Gå til innhold

forkurs før høgskole


tuppenballe

Anbefalte innlegg

Hei! har akkurat begynt som Automatiker lærling, er ferdig mars-april 2013. Jeg vil ta forkurs til ingeniør utdanning neste år. Det begynner i august 2012 og er ferdig i mai 2013. Søknadsfristen for å søke ingeniør utdanning på høgskolen tror jeg 1.mars. Så spørsmålet mitt er:

 

Kan jeg søke meg inn på høgskolen før jeg har hatt eksamen i forkurset, og der etter ettersende karakterene når jeg har tatt eksamen?

Noen som har erfaringer ang. dette?

 

På forhånd takk!

 

mvh. dats

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! har akkurat begynt som Automatiker lærling, er ferdig mars-april 2013. Jeg vil ta forkurs til ingeniør utdanning neste år. Det begynner i august 2012 og er ferdig i mai 2013. Søknadsfristen for å søke ingeniør utdanning på høgskolen tror jeg 1.mars. Så spørsmålet mitt er:

 

Kan jeg søke meg inn på høgskolen før jeg har hatt eksamen i forkurset, og der etter ettersende karakterene når jeg har tatt eksamen?

Noen som har erfaringer ang. dette?

 

På forhånd takk!

 

mvh. dats

 

Ja, men det krever fortsatt bestått eksamen for å kunne ta i mot plassen seinare.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

har hørt at forkurs kan være hardt når man går i full jobb i tillegg. For å avlaste litt neste år, kan jeg ta matte (r1+r2) som privatist iår, for å så slippe å ta disse under forkurset? Eller må jeg ta alt under forkurset?

 

Igjen, takk :)

 

 

Du kan søke fritak i fagene, men matten er ikkje det værste, det er et hardt regime og umulig å fullføre i full jobb sidan det er over 80% oppmøte plikt.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

kan ta det over nett, der jeg streamer forelesningene når jeg vil :) Har en kompis som gjør det nå!

 

 

hmm.. tar fult forkurs ved HIALS der har vi fått beskjed om at det er vedtak om at du skal være minst 80% oppmøte i alle dei fagene du skal opp i eksamen til for å kunne melde deg opp til eksamen, men særorninger blir jo alltids lagt til rette for dei som virkelig trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...