Gå til innhold

Brukererfaring: Unngå NextGentel


Anbefalte innlegg

Før jeg starter begrunnelsen av emnetittelen, vil jeg få sagt at jeg er åpen for at noen her kan være fornøyde med denne leverandøren. Dette er kun min/vår erfaring med NextGentel.

 

For noen uker tilbake danset et par av NextGentels selgere rundt på boligfeltet her.

De ringte på, og skulle selge min far et VDSL-abbonement. Han er avhengig av PC og internett for å gjøre en del av jobben sin, men oser ikke av data- og nettverkskunnskap, så han ba meg komme. Selgeren var ny og nervøs, men ålreit nok. Hastigheten her ville bli mangedoblet for kun noen tikroninger ekstra. Vi hadde tidligere fått beskjed om at husets beliggenhet la begrensinger her, så selgeren skulle ringe sjefen for informasjon om dette. Noen minutter senere kom han tilbake med en god nyhet: Dette var ikke noe problem. Hadde det bare vært så vel. Min far skrev under på en kontrakt, og vi skulle få oppgraderingen, samt nytt utstyr tilsendt hyppig.

 

En stund senere (en ukes tid siden) fikk pappa en e-post hvor det sto at oppgraderingen snart ville skje og at nytt utstyr snart ville ankomme. Flott! Det eneste problemet var at denne oppgraderingen gjaldt et ADSL-abbonement, nærmere bestemt Bredbånd 10. Dette skal tydligvis også være en hurtigere løsning, men det er uansett ikke hva vi hadde bestilt. Om dette er et forsøk på lureri (evt. unngå å måtte si at vi ikke kan få VDSL likevel), eller pur udugelighet er vanskelig å fastslå.

Det første som slo meg var uansett at det med husets beliggenhet la begrensinger her likevel. "Greit nok, vi kunne kanksje ikke ha VDSL likevel, men hadde det i såfall skadet dem å si i fra før de gjorde noe slikt?".

 

Første telefonsamtale etter dette: Nei, ingen hadde meldt i fra at det var VDSL vi skulle ha. Ok, hva fader? Det er dette som får meg til å undre. At et så etablert selskap skal kunne klare å rote til noe så enkelt og spesifkt. Uansett, husets beliggenhet var fortsatt intet problem, og dette skulle han få fikset på prikken, for så å sende en bekreftelsesmail til oss. Vi skulle ikke åpne routeren som var sendt, da vi ville få enda en ny router til VDSL-bredbåndet.

 

Dager gikk, men ingen e-post, og neste telefonsamtale (ca 1 time siden i skrivende stund) var ikke helt ulik den forrige: Hun skulle ordne dette med èn gang, og igjen: husets beliggenhet er fortsatt ikke noe problem. To ting skilte seg dog ut ved denne telefonsamtalen: Vi kan bruke den allerede mottatte routeren, og bekreftelsesmailen skulle bli sendt straks (forøvrig ingen e-post mottatt så langt).

Jeg skal oppdatere videre progresjon om det er av interesse for noen :)

 

Det er helt ok om dere ikke makter å levere, NextGentel, men la i det minste kundene få vite hvordan det ligger an, og ikke kom med flere tomme løfter.

Det tar forøvrig en evighet å nå dem på telefon. De spiller nok bordtennis eller noe.

 

Jeg vil bare få gjøre oppmerksom på at vi tidligere har vært fornøyde. Det har vært lite nedetid. Hastigheten bestemmer vi jo selv, så der kan man jo aldri klage.

Det er når de selger en noe og ikke er i nærheten av vellykket oppfølging man blir irritert.

De tenker på penger, og slik er business. Problemet er at de kun tenker på penger. Hvordan de på en effektiv måte kan tjene dem er tydligvis (igjen, etter vår erfaring) helt fjernt for dem. Fornøyde kunder er tross alt den viktigste ingrediensen til en vellykket bedrift.

