysis 2 på 360 er det beste vi har sett av noen av konsollene.

Derimot er det riktig at begge to holder PC-plattformen tilbake rent grafisk.

 

Hvem er disse ekspertene? Jeg synes at Uncharted 2 (og 3), Killzone 3 og Resistance 3 er langt forbi noe Xbox 360 klarer å produsere. Spill som er ekslusive til Sony sin konsoll er visuelt sett langt bedre enn spill som er ekslusive til 360, som for eksempel Halo Reach og Gears of War 2.

 

Og når det gjelder dette med DVD-plater så mener jeg det er en massiv begrensning. De færreste utviklerne (eller utgivere) vil ha spillene sine på flere plater. Man kan gjerne si at det er enkelt å bytte plate osv, men det er jo ingen tvil om at det bryter illusjonen når du midt i spilløkten må bytte plate. Det var for eksempel svært irriternde i ME2 synes jeg. Og jeg kunne aldri tenkt meg å spille LA Noire på 360.

 

Når det er sagt så har jeg begge konsollene, så jeg vet godt hvor store/små forskjellne mellom konsollene er. Det er absolutt ingen tvil om at Sony sin konsoll er den kraftigste konsollen på markedet nå. Viser bare igjen til spill som Uncharted 2 og 3, Killzone 2 og 3 og Resistance 3.

 

Og nei, jeg er ingen fanboy, det eneste jeg er interessert i er at spill er så gode som mulig. Dessverre holder Xbox 360 industrien igjen med sin daterte innmat, som ble låst allerede i 2004. Det sier jo sitt. Igjen, jeg er ingen fanboy, og Fable II og Oblivion er blant mine absolutte favorittspill denne generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og nei, jeg er ingen fanboy, det eneste jeg er interessert i er at spill er så gode som mulig. Dessverre holder Xbox 360 industrien igjen med sin daterte innmat, som ble låst allerede i 2004. Det sier jo sitt. Igjen, jeg er ingen fanboy, og Fable II og Oblivion er blant mine absolutte favorittspill denne generasjonen.

Hadde du vært interessert i at spill blir så bra som mulig, hadde du kuttet ut å kjøpe spill til konsoll i det hele tatt fremover og heller kjøpt til pc. Hadde mange nok gjort det hadde det vært et kraftig signal til konsollprodusentene om å levere nye og kraftigere konsoller. Da hadde vi endelig fått bedre spill til alle plattformer, i stedet for å begrenses av konsollenes etter hvert antikvariske hardware slik det er nå ;) .

Lenke til kommentar

 

Og nei, jeg er ingen fanboy, det eneste jeg er interessert i er at spill er så gode som mulig. Dessverre holder Xbox 360 industrien igjen med sin daterte innmat, som ble låst allerede i 2004. Det sier jo sitt. Igjen, jeg er ingen fanboy, og Fable II og Oblivion er blant mine absolutte favorittspill denne generasjonen.

Hadde du vært interessert i at spill blir så bra som mulig, hadde du kuttet ut å kjøpe spill til konsoll i det hele tatt fremover og heller kjøpt til pc. Hadde mange nok gjort det hadde det vært et kraftig signal til konsollprodusentene om å levere nye og kraftigere konsoller. Da hadde vi endelig fått bedre spill til alle plattformer, i stedet for å begrenses av konsollenes etter hvert antikvariske hardware slik det er nå ;) .

 

Foretrekker definitivt konsoller. Jeg spiller en del på PC, men føler egentlig det er for dyrt for min måte å spille på. Jeg må ha det desidert beste resultatet mulig, og blir ikke helt fornøyd hvis jeg må spille et spill på lavere oppløsning osv. på grunn av at PC-en min ikke takler det. Dessuten har jeg nettopp kjøpt Mac, så da blir det enda mindre spill. Igjen, foretrekker konsoller og mener PS3 holder mål i dagens marked, men det er bare akkurat så det holder. Ideelt sett skulle jeg sett en ny generasjon konsoller neste år.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Men det blir jo ingen nye konsoller hvis ikke folk slutter å kjøpe spill til de som er. Når folk ikke bruker sin forbrukermakt kommer heller ikke fremskrittene så lenge produsentene tjener penger på det bestående. Og nei, spillene er ikke bra nok som de er. Det er ikke bare grafikk som teller, det er veldig mye mer i spill som blir begrenset av svak hardware. Men selvfølgelig, for mange er det snakk om økonomi også og det argumentet kan jeg jo forstå.

Lenke til kommentar

Foretrekker definitivt konsoller. Jeg spiller en del på PC, men føler egentlig det er for dyrt for min måte å spille på. Jeg må ha det desidert beste resultatet mulig, og blir ikke helt fornøyd hvis jeg må spille et spill på lavere oppløsning osv. på grunn av at PC-en min ikke takler det. Dessuten har jeg nettopp kjøpt Mac, så da blir det enda mindre spill. Igjen, foretrekker konsoller og mener PS3 holder mål i dagens marked, men det er bare akkurat så det holder. Ideelt sett skulle jeg sett en ny generasjon konsoller neste år.

Men at spillene dine ikke er native 1080p har du ingenting i mot?

Hadde du vært fornøyd om 720p var eneste oppløsning i alle PC-spill? Ville det gitt deg økt glede?

Lenke til kommentar

Foretrekker definitivt konsoller. Jeg spiller en del på PC, men føler egentlig det er for dyrt for min måte å spille på. Jeg må ha det desidert beste resultatet mulig, og blir ikke helt fornøyd hvis jeg må spille et spill på lavere oppløsning osv. på grunn av at PC-en min ikke takler det. Dessuten har jeg nettopp kjøpt Mac, så da blir det enda mindre spill. Igjen, foretrekker konsoller og mener PS3 holder mål i dagens marked, men det er bare akkurat så det holder. Ideelt sett skulle jeg sett en ny generasjon konsoller neste år.

Men at spillene dine ikke er native 1080p har du ingenting i mot?

Hadde du vært fornøyd om 720p var eneste oppløsning i alle PC-spill? Ville det gitt deg økt glede?

 

Helt ærlig, ja. Jeg hater tanken på at jeg spiller på lavere spesifikasjoner enn det utgangspunktet er mulighet for. Derfor foretrekker jeg konsoll, der har jeg en gitt ytelse som jeg forholder meg til, og ingen andre har en dårligere versjon eller en bedre versjon enn jeg har. Dessuten haaaater jeg å oppdatere drivere osv. Foretrekker definitivt konsoll på de aller fleste måter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...