Gå til innhold

Er asyl- og innvandringspolitikken til Frp til nytte eller besvær?


Anbefalte innlegg

Kunne Asyl- og innvandringspolitikken til Frp fått en annen mottagelse hvis de hadde formulert seg litt annerledes og fulgt sin egen visjon?

 

« Fremskrittspartiet er opptatt av at alle borgere i Norge skal oppleve

et fritt og åpent samfunn. Likeledes er FrP opptatt av at ingen skal

forskjellsbehandles på bakgrunn av hudfarge, religionstilhørighet eller

etnisk bakgrunn. For å få dette til er det viktig at

innvandrings- og integreringspolitikken fungerer godt. Alle skal ta del

i samfunnet, ha like rettigheter og like plikter»

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

 

Noen punkter jeg spesielt reagerte på under hva frp har skrevet de vil gjøre i Asyl- og innvandringspolitikken:

 

• "Gå imot enhver form for positiv eller negativ diskriminering på grunnlag av religion, kjønn, legning, etnisk

eller politisk tilhørighet."

 

Gjør Frp her en god jobb når det gjelder å gå imot for eksempel diskriminering av Muslimer?

 

• «Ha obligatoriske helseundersøkelser av alle barn i risikogrupper for å avdekke eller hindre at barn blir

kjønns lemlestet»

 

Hva skal avgjøre hvem som skal falle innenfor risikogruppen? Og denne undersøkelsen skal være obligatorisk bare for en bestemt gruppe. Kjønnslemleste er helt barbarisk og selvfølgelig ulovlig. Men det er ikke bare barn fra Somalia ol. Som blir utsatt for grove overgrep og ødeleggelser som strider i mot norsk lov, selv om det er der man finner utførelse av omskjæring som størst. Incest for eksempel er også ulovlig og kan etterlate seg store skader: Hver 5. kvinne og hver 10. mann har opplevd seksuelle overgrep før fylte 18 år, 5% er utsatt for gjentatte, alvorlige overgrep. Gjennomsnittlig varer et overgrep i 5 år (Fakta om seksuelle overgrep, Publisert 17.07.2008 av FMSO)

Da burde vel denne obligatoriske undersøkelsen gjelde alle barn i Norge, da frp er opptatt av at ingen skal forskjellsbehandles på bakgrunn av hudfarge, religionstilhørighet eller etnisk bakgrunn og Alle skal ha like rettigheter og like plikter

 

Emmanuelle Piet, franske legen .» I 1986 innførte hun systematiske helseundersøkelser av barns ytre kjønnsorganer på alle helsestasjoner i Saint Denis. På 14 år gikk de fra 100 prosent lemlesting til null. Helsesjekken har vært frivillig, men foreldre må møte opp på helsekontroll for å beholde barnetrygd.» http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/29/441656.html

 

Kanskje det kunne vært en undersøkelse av alle barn, ikke bare en gruppe, og at barnetrygden falt bort ved å ikke møte opp?

 

• «Sette i gang tiltak for å begrense familieinnvandring fra land utenfor EU/EØS. Viktige tiltak i den

forbindelse er: 24-årsgrense for ekteskap, tilknytningskrav, økte krav til forsørgerevne og forbud mot

ekteskap mellom søskenbarn.»

Dette er kanskje en god ide, men må vel da gjelde alle som henter en ektefelle/familie fra utlandet?

 

• «At flere innvandrerkvinner skal ut i arbeid. Bedret norskforståelse vil bidra til en mer vellykket og aktiv

integrering. Mange kvinner fra ikke-vestlige land blir hindret adgang til arbeidsmarkedet

samfunnsdeltakelse av sine menn. Dette kan ikke aksepteres.»

 

 

Dette er et bra mål, men man kunne kanskje ha skrevet:

 

At flere innvandrerkvinner skal FÅ BEDRE MULIGHETER TIL Å KUNNE KOMME ut i arbeid. Bedret norskforståelse vil bidra til en mer vellykket integrering.

