Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle debfiler lar seg installere med File Manager. Opera er ett eksempel på det, ellers hadde jeg bare sagt "last ned File Manager og pn debfilen" :p .

 

Men konge at du fikk til :) ! Syntes om Opera Mobile 11.1?

 

hehe oki,har jo ikke prvd alle enda,bare et par og di gikk.

Duden i filmen over her skrev at om det ikke gikk og instalere deb filer gjennom feks File Manager så kunne det være pga at navnet på selve filen var for langt. Men jeg vet ikke.haha

 

Men takket være deg klarer jeg nu og instalere dem uansett..hehe ;)

Er nå på leting etter div kjekt og instalere på den :yes:

 

Opera Mobile virker veldig bra...ikke prøvd den så mye enda.

Endret av tobis
Lenke til kommentar

Telenor har fått inn Nokia N9 64 GB Black:

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-N9TELENOR.NO64B.aspx

 

Ja ja... da klarte jeg ikke å motstå fristelsen lenger :p 64GB versjon og 1.1 oppdatering ble litt for mye for meg.

 

Hadde egentlig tenkt å vente på Lumia 800, men gidder ikke å vente lengere. Kanskje når Lumia 900 e.l. kommer, er Windows Phone også blitt et litt bedre alternativ med tanke på Norge.

 

Så får jeg se om en ukes tid hvordan den er sammenlignet med min N8, N900 og andre telefoner jeg har og har hatt :>

Endret av tiefling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, det var ganske lett faktisk.

 

Gå i terminal, kjør kommandoene:

 

"devel-su" uten anførselstegn og deretter enter

 

skriv passordet "rootme" uten anf. og trykk enter

 

"cd /etc/mwelcome.d/" uten anf. og trykk enter.

 

"ls" uten anf. og trykk enter. (viser filene i mappen du er i nå, som er /etc/welcome.d/).

 

Hvis du har en fil her som feks 320.conf (det var det min fil het), er dette synderen.

 

For å fjerne:

 

"mv 320.conf /home/user/MyDocs" uten anf. og trykk enter.

 

Du flytter nå filen fra etc/welcome.d mappen og til MyDocs mappen. I tilfelle du vil ha den tilbake noen gang, ingen vits å slette den.

 

Terminal vil nå fortelle deg at permissions og ownership ikke kan bli preserved, dette er helt greit. Det har med formatet på partisjonen (vfat) å gjøre, men filen har blitt flyttet og alt er vel, det som menes med "operation not permitted" er rett og slett bare overføringen av permissions og ownership, ikke selve flyttingen av filen.

 

Noe som ikke er en big deal.

 

Reboot og boom: ingen telenorvideo.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ah, det var ganske lett faktisk.

 

Gå i terminal, kjør kommandoene:

 

"devel-su" uten anførselstegn og deretter enter

 

skriv passordet "rootme" uten anf. og trykk enter

 

"cd /etc/mwelcome.d/" uten anf. og trykk enter.

 

"ls" uten anf. og trykk enter. (viser filene i mappen du er i nå, som er /etc/welcome.d/).

 

Hvis du har en fil her som feks 320.conf (det var det min fil het), er dette synderen.

 

For å fjerne:

 

"mv 320.conf /home/user/MyDocs" uten anf. og trykk enter.

 

Du flytter nå filen fra etc/welcome.d mappen og til MyDocs mappen. I tilfelle du vil ha den tilbake noen gang, ingen vits å slette den.

 

Terminal vil nå fortelle deg at permissions og ownership ikke kan bli preserved, dette er helt greit. Det har med formatet på partisjonen (vfat) å gjøre, men filen har blitt flyttet og alt er vel, det som menes med "operation not permitted" er rett og slett bare overføringen av permissions og ownership, ikke selve flyttingen av filen.

 

Noe som ikke er en big deal.

 

Reboot og boom: ingen telenorvideo.

Derja, nydelig. Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...