Gå til innhold

ASUS G74SX tråden


Anbefalte innlegg

jeg trenger ikke trykke med vilje lenger engang. er det som er så dumt. knirker hele tiden. og er ikke bare en plass det er dårlig byggekvalitet. Er helt nederst i midten der ved museknappene og:S

 

Det høres som du har fått en skikkelig mandagsmaskin. Min er helt stille uten et eneste lite knirk i vanlig bruk, som for min del vi si 4 - 5 timer hver dag. Den knirker ikke om jeg så prøver å vri den diagonalt så byggekvaliteten er det ikke mye å si på.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg trenger ikke trykke med vilje lenger engang. er det som er så dumt. knirker hele tiden. og er ikke bare en plass det er dårlig byggekvalitet. Er helt nederst i midten der ved museknappene og:S

 

Det høres som du har fått en skikkelig mandagsmaskin. Min er helt stille uten et eneste lite knirk i vanlig bruk, som for min del vi si 4 - 5 timer hver dag. Den knirker ikke om jeg så prøver å vri den diagonalt så byggekvaliteten er det ikke mye å si på.

 

noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Hei.

Henta min g74 på posten i dag. Jeg bestillte i tilleg en ssd harddisk som jeg vil bruke til os+ noen spill.

Jeg er ikke veldig datakyndig så lurer på den enkleste måten å få windows på den nye harddisken, kan jeg boote med di recovery dvd`ene jeg brenner nå og installere windows på nytt på ssd disken?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet funker de recovery CDene kun på HDD, og du må ta clean install på SSDen. Det måtte jeg gjøre da jeg satte inn ekstra SSD i min G73.

 

Du har allerede lisensen til OSet, så er bare å skaffe deg CDen og bruke samme nøkkel til å aktivere.

 

Om dette er forandret på G74 vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få num-tastaturet til å virke som ett ordentlig num-tastatur?

 

Jeg spiller for tiden SWTOR og får ikke bundet num-lock tastene fordi de telles som de samme knappene på tallrekken..

 

Skjønner ikke hva Asus tenkte når de plasserte en kalkulatorknapp isteden for num-lock.. I allefall på en spill pc.

 

(Jeg bruker en razer naga og har knappene på siden av den bundet til num-1 etc.)

 

EDIT: Glem det, etter litt mer leting lærte jeg hvordan man oppdaterer BIOS og installerte de nyeste, nå er Number lock permanent på og alt virker som det skal. Jeg har til og med fått ett nytt lys ved siden av caps lock :]

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få num-tastaturet til å virke som ett ordentlig num-tastatur?

 

Jeg spiller for tiden SWTOR og får ikke bundet num-lock tastene fordi de telles som de samme knappene på tallrekken..

 

Skjønner ikke hva Asus tenkte når de plasserte en kalkulatorknapp isteden for num-lock.. I allefall på en spill pc.

 

(Jeg bruker en razer naga og har knappene på siden av den bundet til num-1 etc.)

 

EDIT: Glem det, etter litt mer leting lærte jeg hvordan man oppdaterer BIOS og installerte de nyeste, nå er Number lock permanent på og alt virker som det skal. Jeg har til og med fått ett nytt lys ved siden av caps lock :]

Har akkurat samme problemet. leste litt i manualen, og det virker som utvalgte modeller har fått num-lock tast istedet for kalkulator knapp :hrm:

EDIT: da glemmer vi det :thumbup:

Endret av bChaos
Lenke til kommentar

Godt tilbud på g74sx på Siba nå. Men vanskelig å få tak i kanskje.

Ikke om du bor i Trondheim. ;D

Utsolgt for den i Trondheim nå ja.

 

Men Tore Torell, prisen på Dustin (som nevnt tidligere i dette emnet) er jo helt fantastisk. Sibas modell kostet 12 000, satt ned til 10 000, med 4 GB minne mer som eneste forskjell. Jeg har bestilt fra Dustin, og gleder meg. :)

 

Forstår ikke at noen vil betale 4 000 mer på Komplett for 3D-skjerm eller hva det er. Komplett slår meg i det hele tatt som uverdig dyre.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Fått denne nå, og steike, den er fin!

 

Har kommet over ett "problem":

Pc-en kommer med 120 % skriftstørrelse som default, og jeg har justert dette ned til 100 % (i Kontrollpanel > Skjerm).

Men når teksten skal være "vanlig" størrelse, er noen skrifttyper blitt mindre enn de skal være.

Eksempel: Skriften på menyen når du høyreklikker på skrivebordet.

Noen som har kommet over dette og vet hvordan det kan fikses?

 

Den gode gamle dialogen til Windows xp savnes svært her... den der du enkelt kunne se og fikse hver enkelt skrifttype.

 

Ah, glem det, den er jo der fortsatt, bare sykt knotete bortgjemt.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

er det noen som kan fortelle meg hvorfor maskinen yter veldig mye dårligere på spill når jeg kjører den på batteri? jeg kjører den på high performance i power manager, og jeg har satt alle "on battery" valg lik til "plugged in" valg. men likevel ligger f.eks SW tor på 20-40 fps på batteri mens det ligger på 60-100 med strømmen tilkoblet. har prøvd å finne noen instillinger på skjermkortet som kanskje kan gjøre det, men jeg finner ingenting. tråden var lang som et vondt år, så jeg orket ikke lese gjennom hele greien.

 

 

^^^^^Hvis du har beholdt programmet Power4Gear Hybrid på maskinen (ganske nyttig program) så senkes CPU til 60% ytelse automatisk når du kobler ut nett strømmen.Hvis du har av-installert programmet så kan det hende at funksjonene ligger igjen i Windows. Det er i tillegg mange batterisparer funksjoner i Windows som har "default" innstillinger som må justeres, ikke bli for opphengt i GPU innstillinger, det er flere andre deler i maskinen som også strupes for batterisparing.F.eks. så var Asus programmet "Splendid Utility" (hvor man kan justere fargetemperatur og RGB) uvillig til å kjøre i batterimodus da jeg kjørte på batteri første gangen. Jeg måtte om-konfigurere maskinen til å kjøre med samme innstillinger som med strøm, inkludert desktop bakgrunn og menylinjer.

 

jeg har installert win7 enterprise. liker ikke home edition, og ihvertfall ikke med alt drittet som kom med maskinen ;) så nei, ingenting henger igjen...

Lenke til kommentar

jeg sliter også med touchpad'en. hvis maskinen står på over natten så må jeg restarte maskinen for å få liv i touchpad'en. utrolig irriterende. trykker jeg FN+F9 så får jeg opp enable/disable touchpad, men den funker ikke likevel. jeg har hatt mye tull med maskinen. er langtifra så fornøyd som de fleste andre her inne. er mye smådill. angrer litt på at jeg ikke sendte den tilbake og brukte angreretten, menmen...

 

edit:

det viser seg at det ikke er nok å bare restarte maskinen, jeg må slå den av og slå den på igjen. kanskje det lukter litt bios-update

Endret av NoFatChicks
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

G55 og G75 kommer sansynligvis ikke før tidligest mai, siden ivy bridge er forsinket

Specs er litt vanskelig å si siden det ikke er kommet noe konkret enda, men ryktet sier at det kommer Nvida gtx 670m gpu i den og at det er en rebranded gtx 570m.

Så vist dette stemmer er det vel ca 30% økning fra gtx 560m vist jeg ikke husker helt feil.

Prismessig kommer di vel til å ligge på mye samme nivå som G53 og G74 gjorde når di kom.

Vist dette stemmer blir nok ikke g75 min neste pc, da finner jeg heller en med gtx 680m..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...