Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har vært utsatt for neddoping (ghb o.li)?


empetre

Anbefalte innlegg

Mistenker selv at jeg fikk ymse saker i drikka mi (snart 2 år siden). Har slitt med diverse siden den gang, og lurer på om andre har erfaring fra dette? Hvilke bivirkninger kan det gi? Skal til spesialist på mandag (søvn), og tenkte det kunne være kjekt å få noe klarhet i dette! :)

 

Mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på rimelig tynn is når det kommer til virkninger og langtidsvirkninger av narkotika og rusmidler generelt (er tilnærmet avholdsmann og tar knapt en dispril), men etter det jeg ser så er GHB relativt ufarlig i tolererbare doser (før du blir komatøs). Det ble før omsatt på aptotek men er ulovlig nå. Er generelt lite lurt å blande det med f.eks alkohol.

 

Det kan jo være at du fikk noe annet. Kan det ha skjedd noe traumatisk med deg når du var påvirket av det stoffet du mistenker du fikk. Tenker at det var vel en grunn til at noen rotet med drikkevarene dine.

Lenke til kommentar

Jeg husker jo absolutt ingenting, men var med venner i 10 min før politiet fant meg og en venninne (som også drakk av samme flaske), og kjørte oss til legevakta. Hva med større doser? Er åpen for at det kan ha vært annet også, men har hørt av flere kilder at disse personene er innblandet i flere GHB-tilfeller. Så er da altså blandet ut med alkohol (1L vodka)

Lenke til kommentar

Var Jelzin fra polet. Føler ikke jeg har behov for å forklare hvordan det havnet oppi der (vi var fulle og naive), men ble nå iallefall til at sjansen bød seg for tullingen.

 

edit: Mener iallefall at den var fra polet. Var uåpnet når vi fikk den. Som sagt åpnet det seg en mulighet for de til å kødde den til.

Endret av empetre
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal bekymre deg for at om du ble "spika" at det er den utløsende årsaken til hva nå enn du sliter med, dog om du ikke har noe problem med det kunne det vært mulig å vite hva du sliter med?

 

har selv opplevd at noen har spiket meg, men har ikke peil hva jeg fikk i meg og har ikke følt noen andre problemer etter det enn litt noja for å bli spika igjen, drikker f.eks aldri av annet enn flaske eller kjøper shots på nattklubber.

Lenke til kommentar

Mistenker selv at jeg fikk ymse saker i drikka mi (snart 2 år siden). Har slitt med diverse siden den gang, og lurer på om andre har erfaring fra dette? Hvilke bivirkninger kan det gi? Skal til spesialist på mandag (søvn), og tenkte det kunne være kjekt å få noe klarhet i dette! :)

 

Mvh

Kristoffer

Har ingenting og si på søvnen.

 

Jeg har dopet meg selv ned på alt mulig rart, og sitter i en eventyrverden as we speak.

 

Såklart, har du latente sinnsykdommer etc, så kan det bli utløst, og det finnes mange typer.

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal bekymre deg for at om du ble "spika" at det er den utløsende årsaken til hva nå enn du sliter med, dog om du ikke har noe problem med det kunne det vært mulig å vite hva du sliter med?

 

har selv opplevd at noen har spiket meg, men har ikke peil hva jeg fikk i meg og har ikke følt noen andre problemer etter det enn litt noja for å bli spika igjen, drikker f.eks aldri av annet enn flaske eller kjøper shots på nattklubber.

 

Har siden den gangen hatt søvnproblemer og mageproblemer. Hadde ofte så vondt i magen at gymnastikk hadde jeg på skolen 4-5 ganger på to skoleår. Synes bare det er pussig at dette kom veldig kort tid etter denne kvelden, og at venninna som også drakk av samme flaske sliter med mye av det samme.

 

Min mor har også søvnproblemer, og har hatt siden slutten av tenårene selv, kan slikt være genetisk overførbart? Har dårlig tid så får takke for svar. Nå skal jeg på skole, dernest søvnspesialisten!

Lenke til kommentar

Har selv opplevd noe lignende. Var for flere år siden i Trondheim. Var på avslutningsfest med fotballaget, hvor stemningen var god. God, og ikke noe mer. Jeg er en mann som kjenner mine begrensninger i alkoholveien og jeg var på ingen måte ute på ukjent område den kvelden. Jeg husker at vi tok taxi inn til byen og ventet på et par andre utenfor et av utestedene. Frem til da er alt faktisk ganske krystallklart. Husker utseende på taxisjåføren, klokkeslett på når vi ankom byen osv. Med andre ord var jeg ikke så full at jeg kunne miste fatningen.

