Gå til innhold

Lanserer gedigen brillefri 3DTV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p.

 

1920 x 2 = 3840

1080 x 2 = 2160

 

Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning.

 

Første av mange dette her..

 

Feil. 1920x2x1080x2 = 1920x1080x(2^2) = (1920x1080)x4 = fire ganger så høy oppløsning.

Lenke til kommentar

QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p.

 

1920 x 2 = 3840

1080 x 2 = 2160

 

Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning.

 

Første av mange dette her..

Utregningen er riktig, men konklusjonen er feil.

 

Du ganger både 1920 og 1080 med 2, altså så ganger du med 2 to ganger. 2 ganger 2 er 4.

 

Altså fire ganger så høy oppløsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Forklar gjerne hvordan man får til dette "trikset" med å vise halvparten av bilde på annenhvert øye når skjermen ikke krever briller.

Slik:

 

Parallax%20barrier%203D%20TV%20Sharp.jpg

 

Man må selvsagt sitte i riktig posisjon i forhold til TVen for at dette skal fungere. Det fungerer med mange tilskuere, men alle må tilpasse posisjonen sin.

 

Kommer til å bli Sheldon-tendenser av dette her ^^ Thats MY spot!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p.

 

1920 x 2 = 3840

1080 x 2 = 2160

 

Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning.

 

Første av mange dette her..

 

Feil. 1920x2x1080x2 = 1920x1080x(2^2) = (1920x1080)x4 = fire ganger så høy oppløsning.

 

 

QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p.

 

1920 x 2 = 3840

1080 x 2 = 2160

 

Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning.

 

Første av mange dette her..

Utregningen er riktig, men konklusjonen er feil.

 

Du ganger både 1920 og 1080 med 2, altså så ganger du med 2 to ganger. 2 ganger 2 er 4.

 

Altså fire ganger så høy oppløsning.

 

Leste noe tilsvarende i en annen artikkel senere og kom plutselig på at jeg hadde skrevet feil her :) Matten fungerer vel i praksis litt lignende meter vs. kvadratmeter vs. kubikkmeter hvor skjermoppløsning tilsvarer kvadratmeter og jeg har tenkt vanlige meter. Fant bare ikke tilbake igjen til nyheten for å rette dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...