Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bryter ikke COPS noen lover?


thebull

Anbefalte innlegg

Jeg ble overassket første gang jeg så dette programmet der de viste fjes osv når folk gjorde kriminelle handlinger. Har de ikke noen personvern rettigheter? At de må godkjenne osv? Og jeg kan ikke forestille meg at noen faktisk har skrevet under på at de vil bli vist på TV når de stjeler osv.. Bryter ikke cops noen par 100 lover - (overdrivelse for effekt) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke så usansynlig at noen går med på avtaler. Programmet kan ansees å ha kriminalpreventiv virkning. Man kan dermed ha avtaler som går på redusert straff fordi man deltar.

 

I USA er det jo rimelig lett å saksøke pga ærekrenkelser så jeg regner med at de har sitt på det tørre.

Lenke til kommentar

Eneste jeg kunne finne var denne teksten:

"According to the book The Jump-Out Boys, written by COPS producer/soundman Hank Barr, all subjects appearing on the show generally need to sign a release form. Sometimes they do, sometimes they don't. If they don't, the clip usually isn't aired, and if it is the subject's face is blurred out."

 

edit: ok så fant jeg denne teksten da :p

In the early days of the series, many of the perp’s faces were blurred. Folks were unfamiliar with the show and were wary of appearing on camera. However, once COPS became a hit, over 90% of the arrestees signed release forms. Even though their initial reaction might have been “Get those cameras out of my face,” once they found out that the footage was for COPS, they willingly agreed to be on TV. Producer Langley shrugs and figures it must have something to do with that “15 minutes of fame” thing. Interestingly enough, “blurring” is time consuming and expensive in post-production, so in later seasons of the show, a lot of perps who refuse to sign the waiver never get on camera.

 

http://www.mentalfloss.com/blogs/archives/17432#ixzz1VqBgTB4b

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...