Dette er ikke mitt hus, og hva min far velger å gjøre fra nå av gjenstår å se, men jeg mener uansett at NextGentel ikke fortjener våre penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte ADSL Bredbånd 10 for 45 dager siden. Ble da også lovet en bekreftelse på e-post og 2 ukers leveringstid. Da det hadde gått 2 uker uten at jeg hadde hørt noe ringte jeg og lurte på hva som skjedde. Jeg fikk da beskjed om at alt var i orden og bestillingen min var behandlet. Hvorfor jeg ikke hadd fått e-posten med bekreftelse fikk jeg ikke noe svar på, men vi dobbeltsjekket at e-postadressen stemte. I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg måtte legge på en uke på leveringstiden pga sommerferie. Greit nok det, men ukene gikk og jeg så lite til både ruter og montører. For en uke siden mottok jeg ruter og fikk jeg en tekstmelding om at montørene kommer 12.08 (i morgen altså) og at de ville ringe og gi beskjed om klokkeslett. I dag ringte de, men jeg ligger syk i sengen og klarte ikke å kave meg opp og finne mobilen i tide. Gjett hva? Ikke nok med at de kun ringte én gang, de ringte fra at nummer som er umulig å ringe opp igjen på (opptattsignal, jeg har prøvd i timesvis), så jeg får ikke tak i de. Altså kommer de i morgen, men jeg aner ikke når på dagen. Ringer jeg til kundeservice hos Nextgentel vet de, merkelig nok, ingenting om hvordan jeg skal få tak i montørene. "Heldigvis" er jeg syk og hjemme hele dagen, den egentlige planen var å dra hjem fra jobb når montørene kom.

 

Vet ikke hva dere mener, men jeg syns det er en viss forskjell på 2 uker, eller 3 for den saks skyld, og 46 dager...

 

Håper bare de kommer i morgen, over 6 uker uten internett er kjedelig.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Boretslaget der jeg bor skulle bytte fra Get til NextGenTel i Februar. Det startet med at det var en feil på over halvparten av PVR boksene, så de måtte trekke tilbake alle sammen og utleveringen ble forsinket med 2 måneder. Etter 2 måneder kom de nye duppedittene, og på grunn av alt trøbbelet kom de innom hver hustand for å rigge opp det nye systemet. Alt fungerte helt fint.. i 1 dag. TV'n frøys hvert 30 minutt, og varte i ca 5 minutter. Nettet var synlig, men man kunne ikke logge seg på. Telefonen fungerte ikke(Det gjør den FORTSATT ikke..) og alt var egentlig fucka. Telefonen var det umulig å komme igjennom på i og med at 3-4 andre boretslag rundt oss, som også byttet til NGT, hadde akkurat de samme problemene. Heldigvis har NGT en twitter konto hvor man kan stille spørsmål og får faktisk raske svar(fortjener cred for det ass!). De skulle selvfølgelig fikse nettet for det var noe med ruteren de hadde glemt å skru på. Telefonen ville ikke fungere før om 6 uker på grunn av et eller annet, sa de. Nettet fungerte helt ålreit i 3-4 dager, før samme feil dukket opp igjen. Så da var det inn på Twitter og høre. Joda.. kabelfeil som de prøver å rette på, men visste ikke når feilen var rettet. Etter noen dager var internettet tilbake, men ufattelig treigt. Jeg tenkte som så at det var på grunn av kabelfeil og ventet en uke med å spørre på nytt. Som forrige gang så skulle NGT bare fikse noen innstillinger på ruteren og nettet skulle være bra igjen, men tror du ikke at etter et par dager så var hastigheten noe drit igjen?! Fy faen as! Var uten skikkelig internett i 4 måneder. Jeg mener.. Man skal da ikke behøve å vente i 10 minutter for at en youtube snutt på 3 minutter skal loade ferdig?! Har nå flyttet til pappa, som har Homebase.. Akkurat samma DRITEN(!), bare at nettet er litt raskere, så jeg trenger bare vente 5 minutter..

 

GUD, JEG SAVNER GET!

Lenke til kommentar

Da er vel ikke kontrakten gyldig heller da hvis det er ADSL dere har fått, så dere er egentlig fri til å gjøre hva dere vil slik jeg ser det.

Du har helt rett. Vi kan også bare kansellere hele bestillingen. De klarer jo ikke å levere.

Min far er tålmodig, men han har sine grenser han også, så om de ikke ordner opp i dette i løpet av få dager sier han nok adjø.

