Gå til innhold

Hvilken lønn på bensinstasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, tror nok det kan bli rundt 120 kroner hvis vi snakker deltid. Jeg er 21, men har jobba i esso i 3 år så har 129 kroner.. (Begynte på 118..) Lønnen er noe lav, men hvis du skal jobbe deltid blir det mye kvelder og helger, og tilleggene varierer fra 21-30 kroner i tillegg i timen.. Blir mye tilsammen på slutten av måneden ;)

 

Om du skal jobbe fast vet jeg desverre ikke helt hva lønnen blir, men nok noe høyere iallefall.

 

Men lønnen er mye bedre i esso enn i statoil, etter hva jeg har hørt fra venner som jobber der ;)

Endret av leonthine
Lenke til kommentar

ja, iallefall da jeg begynte var tilleggene slik på en stasjon som stengte på natta:

Ukedager 18-21: 17

Ukedager 21-24 : 21

Lørdag - etter 18 : 27,5 eller 31

Søndag 8-15 : 21,5, 15-21 : 27, 21-24 : 31,5

 

Jaja, kanskje ikke heelt det samme enda, men gir deg et bilde av hvordan det ser ut iallefall..

 

Tusen takk for all hjelpa. Mye bra. Feilmarginen kan jeg tenke meg er liten, å med mine økonomikunnskaper, har jeg en viss peiling på hvordan lønnsutvikla kan ha gått, å hvor ubetraktelig feilmarginen kan være ;)

Endret av Peshmerge
Lenke til kommentar

Før var lønna 115,- og de driter faen i om du har ansinitet.

Tror den er på 120 noe nå. Men ikke langt over.

 

Flere på min jobb som har ansenitet, det er sjefen som må legge det inn når du ansettes. Kan legge til at det kun er bensinstasjonsarbeid de finner særlig relevant..

Du får lønnsforhøyning annethvert år, fikk jeg beskjed om på personalmøte i går, men har nå selv uansett opplevd at lønnen spiker med noen kroner hvert år av seg selv.

Alt av lønnsøkning går forøvrig automatisk.

Endret av leonthine
Lenke til kommentar

Jeg jobber på statoil. Her begynner de ansatte med en lønn på 125 kr (iallefall på min stasjon.) Etter 1 år så er jeg på 135 kroner i timen :) Og hos oss øker lønna med alt fra kr 2-10 kr hvert år.

 

Vet ikke om det er det samme på Esso, men trur vel det er noe likt.

 

Hørtes mye bedre ut enn kompisen min som har 119 kroner i lønn, enda han er 20 og har jobbet der siden han var 18. Men sjefen hans er ei megge da.

 

Men hvordan er tilleggene deres? Har skrevet ca våre ovenfor. :)

Lenke til kommentar

Hørtes mye bedre ut enn kompisen min som har 119 kroner i lønn, enda han er 20 og har jobbet der siden han var 18. Men sjefen hans er ei megge da.

 

Men hvordan er tilleggene deres? Har skrevet ca våre ovenfor. :)

 

 

Jeg får ikke annen tillegg enn 100% på helligdager osv, fordi jeg ikke har spurt etter ny kontrakt.(Begynte egentlig som sommerhjelp.) Men de andre jeg jobber med får rundt 10 kr eller mer etter visse tidspunkt. :) Så lønna er ikke så ulik.

Lenke til kommentar

Du burde kreve ny kontrakt. Har litt høyere tillegg da, men i måneden utgjør de tileggene opptil 1000 kroner av lønna mi uten at jeg jobber noe særlig mye..

 

Kontrakt er faktisk viktig da.. Prosenten kan utgjøre lønnsforskjell, og ved sykemelding er det ikke sikkert du har så mange rettigheter.. Er jo forskjell fra sted til sted, men bare et lite råd :)

Lenke til kommentar

Jobbet hos statoil for 2 år siden, og da var vel fastlønnen 117,- kr i timen om jeg ikke husker feil.

 

Tilleggene gikk någenlunde slik:

Hverdager 18 - 23.. 7,- kr ekstra i timen

Hverdager 23 - 07.. 14,- kr ekstra i timen

Lørdag 16 - 20.. 17,- kr ekstra i timen

Lørdag 20 - 23.. 19,- kr ekstra i timen

Lørdag/søndag 23 - 07.. 30,- kr ekstra i timen

 

Søndag 07-16.. 26,- kr ekstra i timen.

Søndag 16 - 23.. 30,- kr ekstra i timen.

 

Med andre ord ganske så dårlig. Du tjener deg knapt en tusenlapp ekstra i måneden på å jobbe natt i forhold til dag i helgene, og det er om du jobber hver helg. Aldri mer igjen for å si det slik :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...