Gå til innhold

GoPro HD vs. Contour HD?


Hva er best?  

34 stemmer

  1. 1. GoPro HD vs. Contour HD?

    • Contour HD
      6
    • GoPro HD
      28


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ett kjappt spørsmål!

 

Jeg har motorsports HERO.

Hvilket bakdeksel egner seg best til å bruke når jeg fester det utenpå bilen?

Lukket (vanntett ) eller det som er litt åpent ?

 

Føler det blir mye støy ( vind osv. ) når jeg har prøvd det.

Har da hatt vanntett deksel.

 

Trodde ikke det skulle bli det?

Lenke til kommentar

Kjøre saktere?

kjørte 50 kmt og det ble bare støy og sus.

Hadde da på vanntett bakdør.

 

Ser på forskjellige videoer på youtube hvor folk kjører 100kmt + og det er nesten ikke antydning til støy.. Er det filmtriks ? :p

 

Får prøve imorgen igjen med den andre bakdøra..

Endret av Scholl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har opplevd at det blir støy uansett hvilket deksel man bruker. Det vanntette får ca like mye støy når man kjører i 40-50 som man gjør med det andre dekselet når man kjører i 30-20 :thumbdown:

 

Bruker å kjøre rundt med det noen ganger når utsikten er fin på vei inn mot hytta, meste av turen går i 90-sonen så jeg bruker vanligvis ikke å ha lyd på i det hele tatt når jeg ser videoen, ellers så funker det bra å bare legge til noe passende musikk :!:

Lenke til kommentar

Når den vantette døren er på så blir kameraet mye mindre følsomt for lyd men mer følsomt for vibrasjoner fra festet og luftstrømmer. Så i mange tilfeller får man mere støy med det vanntette dekslet. Skal man ha bra lyd under vanskelige forhold så burde man bruke en ekstern opptaker eller bruke ekstern mikrofon på GoPro HD Hero 2.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke ofte man er ute etter lyden på ett opptak når man ligger i 90 km/t. Da er det vel bedre å legge inn litt musikk :thumbup:

Ja der har du preferansene til alle i hele verden bortsett fra meg og kanskje en eller to til.

Når jeg ser opptak av en bil, motorsykkel e.l. i full fart på bane, gjennom skog og terreng vil jeg høre motorlyden, ikke masse yo-musikk eller upassende metall.

Lenke til kommentar

Sitter å bestiller et slikt kamera selv nå og endte opp med et fra DRIFT Innovations.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IOeYERnHpUQ

 

Det finnes også i en mindre versjon, men ikke verdt en tusenlapp i mine øyne da det ikke skal sitte på mitt hode. External microfon, integrert skjerm og vridbar linse gjør det til en vinner hos meg.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Når jeg ser opptak av en bil, motorsykkel e.l. i full fart på bane, gjennom skog og terreng vil jeg høre motorlyden, ikke masse yo-musikk eller upassende metall.

Om man kunne fått helt klar motorlyd, som man gjør i bil-spill osv, så hadde det vært en annen sak såklart. Det er nok det som kommer til å bli satset på nå framover, som de har fått såppas god bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Fordelen med contour er for oss som monterer kameraene på rc-fly at det er mer aerodynamisk, likevel bruker nesten alle (inkl. meg selv) gopro som kamera. Undres hvorfor....

 

Fordi det er litt mer robust?

 

Personlig syns jeg noen av festene også er kulere, dog fester jeg ikke kameraet mitt på et fly. Det at kameraet ut av boksen også er helt vanntett er et pluss i min bok, samt at man kan endre all slags innstillinger på kameraet i felt og ikke er avhengig av en telefon eller datamaskin.

Jeg liker GoPro konseptet bedre, selvom jeg skulle ønske den hadde noen av egenskapene til Contour.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...