 

Jeg bestilte ADSL Bredbånd 10 for 45 dager siden. Ble da også lovet en bekreftelse på e-post og 2 ukers leveringstid. Da det hadde gått 2 uker uten at jeg hadde hørt noe ringte jeg og lurte på hva som skjedde. Jeg fikk da beskjed om at alt var i orden og bestillingen min var behandlet. Hvorfor jeg ikke hadd fått e-posten med bekreftelse fikk jeg ikke noe svar på, men vi dobbeltsjekket at e-postadressen stemte. I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg måtte legge på en uke på leveringstiden pga sommerferie. Greit nok det, men ukene gikk og jeg så lite til både ruter og montører. For en uke siden mottok jeg ruter og fikk jeg en tekstmelding om at montørene kommer 12.08 (i morgen altså) og at de ville ringe og gi beskjed om klokkeslett. I dag ringte de, men jeg ligger syk i sengen og klarte ikke å kave meg opp og finne mobilen i tide. Gjett hva? Ikke nok med at de kun ringte én gang, de ringte fra at nummer som er umulig å ringe opp igjen på (opptattsignal, jeg har prøvd i timesvis), så jeg får ikke tak i de. Altså kommer de i morgen, men jeg aner ikke når på dagen. Ringer jeg til kundeservice hos Nextgentel vet de, merkelig nok, ingenting om hvordan jeg skal få tak i montørene. "Heldigvis" er jeg syk og hjemme hele dagen, den egentlige planen var å dra hjem fra jobb når montørene kom.

 

Vet ikke hva dere mener, men jeg syns det er en viss forskjell på 2 uker, eller 3 for den saks skyld, og 46 dager...

 

Håper bare de kommer i morgen, over 6 uker uten internett er kjedelig.

Oi, her har de jo drøyet lenge. Det er bra vi har tatt tak i det relativt fort her.

Din erfaring ligner veldig på vår, og det virker som om de har delt opp de ansatte i tre grupper: Èn gruppe uten opplæring overhode, èn gruppe med opplæring med en mengde instrukser og èn gruppe med en annen mengde instrukser. De er ikke enige der inne.

 

Da er vel ikke kontrakten gyldig heller da hvis det er ADSL dere har fått, så dere er egentlig fri til å gjøre hva dere vil slik jeg ser det.

Du har helt rett. Vi kan også bare kansellere hele bestillingen. De klarer jo ikke å levere.

Min far er tålmodig, men han har sine grenser han også, så om de ikke ordner opp i dette i løpet av få dager sier han nok adjø.

 

Jeg bestilte ADSL Bredbånd 10 for 45 dager siden. Ble da også lovet en bekreftelse på e-post og 2 ukers leveringstid. Da det hadde gått 2 uker uten at jeg hadde hørt noe ringte jeg og lurte på hva som skjedde. Jeg fikk da beskjed om at alt var i orden og bestillingen min var behandlet. Hvorfor jeg ikke hadd fått e-posten med bekreftelse fikk jeg ikke noe svar på, men vi dobbeltsjekket at e-postadressen stemte. I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg måtte legge på en uke på leveringstiden pga sommerferie. Greit nok det, men ukene gikk og jeg så lite til både ruter og montører. For en uke siden mottok jeg ruter og fikk jeg en tekstmelding om at montørene kommer 12.08 (i morgen altså) og at de ville ringe og gi beskjed om klokkeslett. I dag ringte de, men jeg ligger syk i sengen og klarte ikke å kave meg opp og finne mobilen i tide. Gjett hva? Ikke nok med at de kun ringte én gang, de ringte fra at nummer som er umulig å ringe opp igjen på (opptattsignal, jeg har prøvd i timesvis), så jeg får ikke tak i de. Altså kommer de i morgen, men jeg aner ikke når på dagen. Ringer jeg til kundeservice hos Nextgentel vet de, merkelig nok, ingenting om hvordan jeg skal få tak i montørene. "Heldigvis" er jeg syk og hjemme hele dagen, den egentlige planen var å dra hjem fra jobb når montørene kom.

 

Vet ikke hva dere mener, men jeg syns det er en viss forskjell på 2 uker, eller 3 for den saks skyld, og 46 dager...

 

Håper bare de kommer i morgen, over 6 uker uten internett er kjedelig.

Oi, her har de jo drøyet lenge. Det er bra vi har tatt tak i det relativt fort her.

Din erfaring ligner veldig på vår, og det virker som om de har delt opp de ansatte i tre grupper: Èn gruppe uten opplæring overhode, èn gruppe med opplæring med en mengde instrukser og èn gruppe med en annen mengde instrukser. De er ikke enige der inne.

 

Og det samme med Lek1: Fram og tilbake, blir aldri ferdig og det koster unødvendig mye energi for kunde å oppnå resultet selgeren lover (som i ditt tilfelle heller aldri ble oppnådd).

