Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Hvor finner man opera for N9?

 

Prøvde på m.opera.com men den vil ikke laste ned noe derfra, fant noe .rpm filer et sted, men er disse mulig å bruke for installasjon på N9 ? (evt trenger man noe rpm manager el.l ?).

 

Har fått "firefox" opp å kjøre, men skulle gjerne også hatt opera inn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde et problem med batteritiden på N9 i natt:

 

Jeg la meg da den hadde fullt batteri, ingen apps åpne i bakgrunnen. Det er litt dårlig dekning der jeg la den, men ikke så veldig ille. Det siste jeg gjorde før jeg la den fra meg var å prøve å åpne klokke-appen for å sette på alarm, den lot seg ikke åpne.. Da jeg stod opp i dag så hadde den slått seg av, og når jeg skrudde den på så var batteriet på omlag 5%, jeg åpnet den batteriappen, og den gav meg beskjed om "battery drainage" noe sånt som at average hadde de siste dagene ligget på 49mA, mens den nå lå på 223mA. Noen som har opplevd liknende?(bug med sommertid/vintertid?)

 

I tillegg lurer jeg på noen andre minor issues, jeg har opplevd at den noen få ganger sliter med å åpne apper - ikonet reagerer, men appen kommer ikke opp. i tillegg fikk jeg et grafisk problem med mail, meldigner, og kontakt-appene, de fikk svarte felter og mistet mye av GUIen (liknet litt på en webside som ikke blir helt lastet inn.. Noen som har opplevd liknende, eller har jeg en mandagsvare?

Endret av Bthegreat
Lenke til kommentar

Trenger hjelp fra de kyndige her. Har en N9 som er Telenor låst og har fått en instruks på hvordan låse den opp. Det lyder som følger:

 

"For å få fram w = trykk fire ganger på * tasten"

 

Har prøvd dette i nesten en time nå og får ikke frem w'en.

 

 

Noen som har gjort det her på forumet og kan forklare meg det?

Lenke til kommentar

Sikker Siai?

 

Har ikke Netcom eller annet mikrosimkort å teste på. Tenkte at hvis det finnes en opplåsningskode så er den låst.

 

Fant ut idag, gjennom Nokia care at for å få den låst opp så må den sendes inn. Herregud.

Vi lever i 2011. Sende inn mobil for å få den låst opp!

Lenke til kommentar

Sikker Siai?

 

Har ikke Netcom eller annet mikrosimkort å teste på. Tenkte at hvis det finnes en opplåsningskode så er den låst.

 

Fant ut idag, gjennom Nokia care at for å få den låst opp så må den sendes inn. Herregud.

Vi lever i 2011. Sende inn mobil for å få den låst opp!

 

 

som de andre sier her så ville jeg prøvd før du sender den inn! virker ikke som telenor tar denne eksklusiviteten så seriøst.. på nokiabutikken på byporten solgte de telefonen med netcombinding :s

Lenke til kommentar

To spørsmål:

 

1: Går det an å fjerne operatør splash screenen - oppstartsgrafikken ved hjelp av root? (dette tilfellet telenor)

 

Hvis ikke:

 

2: Er det noen som har kjøpt norsk 16gb versjon med generisk fastvare - altså uten noe telenor eller netcom-tilleggsprogrammer og dill? Om så, hva er produktkoden (står med ørliten skrift på simkortholderen f.eks: 059L711 - forøvrig tydeligvis telenor koden for sort 16gb, men ligger ikke ute på navifirm)?

 

Takker for svar! :)

Endret av Fender77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...