Gå til innhold

Finne kandidater til jobb


Mez

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har noen andre tips til steder man kan annonsere eller lete etter kandidater til IT-jobb?

 

De stedene jeg kjenner til per idag er:

  • Finn.no
  • Karrierestart
  • buy24.no

 

Forslag til andre steder? Gjerne noen som er mer bransjerelaterte. Vi er på jakt etter en ny medarbeider, men føler vi forsvinner blant tusenvis av andre arbeidsgivere når vi annonserer på de ovennevnte stedene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jungeltelegrafen?

 

Om det er en del IT-folk i bedriften, så er det ikke umulig at de kjenner noen IT-folk som er ute etter ny jobb.

 

Eller du kan kontakte en av de mange vikar-byråene som leverer IT-folk, prøvekjøre personen(e) du får en stund så evt. ansette de i bedriften..

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jungeltelegrafen er en fin ting ja, men vil jo gjerne nå frem til personer man ikke allerede kjenner.

 

Det er ikke så veldig stor bedrift, men de som jobber der kjenner nok noen - så kommer til å be de snakke med folk de kjenner og be de sende søknad.

 

Vikarbyråer er også en mulighet ja, har dårlig erfaring med det fra før men kan jo gi det en sjanse

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Jungeltelegrafen kan gå lengre enn du tror.

Kan ta meg som ett eksempel, jeg er/var på utkikk etter ny jobb(ikke signert kontrakt enda), nevnte dette for noen bekjente. En av disse fikk litt senere vite at arbeidsgiveren til en kompis av han trengte folk. Så dette gikk helt til sjefen til en kompis av en bekjent av meg...

Lenke til kommentar

Henger meg på sistemann her, vi bruker Linkedin aktivt for å finne kandidater og jeg ble selv ansatt på denne måten.

 

Linkedin kan brukes gjennom å kjøpe stillingsannonser, men også ved at de ansatte aktivt deler lenker til stillingsannonsene slik at disse blir tilgjenglig i forskjellige nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...