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har behov for service så er NGT "bra", det er når du trenger service at du virkelig ser hvordan de egentlig driver på.

 

 

Vi er på flyttefot for øyeblikket og fikk da et dilemma om hvorvidt vi skulle kutte ut NGT og gå for en annen leverandør eller beholde NGT. Fikk en epost fra dem med et tilbud om gratis flytting, og syntes det hørtes greit ut og slippe nedetid og gebyr for nyetablering.

 

 

NextGenTel har en ekstra kampanje for de som flytter i sommer. Flytter du i perioden 15. juli til og med 15. september, blir du samtidig med i trekningen av gratis flyttehjelp! Selve flyttingen koster ingenting, og trenger du montør for installasjon på det nye stedet, spanderer vi også det denne sommeren. Gi oss den nye adressen, så ordner vi resten. Du slipper nedetid på bredbåndet, og beholder kundeforholdet hos oss.

 

 

Jeg logget meg inn på kundesiden og fyllte ut flyteskjema med alle detaljene de trengte, melde flyttingen den 28/07 med flyttedato 12/8. Jeg hørte ikke noe mer før den 10/8, da jeg får en epost fra NGT som sier at flyttedatoen er satt til den 17/8 pga at sentralen måtte "klargjøres" og jeg skulle få tilsendt en ny router ( den jeg har fikk jeg i 2009). Det tok dem nesten 2 uker å finne ut at jeg ikke kunne få den flyttedatoen jeg hadde ønsket, jeg fikk beskjed alt for sent så jeg har ikke mulighet til å gjøre om på planene mine og blir derfor fri i 5 dager, noe som jeg skulle unngå ved å beholde dem.

 

 

1. Installatøren fra Relacom som koblet opp telefonlinjen på den nye adressen sa at han allerede hadde koblet telefonlinjen til DSLAM`en (sentralen) siden han hadde sett at vi hadde bestillt bredbånd. Så hvorfor skulle han da komme tilbake den 17/8?, leverandøren har jo bare å aktivere linjen.

 

2. Hvorfor må de sende meg en ny boks?, dette er jo snakk om en knapt 2 år gammel Inteno ADSL2+ multimodem (sentralen jeg skal kobles til er en ADSL2+ sentral). Telenor sine kunder tar bare med seg modemet til den nye adressen og setter det opp der uten å måtte gjøre noe ekstra. Skal uansett ikke benytte NGT sitt modem da jeg har et eget 3COM ADSL2+ multimodem som jeg setter opp selv. Jeg koblet modemet til mens montøren var det og modemet sync`et faktisk med sentralen slik han sa (dog ingen internett siden den ikke var aktivert)

 

 

Jeg ringte dem med og prøvde forklarte at det ikke var nødvendig å sende noe nytt modem eller installatør, men personen jeg fikk prate med hadde tydeligvis lite kunnskaper om og serverte en hel masse "standardsvada" om at jeg måtte ha nytt modem fordi den gamle ikke taklet sentralen (javel?) (vedkommende kunne ikke forklare dette nærmere) Orket ikke kverulere om det og sa at jeg hadde et eget modem som jeg kunne sette opp og trengte bare instillingene VPI/VCI, protokoll osv... og at de kunne aktivere linjen den 12/8 så skulle jeg ordne resten. Vedkommende (presterte enda mer hjerneløst standardsvada) sa da at jeg måtte koble min 3com (som jeg eksplisitt forklarte var et ADSL2+ routermodem) til modemet de skulle sende hvis jeg ønsket å bruke det. Jeg vagte da bare å avslutte samtalen og skrev en klage til NGT pga måten de har håndtert dette på.

 

 

Hadde jeg vist det jeg vet i dag så ville jeg latt den nye eieren på min gamle adresse tatt over mitt kundeforhold hos NGT og skaffet meg Telenor på min nye adresse, da hadde jeg hatt internett samme dagen som installatøren var og installerte telefonlinjen. Den såkallte "flyttingen" er jo i realiteten en gratis nyetablering og du har således fint lite fordeler av å gjøre det annet en at du beholder kundeforholdet.

 

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått internett! Montøren ringte 15 minutter før han kom, noe som var greit siden jeg var hjemme, men hadde ikke gått om jeg var på jobb som planlagt. Det er vel vanlig at folk er på jobb midt på dagen, eller forventer de at man skal ta seg fri en hel dag pga en montør skal gjøre en 15 minutters jobb?