 

Våkner så mange timer senere i et buss skur noe bortenfor der vi holdt til. Med absurde magesmerter. Så vondt at jeg ikke klarte å reise meg. Husker jeg opplevde det som laaang tid før jeg klarte å finne nr til taxi'n. Jeg måtte hjelpes inn i taxien og ble kjørt hjem.

 

 

Nå vet ikke jeg hva en søvnekspert kan gjøre, men jeg vil nå tro at all form for dop ikke sitter i kroppen lenge (si at du tar en blodprøve). Så du vil nok ikke få noen utslag eller negative kommentarer for det. Men syns du det passer seg å ta opp iløpet av møtet, så gjør nå det og hør. Kan ikke skade slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal bekymre deg for at om du ble "spika" at det er den utløsende årsaken til hva nå enn du sliter med, dog om du ikke har noe problem med det kunne det vært mulig å vite hva du sliter med?

 

har selv opplevd at noen har spiket meg, men har ikke peil hva jeg fikk i meg og har ikke følt noen andre problemer etter det enn litt noja for å bli spika igjen, drikker f.eks aldri av annet enn flaske eller kjøper shots på nattklubber.

 

Har siden den gangen hatt søvnproblemer og mageproblemer. Hadde ofte så vondt i magen at gymnastikk hadde jeg på skolen 4-5 ganger på to skoleår. Synes bare det er pussig at dette kom veldig kort tid etter denne kvelden, og at venninna som også drakk av samme flaske sliter med mye av det samme.

 

Min mor har også søvnproblemer, og har hatt siden slutten av tenårene selv, kan slikt være genetisk overførbart? Har dårlig tid så får takke for svar. Nå skal jeg på skole, dernest søvnspesialisten!

Tror nok det er den psykiske effekten som slår inn her.

 

 

En person sier den har det og det, også har den andre det.

Tror dere "jager" hverandre opp.

 

EDIT: Kan jo legge til at jeg bedriver nesten all min tid på diverse rusforum, hvor folk spør spørsmål om slikt.

Kortvarige magesmerter, ja. Mye mulig, tviler på at du kan få noen langtidige effekter.

 

GHB, og piller har ingen av de effektene du beskriver.

Endret av Bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip

snip

Tror nok det er den psykiske effekten som slår inn her.

 

 

En person sier den har det og det, også har den andre det.

Tror dere "jager" hverandre opp.

 

EDIT: Kan jo legge til at jeg bedriver nesten all min tid på diverse rusforum, hvor folk spør spørsmål om slikt.

Kortvarige magesmerter, ja. Mye mulig, tviler på at du kan få noen langtidige effekter.

 

GHB, og piller har ingen av de effektene du beskriver.

 

Vel, hun var aldri på skolen etter episoden omtrent, så å jage opp hverandre var ikke et alternativ. Hadde heller neppe brukt penger på å dra til legen uttalige ganger. Fastlege, gastroskopi og EKG er ting jeg har brukt penger på fra egen lomme. Foreldres økonomi er så bånn at dette gjorde jeg av egen vilje.

 

Etter den kvelden lå jeg i fire dager i strekk i senga og kastet opp magesyre. Har aldri vært så bakfull og dårlig før; kan magesmertene ha kommet av dette? Eventuelt at det forårsaket magesår? Gastroskopien jeg fikk 4mnd seinere viste tegn til tidligere magesår, så at jeg kan ha en skjør mage med tanke på mat (les:sterk) antok de som en mulighet.

 

Har selv opplevd noe lignende. Var for flere år siden i Trondheim. Var på avslutningsfest med fotballaget, hvor stemningen var god. God, og ikke noe mer. Jeg er en mann som kjenner mine begrensninger i alkoholveien og jeg var på ingen måte ute på ukjent område den kvelden. Jeg husker at vi tok taxi inn til byen og ventet på et par andre utenfor et av utestedene. Frem til da er alt faktisk ganske krystallklart. Husker utseende på taxisjåføren, klokkeslett på når vi ankom byen osv. Med andre ord var jeg ikke så full at jeg kunne miste fatningen.

 

Våkner så mange timer senere i et buss skur noe bortenfor der vi holdt til. Med absurde magesmerter. Så vondt at jeg ikke klarte å reise meg. Husker jeg opplevde det som laaang tid før jeg klarte å finne nr til taxi'n. Jeg måtte hjelpes inn i taxien og ble kjørt hjem.

 

 

Nå vet ikke jeg hva en søvnekspert kan gjøre, men jeg vil nå tro at all form for dop ikke sitter i kroppen lenge (si at du tar en blodprøve). Så du vil nok ikke få noen utslag eller negative kommentarer for det. Men syns du det passer seg å ta opp iløpet av møtet, så gjør nå det og hør. Kan ikke skade slik jeg ser det.

