Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC virker - skjerm svart


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger virkelig hjelp nå! I sted når jeg satt å gjorde noe lekser på pcen min (stasjonær) begynte plutselig viftene å bråke helt utrolig og noe rødt lys kommer innenfra pcen. Skjermen gikk i svart og jeg måtte skru av pcen. Etter dette skjedde har jeg prøvd å finne ut hva som har gått galt. Jeg har prøvd å koble til med både hdmi og dvi/d-sub til forskjellige skjermer uten respons. Jeg har prøvd å starte med en ram-brikke også. JEg åpnet pcen og startet den for å se om noen LEDs lyste, men ingen lyste. Nå nettopp har jeg prøvd å ta ut skjermkort og resette BIOS uten noe resultat. Jeg har også prøvd å bruke hovedkortets hdmi-utgang og dvi/d-sub når jeg har startet pcen.. PCen virker å kjøre normalt, bare at jeg ikke har noe bilde..

 

Håper det er nok informasjon til at noen kan hjelpe meg :new_woot:

 

Har bare hatt pcen i 1 år og 3 mnd så det er litt merkelig at komponenter skal streike nå? Kan også legge til at det er selvbygd pc, og komponenter står på profilen min!

Endret av FrenZzY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det jeg : http://www.idg.no/computerworld/article201479.ece

 

Men når jeg prøvde med en litt eldre skjerm som jeg vet virker, kom det fortsatt at det ikke var noe signal. Og det som noen ganger skjer nå jeg starter pcen, er at cpu-vifta begynner å gå på maks rpm av en eller annen grunn. JEg har ikke hatt noe problem med temperaturer før, den pleier å ligge rundt 35 grader..

 

 

Det jeg har merket meg er at verken skjermkortet eller hovedkortet sender signal til skjermen når jeg har prøvd begge, så jeg mistenker at det er noe galt med hovedkortet?

Endret av FrenZzY
Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut hva som gikk galt. Jeg fulgte itpro sin feilsøkingsguide og kom fram til at skjermkortet har på en eller annen måte blitt ødelagt. Det siste jeg prøvde var å starte med skjermkort som signal ut, og når det ikke virket så byttet jeg til hovedkortets intergrerte skjermkort, og vips så var det skjerm igjen. Hvordan går jeg fram for å reklamere på skjermkortet, siden det er bare ett år gammelt? pc komponenter har reklamasjon på 5 år så vidt jeg vet, skal jeg sende mail til amentio?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Åja, det var jo bra at du fant ut hva som var feilen. :)

 

Ta å les her. Det står visst du har bestilt før 25.05.11 så skal du sende de en mail.

 

Da har jeg blitt litt usikker på om det er skjermkortet, fordi det ser ut til å starte med pcen. Det som får meg til å tro at det er noe annet, er at det virker som om psu'en begynner å bli gåen. Dette er fordi noen ganger kan pcen starte uten mus/tastatur og skjerm, og pcen oppfører seg litt merkelig noen ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...