Gå til innhold

Forza Motorsport 4 - Den store tråden!


Bilklubb - me bør samle alle i samme klubb. Kva skal den heitte?  

119 stemmer

  1. 1. Kva burde bilklubben heitte?

    • Gamer.no. Tag: GaNo
      30
    • Forza Norway. Tag: FzNo
      85
    • Anna, spesifiser...
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper de kommer med no 4WD drag snart, for da kan jeg gni meg i henda.. DET er noe jeg kan (iallefall kunne) :p

 

Jeg legger ut tunen min til Dodge Dart, tør nesten og garantere at minst slå 11.111 (Hansien :!: ) vis du ligger på sånn 2,5-3,5tusen RPM ved start

 

Den ligger ute nå, Søk: pwnd

Er bare 2 tunes tilsalgs!

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Damnit. Tror jeg må kjøpe MS Points så jeg kan få fatt på den Fart'en (:p)

 

Over til noe annet:

Ang. drifting. Hva er det som gjelder, og hva slags oppsett burde jeg ha? Tenker å drifte med M3 E30, men er usikker på hva jeg skal gjøre med fjæringer, osv. Trenger kanskje litt flere hestekrefter, og mer dreiemoment?

Lenke til kommentar

Senk bilen, stiv opp ræva, mer moment, ikke for mye, men nok til at du kan ligge ca tre fjerdedeler av maks turtall i fin sladd.

Camber foran stiller du til negativ 1,5-2 og prøver deg fram med mer eller mindre. Ikke gå over på positiv camber.

Turbo? Ja, men ikke stor turbo, da får du turbolagg og ligger i en fin sladd, så kom turboen og der kom ræva. Heller ha en liten turbo som gir deg power i lave register så du får spinn på hjula.

Bakdiffen låser du 90% på acc og 85-90% på deceleration. Det funker iallefall bra for meg. NB: Rumpa kommer når du slepper gassen med såppas på deceleration.

 

Bytt kamakslinger, da får du et lenger turtallsregister.

 

 

Ellers så er det bare å leke rundt litt med stabstagene foran og bak.

For å få mer overstyring, altså sladd, så stiver du opp bak, eller løsner foran. Men ha bilen så gjevn som mulig. Hvis du myker den opp mye foran, så blir den nervøs bak, stiver du for mye bak, så blir den veldig brå.

 

Det var det jeg kunne komme på så langt, håper det hjelper deg noe =)

Lenke til kommentar

Damnit. Tror jeg må kjøpe MS Points så jeg kan få fatt på den Fart'en (:p)

 

Over til noe annet:

Ang. drifting. Hva er det som gjelder, og hva slags oppsett burde jeg ha? Tenker å drifte med M3 E30, men er usikker på hva jeg skal gjøre med fjæringer, osv. Trenger kanskje litt flere hestekrefter, og mer dreiemoment?

 

Alignment er viktig når det gjelder drifting.

V8 er og veldig bra og drifte med vis det er en torqie motor ala de fleste Amerikanske V8ene, Riskoker V8 & De fleste tyskerene bortsett fra BMW M3 e92 sin V8. Dette fordi de har veldig smooth power så du trenger aldri og være redd for at en turbo lag eller noe slikt

 

EDIT:

Standard Drift oppsett på mine biler:

 

Tires

 

Front: 28.0

Rear: 25-27.0

 

Alignment

 

Front: 2-3,5 Negativ

Rear: Stock

 

Toe: +3 Front

Stock Rear

 

Caster: 7.0

 

Toe er forresten veldig "viktig", det gjør at du kan holde større vinkel.

Når du skal tune Front camber på bilen, så kan du åpne Telemetry > Heat og øke cambern til du ser at varmen spres gjevnt over dekket når du drifter. Det vil gjøre at du får mest mulig grep

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...