 

En annen ting jeg stusset litt over var hastigheten. Jeg har bestilt 10 Mb/s ned og 1 Mb/s opp, men da jeg målte fikk jeg stort sett rundt 4 ned og 0,8 opp. På én måling fikk jeg 8,8 ned og 0,85 opp. Jeg brukte telefonen til å måle via appen speedtest.net, er ikke dette en nøyaktig nok måte å teste hastigheten på? Her jeg sitter nå (altså ikke hjemme), skal nettet være 12 ned og 2,5 opp, med mobilen fikk jeg 5,6 ned og 4,1 opp, mens jeg fikk 13 ned og 4,8 opp da jeg målte med dataen (også steedtest.net).

Lenke til kommentar

Liten oppdatering. I dag fikk min far en tekstmelding om at oppgradering til (VDSL) Bredbånd 30 var bestilt, etter å ha pratet med de over telefon igjen (de skulle ha sendt en e-post i går, men gjorde det ikke, for andre gang). I dag fikk han beskjed om at routeren vi har fått ikke kan brukes, og at vi må vente på et nytt. Det er altså "kan ikke brukes", "kan brukes" og "kan ikke brukes". Ærlig talt, er de så uenige der inne? Jeg sliter med å ta dem seriøst, men bare vi får det vi skal ha nå trenger jeg heldigvis/forhåpentligvis ikke være vitne til deres elendige og amatørmessige kundeservice på en stund.

Om jeg noen gang skal starte et firma, skal i hvert fall ikke jeg ansette hvem som helst, i motsetning til NextGentel, som ser ut til å prøve å samle så mange inkompetente personer som mulig, for så å lære dem hvordan man best mulig unngår å yte god service.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått internett! Montøren ringte 15 minutter før han kom, noe som var greit siden jeg var hjemme, men hadde ikke gått om jeg var på jobb som planlagt. Det er vel vanlig at folk er på jobb midt på dagen, eller forventer de at man skal ta seg fri en hel dag pga en montør skal gjøre en 15 minutters jobb?

 

En annen ting jeg stusset litt over var hastigheten. Jeg har bestilt 10 Mb/s ned og 1 Mb/s opp, men da jeg målte fikk jeg stort sett rundt 4 ned og 0,8 opp. På én måling fikk jeg 8,8 ned og 0,85 opp. Jeg brukte telefonen til å måle via appen speedtest.net, er ikke dette en nøyaktig nok måte å teste hastigheten på? Her jeg sitter nå (altså ikke hjemme), skal nettet være 12 ned og 2,5 opp, med mobilen fikk jeg 5,6 ned og 4,1 opp, mens jeg fikk 13 ned og 4,8 opp da jeg målte med dataen (også steedtest.net).

Bruk kabel og prøv å mål med nettfart.no også.

 

Har også et problem med at det virker som om NGT(homebase og forsåvidt) setter ned farten etter klokken 23. Har ihvertfall opplevd det hjemme hos meg når jeg tenker å sitte oppe litt på kvelden for surfe litt og se på youtube videoer og nettet er relativt greit(selvom jeg ikke får den farten jeg har betalt for), men omtrent på slaget 23:00 så "whhooop" umulig nett.

 

Merker jeg blir skikkelig sint og irritert her jeg sitter å skriver, men faktisk deilig å få det ut. I og med at internett er en såpass stor del av hverfagen nå, også fungerer det ikke jeg får ikke gjort de tingene jeg trenger. NGT burde vært saksøkt da vi betaler full pris for noe vi ikke får i det hele tatt! Er ikke det lureri?

Lenke til kommentar

Bare en liten kuriositet:

Grunnen til at det blir mye rot med modem/router under flytteprossesen hos NGT, er at de som engang utviklet flytteapplikasjonen hos NGT, mente at alle som flyttet måtte få nye routere, så det er helt umulig å få stoppet utsendelse av nytt modem selv om du allerede har fra før (og som fungerer helt fint). Altså er det interne systemer som gjør det, og det kan ikke stoppes.

