Gå til innhold

Derfor er det ikke et Elder Scrolls-MMO (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

selv med alle dei tungvinte multiplayers mods som brukte i morrowind og oblivion så funker ikkjeelder scrolls serien veldig godt multiplayer bortestt fr aom det var konstant Co-op og svært begrenset

 

håper bare magi er meir balansert, ikkje trenger og lage imba 1 sec paralyze( fleste ting bruker minst 2 sec og stå opp at) på ein dagger var litt.....uberkraftig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En at de elementene jeg svaner i MMO'er er at mine handlinger har permanente konsekvenser, men dette er nok i praksis umulig å gjennomføre. I en-spiller der i mot er dette fult mulig. Styrker og svakheter i begge sjangre, og det er bra at ikke alle kaster seg på MMO bølgen, vi trenger gode en-spiller spill også.

Det er mulig, WOW har litt av det, ulike spillere ser da ulike ting avhengig av hvor langt de har kommet i en questchain i området noe som kan være litt forvirrende om du er i en gruppe som er på ulike stadier.

Det er noe de fortsatt eksprimenterer med, men er ganske effektivt worgen startområde er et eksepel.

 

Et mmo er en helt annen type spill, krever en annen tilnerming, all den morsome fysikken i Oblivion og Falout ville ikke virke i et MMO, folk ville bare hatt det gøy med å sprenge stabler med gresskar eller blikbokser der det var mye folk osv.

 

Coop hadde vært kjempegøy men ville krevet for store resursjer for å få bra, hvordan hantere det om du og kompiss er i to ulike soner

Lenke til kommentar

Vell den store fallgruven som Elder Scrolls har hatt er ganske enkelt mangel på LAN.

Nå tenker jeg ala det vi har sett i for eksempel Dungeon Siege serien, her kunne man teame opp med en kompis og følge storyen i Coop.

 

Faktisk i ren Single player blir ett slikt spill fort kjedelig, 2 eller spillere i Coop over LAN gjør faktisk at spill som Mass Effect og annet kunne ha blitt mer interressant.

Både ekstra ildstøtte i kamper men også følelsen av å dele en opplevelse med andre.

Dessverre gjør alt for få utviklere dette og ærlig talt de spillene som ikke har coop har jeg kun spillt en gang og så lagt på hylla, mens de med Coop har jeg spillt mangfoldige ganger.

 

Årsaken er grei, ikke alle LAN Parties har 502696 spillere tilgjengelig og da er det greit å slippe klassiske dødkamp og annet dill dall.

Lenke til kommentar

Hater å være helten i et spill. Er mye råere og føle man er bare en liten brikke i en stor levende og dynamisk verden, men hvis man er god nok kan man styre utfallet. f.eks å lage en stor hær og erobre osv... (noe ala mount and blade)

 

 

kloke ord!

derfor jeg liker mount and blade;) du blir ikke geleidet til kongetronen, men må gjøre alt selv. mestringsfølelsen blir mye mer tilfredsstillende=)

dragon age lager det litt for åpenlyst at du er the shit. TES er litt bedre dær.

men vil si at TES og M&B er for litt ivrigere spillere siden man får mye ansvar for egen underholdning, mens DA går litt mere på skinner.

Fable serien har falt helt ut av denne sjangeren, selv om de starte dær, fable 3 føles nesten som the journey siden alt er så bestemt på fårhond:P synd det dær;)

Endret av Velarol
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...