Gå til innhold

– iPhone 5 får ikke 4-tommers skjerm


Anbefalte innlegg

Den ser liten ut, men pga høyere pixeltetthet, så får den fortsatt plass til mer info på skjermen enn hva 4,3" skjermen gjør(ja, bilde et missvisende). Ta fram www.sol.no eller en annen ikke-tilpasset-mobiltelefon-nettside, så ser du forskjellen ganske raskt. Personlig, verdsetter jeg pixeltetthet framfor skjermstørrelse. Blir som å kjøpe en 60" TV med kun 720p oppløsning, og påstå at den viser bedre bilder enn en 42" med 1080p. Ser fram til den dagen 4,3" mobilene får høyere eller tilsvarende pixeltetthet som iphone4. Det ser bare mye bedre ut!

 

Bildet som jeg har henvist til er Desktop, ikke tilpasset mobil. Du har rett angående at flere pixler viser mer info. Men å surfe på en på en skjerm som kun viser 3,3" av informasjonen på nettstedet, er vel litt vel i det minste laget? Ellers anbefaler jeg deg å se de side om side med bildevisning, film osv. Skjermen til iPhonen ser litt barnehage ut.

 

Du vet jo nå at det kommer SAMOLED+ i 720p(1280 x 720) oppløsning på 4" og større skjermer fra samsung?

http://www.unwiredview.com/2011/08/17/samsung-smartphones-and-tablets-with-super-amoled-hd-coming-in-a-few-months/

 

SAMOLED+ skjermene idag omtales som de beste av nesten samtlige mobil-journalister tross "bare" 218ppi, men jeg forstår at flere har suvjektive meninger og det skal respekteres også.

 

Men igjen, majoriteten av iphonebrukere ville ha jublet for en 4" iPhone, fremt at de hadde utnyttet frontarealet litt bedre enn hva det gjør idag. Stiller du deg ikke enig i den påstanden?

 

Jo, jeg ville nok likt en større skjerm, om pixeltettheten var så å si den samme, om ikke bedre. Samoled skjermene ser jeg virkelig fram til, men kjedelig å måtte vente så lenge på en stor skjerm med tilsvarende pixeltettheten til iphone4 som ble sluppet for over et år siden. Hadde bare pixeltettheten fulgt Moores lov :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som bruker "pinch to zoom" med tommel og pekefinger? Jeg dobbelklikker eller bruker begge tomlene så den videoen som sammenligner SGSII og iPhone 4 er teit :p

 

Og scrollingen går fortere og fortere i iOS.

 

Videoen var jo ikke postet for å diskutere pinch to zoom moshpit? Det var relevant til visning av informasjon og skjermstørrelse, som er tema. Videoen er heller ikke teit, men høyest relevant til det temaet som omhandler artikkelen.

Lenke til kommentar

Tar gjerne i mot en større iPhone. Synes de skal gjøre som ryktet tilsier, iPhone 4 som billigmodell etter at iPhone 5 kommer. iPhone 5 må gjerne få 4" skjerm men da håper jeg at fronten blir utnyttet bedre enn på tidligere mobiler.

For min del så er alt opp til 4" greit... Større en det er jeg veldig skeptisk til.

Da må jeg nesten se på telefonen først. Synes som sagt at at SGS II er for stor.

 

Men ja, Apple må gjerne utnytte fronten bedre, det er etter min mening en dårlig ting med eksisterende produkter.

Lenke til kommentar

For min del må Apple gjerne putte inn en litt større skjerm, så lenge de gjør det uten at iPhone blir merkbart større enn den jeg har nå - liker det formatet. Blir litt som med bærbare datamaskiner - jeg setter pris på min MBP med 17" skjerm, ikke minst fordi den er mindre i volum enn omtrent alt av 15" bærbare med lignende ytelse fra andre produsenter, så det er helt greit for meg å få både i pose og sekk. ;)

Lenke til kommentar

Hadde heller ikke sagt nei til en litt større skjerm på iPhone.

Men samtidig så virker skjermen på iP4 større enn forgjengerne, nettopp pga mye høyere oppløsning.

 

Tviler litt på at de kommer til å "skru opp" skjermstørrelsen så veldig mye, da det vil ødelegge pixeltettheten og det beryktede retinadisplayet. Det må gå på bekostning av noe.

 

Og jo, man ser faktisk ganske stor forskjell på en 4/4.3 tommer med 800 x 480 og iPhone4 sin 3.5 tommer med 960 x 640.

 

Men 2 modeller ? Sånne valg er vi ikke modne nok til å ta selv :p

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Er det noen som bruker "pinch to zoom" med tommel og pekefinger? Jeg dobbelklikker eller bruker begge tomlene så den videoen som sammenligner SGSII og iPhone 4 er teit :p

 

Og scrollingen går fortere og fortere i iOS.

 

Pinch to zoom, betyr klyp for å zoome, eller å bruke sammenknepte fingre for å zoome.

Hvis du bruker tomlene eller tar to ganger på skjermen for å zoome så kaller du det ikke "pinch to zoom".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...