 

Resten av storyen din, tipper jeg skyldes det som kalles feilsalg (et salg av produkt som ikke kan leveres, som regel av overivrige innleide selgere) og der har NGT mye å rette opp i når det gjelder håndtering av dette. For ting blir veldig komplekst internt når sånne avvik skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ventet over 3 måneder på telefonen min, hva som ikke fungerer lenger siden den gang. Siden jeg har grunnavgiften holdt tilbake nå, har NextGenTel blokkert min Internett-tilgang. Ved NextGenTel har jeg, på grunn av sin dårlige service og support har lide stor skade på min teknikk (overspenninger på telefonlinjen) som ikke vil forlate NextGenTel! men samle en masse penger. Jeg skifte til et bedre selskap nå! Aldri igjen !!!!!! NextGenTel

 

Slike selskap jeg har aldri i mitt liv erlebt.Ich NextGenTel ønske undergang av internett og telefon markedet!

Lenke til kommentar

Update: Fikk endelig internett på min nye adresse men fikk ikke mer en 2mbit i forhold til 12,5mbit som det hadde på min gamle adresse. Ringte NGT og lurte på hva det var som skjedd da sentralen her skulle støtte den samme hastigheten som jeg hadde før, da presterte vedkommende i andre enden å si at:

 

Det var aldri meningen at du skulle hatt denne hastigheten, du skulle bare hatt 2mbit

 

Ble mildt sagt forbannet over dette da dette ikke stemte, 2mbit for 325 i mnd?!?!?!?. Da start.no som jeg var kunde hos før sluttet å levere ADSL, så ble jeg overførte til NGT og gikk opp i hastighet og ned i pris, så hastigheten jeg hadde var ikke en feil. Likevell ville ikke vedkommende annerkjenne dette og kom da med et tilbud om makset linje for 25kr mer i mnd, men sa at det ville ta 2 uker før jeg fikk denne hastigheten.... Hurra..3st som skal dele på 2,5 mbit.... i 2 uker... Takket ja da ingen andre hadde noen bedre vilkår, så da krysser jeg fingrene på at dette går bra....

 

Fortsettelse følger....

Lenke til kommentar

Update: Fikk endelig internett på min nye adresse men fikk ikke mer en 2mbit i forhold til 12,5mbit som det hadde på min gamle adresse. Ringte NGT og lurte på hva det var som skjedd da sentralen her skulle støtte den samme hastigheten som jeg hadde før, da presterte vedkommende i andre enden å si at:

 

Det var aldri meningen at du skulle hatt denne hastigheten, du skulle bare hatt 2mbit

 

Ble mildt sagt forbannet over dette da dette ikke stemte, 2mbit for 325 i mnd?!?!?!?. Da start.no som jeg var kunde hos før sluttet å levere ADSL, så ble jeg overførte til NGT og gikk opp i hastighet og ned i pris, så hastigheten jeg hadde var ikke en feil. Likevell ville ikke vedkommende annerkjenne dette og kom da med et tilbud om makset linje for 25kr mer i mnd, men sa at det ville ta 2 uker før jeg fikk denne hastigheten.... Hurra..3st som skal dele på 2,5 mbit.... i 2 uker... Takket ja da ingen andre hadde noen bedre vilkår, så da krysser jeg fingrene på at dette går bra....

 

Fortsettelse følger....

Men da du ble overført til NGT vil jeg anta du fikk alt dette skriflig? Burde jo være en enkel sak å vise til dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Update: Fikk endelig internett på min nye adresse men fikk ikke mer en 2mbit i forhold til 12,5mbit som det hadde på min gamle adresse. Ringte NGT og lurte på hva det var som skjedd da sentralen her skulle støtte den samme hastigheten som jeg hadde før, da presterte vedkommende i andre enden å si at:

 

Det var aldri meningen at du skulle hatt denne hastigheten, du skulle bare hatt 2mbit

 

Ble mildt sagt forbannet over dette da dette ikke stemte, 2mbit for 325 i mnd?!?!?!?. Da start.no som jeg var kunde hos før sluttet å levere ADSL, så ble jeg overførte til NGT og gikk opp i hastighet og ned i pris, så hastigheten jeg hadde var ikke en feil. Likevell ville ikke vedkommende annerkjenne dette og kom da med et tilbud om makset linje for 25kr mer i mnd, men sa at det ville ta 2 uker før jeg fikk denne hastigheten.... Hurra..3st som skal dele på 2,5 mbit.... i 2 uker... Takket ja da ingen andre hadde noen bedre vilkår, så da krysser jeg fingrene på at dette går bra....

 

Fortsettelse følger....

Dette er ikke din tråd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...