Gå til innhold

GoPro HD vs. Contour HD?


Hva er best?  

34 stemmer

  1. 1. GoPro HD vs. Contour HD?

    • Contour HD
      6
    • GoPro HD
      28


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det virker som et greit kjøp.

Du får jo også 2 års medfølgende garanti på produktet.

Kjøp fra et annet sted enn Pixmania.

 

Du har uansett fem års reklamasjonrett, men Pixmania er vriene på alt av garanti og reklamasjonssaker. I tillegg er det jo en fransk butikk, så det blir alltid lengre ventetid og mye kluss med returer.

 

Les litt på "Nettbutikker", og sjekk litt nedover siden, så ser du hvor mye problemer det er med Pixmania. De som er fornøyd, er stort sett kun de som ikke har hatt behov for kundeservice i ettertid. Men det er langt fra alle av de som er fornøyde også. En av de mer useriøse butikkene, og det er ikke verdt prisforskjellen til rimeligste seriøse norske uansett hvor stor prisforskjellen skulle være.

Endret av Asteroidea
Lenke til kommentar

Hvor er det billigst og tryggest å kjøpe, om man skal bestille fra utlandet? :)

Hjemmesiden til gopro.

Man sparer rundt 700kr (mva inkludert) ved å bestille fra nettsiden deres i forhold til f.eks. hos dustinhome ser jeg, ganske dyr shipping, 86$. Prisen ser ut til å ligge på rundt 350€ i europeiske amazon butikker, samme pris som fortollet vare bestilt fra hjemmesiden deres. Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte selv å kjøpe et HD Hero 2 kamera, men er ikke sikker på hvilken av pakkene som passer meg best. Skal filme sykling, både terreng og landevei, forskjellige vannsports idretter og snowboard. er det outdoor som passer best da? fins det eventuelt et ekstra feste man kan kjøpe til å for eksempel feste kameraet til brettet eller ramma på sykkelen? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har tenkt og kjøpe meg et par Contour+ (pluss) kameraer og vurderer sterkt og kjøpe fra utlandet der prisen er fra ca 400 US$ og opp vs 5,000 nok her hjemme.

 

Noen som kan linke til seriøse fotosjapper i USA som gladelig sender internasjonalt?

 

GoPro og Contour har en policy på og ikke selge på kryss av kontinenter og oppfordre forhandlerene sine til og henvise utenlandske kunder til sin nasjonale forhandler, men ikke alle bryr seg om det...

Har prøvd tidligere me GoPro. Første gangen fikk jeg kjøpe, men senere fikk jeg beskjed om at GoPro hadd satt stopp for internasjonale ordrer.

 

Takker for linker :)

Lenke til kommentar

Det var da rart, jeg har 1stk Hero 2 en route fra GoPro, CA - ETA 16.des. De kjørte t.o.m et tilbud, gratis BacPac hvis du kjøpte Hero 2.

 

Har flere venner som også har bestilt fra GoPro.com, som sender fra California.

 

Du kan jo alltids kjøpe fra en fyr på eBay.com. Prisene pleier å ligge på samme som veil. fra Contour/GoPro, gjerne litt mindre.

Lenke til kommentar

Det som fikk meg til å velge GoPro var stort sett et par geniale fester som verken Contour eller Drift har, og at det virker litt mer robust samt det kommer med et vanntett hus.

 

Drift er vel ikke like kjent som Contour Og GoPro, og det er sikkert også grunnen til at ikke anbefaler det i hytt og pine. Litt det samme som VIO.

Stort sett alle "stjerner" som vises på TV og nettet bruker enten GoPro eller Contour, slikt selger.

Lenke til kommentar

Kan jo nevne hvorfor jeg valgte HD170 i tilfelle noen er ute etter samme egenskaper.

- lav profil samt dreibar linse gjør det veldig plasseringsvennlig.

- enklere menysystem enn GoPro samt fargeskjerm for avspilling og sikting.

- Stor vidvinkel (170 grader i 720P)

- kan koble til eksterm mic, større batteri og strømforsyning.

- støtter standardfester i tillegg til Drifts egne fester.

 

Største minuset er kvaliteten på den innebygde mic-en. Blir masse skurring ved for høy lyd.

Lenke til kommentar

Lyden skurrer vel stort sett om det er GoPro eller Contour, hvis du filmer i høy hastighet.

Nå fikk jo jeg også med LCD skjerm på min, vet ikke om jeg får bruk for det tho :PHar vel 170* ved 1080p også..?

Driften er billigere da.. I bunn og grunn er det opp til personlige preferanser.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...