 

Hvilke effekter har du hatt av dette i ettertid? Jeg ble som tidligere skrevet i tråden kjørt på legevakta. Aner ikke om de tok noen blodprøver, men kan jo prøve å ta kontakt med de og høre om de har lagret data om det. Tok blodprøve 3mnd etter hendelsen og legevakta, og det ble ikke funnet noe (ingenting han nevnte for meg iallefall). Kommer til å ta opp dette med han i dag :)

Endret av empetre
Lenke til kommentar

Ingen effekter i ettertid. Det var bare snakk om magesmerter i en liten tid etter - men det er å forvente når man blir utsatt for noe man vanligvis ikke har i kroppen sin. Samtidig er jeg en stor mann, som sikkert trenger en grei dose - så det å bli slått ut sånn er var litt skremmende.

Jeg insisterte på å bli kjørt hjem den natta, selv om jeg kanskje burde ha blitt kjørt på legevakta. Har med andre ord ikke tatt noen tester/blodprøver o.l.

 

Men jeg har blitt litt mer skeptisk til det som kan virke som sleipe folk på byen. Så jeg har fått en psykisk forsvarsmekanisme av det. Men ikke på den måten at jeg syns det er nevneverdig.

Lenke til kommentar

Ingen effekter i ettertid. Det var bare snakk om magesmerter i en liten tid etter - men det er å forvente når man blir utsatt for noe man vanligvis ikke har i kroppen sin. Samtidig er jeg en stor mann, som sikkert trenger en grei dose - så det å bli slått ut sånn er var litt skremmende.

Jeg insisterte på å bli kjørt hjem den natta, selv om jeg kanskje burde ha blitt kjørt på legevakta. Har med andre ord ikke tatt noen tester/blodprøver o.l.

 

Men jeg har blitt litt mer skeptisk til det som kan virke som sleipe folk på byen. Så jeg har fått en psykisk forsvarsmekanisme av det. Men ikke på den måten at jeg syns det er nevneverdig.

 

Selv er jeg 180 høy, men er veldig spinkel. Vekta ligger vel på 58/59kg. Har også blitt skeptisk til drikke, og drikker ALDRI noe jeg ikke har kjøpt på polet, butikken eller rett fra bardisken. Om jeg fikk i meg en relativt stor dose, så kan vel muligens dette ha gitt meg noen negative effekter i etterkant. Søvnproblemene kan jo da hope seg opp om jeg har vært mye frustrert/irritert fordi jeg ikke fikk sove de første måndene, men føler nå at det ikke er noen grunn til at jeg ikke skulle få sove om natta.

 

Kan ligge og begynne å "drømme" selvom jeg er våken. Som om jeg ser bildene bak øynene, om du skjønner? Så uansett hvor trøtt jeg er, så sovner jeg ikke. Det at jeg faktisk begynner å se bilder, tyder jo på at tankene er helt tomme, ifølge andre personer jeg har snakket om. Har vært inne på tanken at jeg kan være deprimert (iogmed at mange av tilfellene av søvnproblemer kommer av dette), men jeg har mye venner, er mye ute og føler meg ikke deprimert i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er en direkte effekt fra et eventuelt dop du kan ha fått i deg. Det er mer en psykisk effekt vil jeg tro. Og når det kommer til depresjon, så gjør det deg passiv og at du dytter fra deg venner (hvis jeg ikke tar helt feil). Men folk reagerer som de gjør, veldig forskjellig. Det kan fort være at å snakke om det + å få hjelp ang. søvn løsner noe som gjør at du får sove. Men jeg håper du stiller deg inn i hodet, slik at du er villig til at det kan være en mulighet også. Høres sikkert søkt ut, men mange fortsetter ubevisst i samme sporet.

Lenke til kommentar

Jeg stiller aller muligheter åpne. Selvom jeg ikke føler at jeg har deprisjon, så må jeg ha det i bakhodet som en mulighet, fordi det er få andre løsninger. Jeg har mange venner å være med hele tiden, men hender at jeg kan sitte alene om kveldene fordi jeg er sliten. Om noen spør om jeg vil være med på å finne på noe da, så vurderer jeg det utifra om jeg skal tidlig opp dagen etter på eller ei.

 

Er ikke lett å tenke at man skal kan ha depresjoner når man ikke har det, men iogmed at jeg tenker kritisk til det meste, så gjør jeg også dette med meg selv.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte for meg selv i stad at det kanskje var magesår(smerter), og hvis jeg ikke tar feil, så er GHB ganske drøy mot magen? Men gud veit hva de har blandet i GHB'en...(slikt forekommer i miljøene)

 

Jeg skal spørre en venn av meg, om magesår og oppkast av magesyre.

Har spurt, og nei, det har han ikke opplevd, men dårlig mage og utrolige smerter

(det er tyrker, spiser bare sterk mat)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...