Gå til innhold

Nrk beklager innslag om Frp/Høyreekstreme


Anbefalte innlegg

Skaden er allerede gjort og debattfora florerer av hat meldinger mot vanlige Frp-velgere som høyreektreme. Er vi tjent med en slik lisenskanal?

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.7761270

 

 

Nyhetsredaktør i NRK, Stein Bjøntegård sier han ikke vil gå inn i en diskusjon om begrepene og anklagene mot NRKs journalistikk. Likevel innrømmer han at mandagens innslag i Dagsrevyen ikke var heldig.

 

– Det var et innslag som ikke var spesielt godt, og det var feil vinklet. Derfor burde det heller ikke vært sendt.

 

Bjøntegård sier han tar selvkritikk for at innslaget i det hele tatt kom på lufta.

 

– Jeg synes at vi var alt for ukritiske mot dem som i innslaget kritiserte FrP, og sånn sett var det et innslag jeg helst hadde sett ikke var sendt, sier han til NRK.no.

 

Liten sans for billedleggingen

 

– Hoksrud kritiserer NRK for å billedlegge reportasjene med marsjerende nazister. Hva tenker du om det?

 

– Det har jeg egentlig ikke noe sans for. Jeg ser forskjellen på FrP og høyreekstreme organisasjoner nedover i Europa. Der gir jeg også Hoksrud rett, men det er jo ytringsfrihet. Noen ganger kommer det ytringer som ikke vi heller har kontroll over, som i direkteinnslag for eksempel, sier Bjøntegård.

 

Han sier at NRK fremover kommer til å være mer bevisst på hva de bringer videre.

 

– I forhold til den valgkampen vi nå holder på med må vi være bevisst på hva vi bringer videre av ekstreme meninger. Det er en bevissthet vi nå kanskje kommer til å høyne nå fremover mot valget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaden er skjedd, jepp! Fordi NRK beklagar, FrP kjem sigrande ut, og sanninga om at FrP er eit høgre-ekstremt parti er nok ein gong undertrykt i det offentlege Noreg. Klart at FrP berre vil få meir sympati etter dette.

 

Jau, for det er vel helst så at alle parti til høgre for SV er høgre-ekstreme.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

FrP sin innvandringspolitkk ødlegger faktisk for hele partiet, er for mange ABB'er i partiet.

Er ikkje heilt einig i dette. Høgre-ekstremisme handlar om mykje meir enn innvandrinspolitikk. Høgre-ekstremisme er meir ein måte å argumentera på, enn ei samling med konkrete standpunkt i og for seg.

Endret av ingvaraaberge
Lenke til kommentar

FrP sin innvandringspolitkk ødlegger faktisk for hele partiet, er for mange ABB'er i partiet.

 

Skamme deg for å komme med et slikt utsagn. Det er forhåpentligvis ingen andre mennesker i dette landet som er syke nok til å ta livet av 70 mennesker for en politisk ideologi.

 

Æsj, jeg blir uvel.

 

Meninger og ideologi var det nok eg meinte, beklager.

 

FrP sin innvandringspolitkk ødlegger faktisk for hele partiet, er for mange ABB'er i partiet.

Er ikkje heilt einig i dette. Høgre-ekstremisme handlar om mykje meir enn innvandrinspolitikk. Høgre-ekstremisme er meir ein måte å argumentera på, enn ei samling med konkrete standpunkt i og for seg.

 

 

Njaa, er mye felles med innvandringspolitikken, var kortsiktig sagt utav meg, beklager.

Lenke til kommentar

FrP sin innvandringspolitkk ødlegger faktisk for hele partiet, er for mange ABB'er i partiet.

 

Skamme deg for å komme med et slikt utsagn. Det er forhåpentligvis ingen andre mennesker i dette landet som er syke nok til å ta livet av 70 mennesker for en politisk ideologi.

 

Æsj, jeg blir uvel.

Men å forslå tvungen psykiatrisk behandling på 200 000 mennesker er bare en bagatell?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikkje heilt einig i dette. Høgre-ekstremisme handlar om mykje meir enn innvandrinspolitikk. Høgre-ekstremisme er meir ein måte å argumentera på, enn ei samling med konkrete standpunkt i og for seg.

 

Venstreekstremes måte å argumentere på er å kalle alt de er uenig i for høyreekstremisme.

 

Kjenner du deg igjen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er ikkje heilt einig i dette. Høgre-ekstremisme handlar om mykje meir enn innvandrinspolitikk. Høgre-ekstremisme er meir ein måte å argumentera på, enn ei samling med konkrete standpunkt i og for seg.

 

Venstreekstremes måte å argumentere på er å kalle alt de er uenig i for høyreekstremisme.

 

Kjenner du deg igjen?

 

Nja, ikkje så veldig. Høgre-ekstremisme er eit reelt fenomen, så det er ikkje nødvendigvis usant fordi om nokon seier det.

 

Men at venstre-ekstremistar (jepp, dei finst jo også, sjølv om eg heller likar å kalla dei venstreradikalarar) likar å bruka dette stempelet i utide er eg jo kjend med.

Lenke til kommentar

Men å forslå tvungen psykiatrisk behandling på 200 000 mennesker er bare en bagatell?

Jeg er helt enig at det er et forkastelig utspill.

 

Men ikke sammenlign dem med Breivik. Det er å gå for langt.

 

 

Når en sammenligner med Breivik så må ikkje folk tenke på handlingane hanna, men på meiningane.

 

Han har tross alt mindre hat en mange andre ekstremister, vertfall gitt utrykk for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I mine øyner er faktisk venstreekstreme nesten værre en Høyreekstremister.

Hvorfor?

 

Du veit.. venstresiden ønsker jo å fjerne makteliten og at det nye stortinget skal være på blitzhuset.

 

Venstreekstremer skaper en fiksjonert verden som faktisk er langt langt langt mer forskrudd en det høyreekstreme.

 

Høyreekstreme kan til tider ha poeng i det du sier når det kommer til maxisme og mulitikulturell kræsj, men vil utheve at det er i en mye mindre skala en det mange legger det fram som.

 

Venstreekstreme er et underliggande problem som vi faktisk undervurderer veldig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, de kunne finne på å skade høyreekstreme som demonstrerer for et hvitt norge eller noe.

Stakkar babynazistene :(

 

Venstreekstreme er en fare for makt eliten, dei er tross alt dei viktigaste personane i landet.

 

Vi mistet heldigvis ingen i makteliten, da tenker eg på dei som skaper dei verdiane vi har i landet.

 

Høyreekstreme tok jo tross alt bare vanlige folk.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...