Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CR-115 passer til N9, men litt vanskelig å få den til å sitte på annet enn ruta i min passat 07. Det er sugekopp, men følger med en rund gummiflate med lim på ene siden som man kan sette på interiør uten å få merker, og så fester man sugekoppen på den igjen. Den funker best rett på ruta. Skal bruke litt superlim mellom sugekoppen og gummiflata, så sitter den. Da er den jo ubrukelig på annet etterpå, men slipper merker pga gummiflata. Var forresten ganske billig.

Lenke til kommentar

Hm meego er jo linux, skulle tro det var noe fornuftig der... :s

 

Hendelsesskjermen min er kun twitter, og litt fra nokia betalabs, conversations og meegoexperts. FB ble bare rot, for mye på en gang, og alt som skjer på FB er jeg egentlig revnende likegyldig til.

 

Notifications hadde vært greit å hatt derfra, er eneste.

Lenke til kommentar

Plugge inn, velge masselagringsmodus, kopiere i vei?

Det funker ihvertfall for å kopiere musikk over til telefonen.

Ulempen er at N9'en mountes som en vfat disk, og da likte den ikke norske tegn i filnavnene på musikkfilene mine:

/dev/sdb on /media/Nokia N9 type vfat (rw,nosuid,nodev,uhelper=hal,uid=1000,umask=0077,shortname=winnt,utf8)

Mulig at det går an å fikse.

 

Eller gjør nokia link noe mer fancy?

Vet ikke. Tenkte på oppgraderinger og sånn.

Lenke til kommentar

Det funker ihvertfall for å kopiere musikk over til telefonen.

Ulempen er at N9'en mountes som en vfat disk, og da likte den ikke norske tegn i filnavnene på musikkfilene mine:

/dev/sdb on /media/Nokia N9 type vfat (rw,nosuid,nodev,uhelper=hal,uid=1000,umask=0077,shortname=winnt,utf8)

Mulig at det går an å fikse.

Ser ut som det er det partisjonen er formatert som også. (Sikkert for at windows-brukere skal kunne bruke den uten å måtte installere ekstra drivere.)

Det er gjerne mulig å reformatere til noe annet, men kanskje litt risikabelt.

Lenke til kommentar

Hm.. Etter å ha re-flashet til PR 1.1 så ser det ut som at root har blitt nerfed. Du har root, men den har ikke alle "caps" satt (les: ikke full admin), så det er relativt frustrerende...

 

Å gi deg linux med fullverdig root, bare for å ta den fra deg igjen... Fysj, Nokia...

 

Eneste fiks jeg ser så langt er å modifisere egen kernel og re-flashe med den istedenfor, for det ser ut som at det er der restriksjonen til root ligger, i syscalls...

Lenke til kommentar
Jeg har dropn9, men jeg kan hverken kjøre eller laste ned filer fra programmet. Kan uplode filer fra mobilen, men vil jo ha tilgang på de?

 

Prøv å manuelt lage mappen "dropbox" og eventuelle undermapper, og deretter klikk på "multiselection" i dropn9 (den er vel nest lengst til høyre av valgene på menyen), velg det du vil ha, og trykk downloadknappen.

 

Sjekk om det funker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...