Og kuttet ut denne setningen:

«Mange kvinner fra ikke-vestlige land blir hindret adgang til arbeidsmarkedet og aktiv samfunnsdeltakelse av sine menn. Dette kan ikke aksepteres.»

 

Er Frp et parti som ofte tar det mest ekstreme og skyver dette over å gjelde alle innvandrere?

 

Til ettertanke

 

– Vi forstår at når en FrP-politiker filmer unge gutter i dusjen uten deres samtykke, så er ikke det noe som alle FrP-politikere gjør. På samme måte er ikke dette et uttrykk for hvordan innvandrere oppfører seg i byen vår» sa Mina Adampour i et intervju med tv2 http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/innvandrerfamilie-inviterer-carl-i-hagen-paa-middag-3463482.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes frp er et ganske intresant parti. Er uenig i mye, Men synes vi trenger et slikt parti også. Selv har jeg opplevd at folk reagerer hvis man prater politikk, Og hvis noen sier at de stemmer frp` blir de nærmest hatet.. Fårstår ikke hvorfor.

 

Mange mennesker trur at frp`ere er rasister, Det er vi ikke. kanskje noen er det, Men slikt er det i alle partier.

Lenke til kommentar

Jeg har bare kort tid å kommentere innlegget, og i denne forbindelse har jeg følgende å si: Det dukker opp mange nye tråd, men de fleste er ikke i nærheten av å være så reflekterte og presise som dette åpningsinnlegget. Meget bra selvdiskusjon med henvisning til kilder og direkte utdrag fra kilden med påfølgende argumentasjon. Jeg kommer sikkert tilbake ved en senere anledning og kommentere innlegget mer detaljert. Men jeg kan allerede nå fortelle at jeg i stor grad enig med dine konklusjoner.

Lenke til kommentar

Synes frp er et ganske intresant parti. Er uenig i mye, Men synes vi trenger et slikt parti også. Selv har jeg opplevd at folk reagerer hvis man prater politikk, Og hvis noen sier at de stemmer frp` blir de nærmest hatet.. Fårstår ikke hvorfor.

 

Mange mennesker trur at frp`ere er rasister, Det er vi ikke. kanskje noen er det, Men slikt er det i alle partier.

 

Men tror du Frp fått en annen mottagelse hvis de hadde formulert seg litt annerledes og fulgt sin egen visjon?

Lenke til kommentar

Jeg er av den mening at ett parti skal ta seg av de større ting.

 

Hvor mange meter dasspapir en innbygger måte bruke må være høyst privat, i hvertfall så lenge bruker betaler dette av egen lomme.

 

Synes det er blitt alt for mye detaljstyring i privatlivets sfære fra politikere, såkalte dyneløftere.

 

Har tildels fått bekreftet dette fra diverse saker i media i det siste.

 

Har sagt det flere ganger tidligere - De Norske velgernes tilknytning til politiske partier er ikke statiske.

 

Den som ved ett valg stemte H, AP eller KRF kan ved neste valg stemme FRP.

 

Har ingen tro på at en velger har foregått en forvandling fra den perfekte sosialist - dannet og høyt utdannet sådann til en idiot som vet ingenting og som også er en rasist ved dèt å gå fra SV eller AP ved ett valg til å stemme FRP ved ett annet valg.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

«Frp-lederen understreker at hun er enig med Tybring-Gjedde i at alle må tenke over hvilke ord og uttrykk man bruker i debatten fremover»

 

«Per Sandberg gjør det imidlertid klart at han ikke angrer på ord og uttrykk han tidligere har brukt i debatter om norsk innvandringspolitikk."

"Samtidig slår han fast at det ikke blir aktuelt å endre partiets innvandringspolitikk»

 

- Vårt utmerkede program ligger fast og gjelder fra 2009 til 2013. Det blir ikke aktuelt å gjøre noen form for retrett, sier Sandberg til NTB http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10097679

 

Jeg synts det er synd for partiet. Noen forandringer av ordvalget og utelukkelse av pekefinger på en bestemt gruppe ville ikke forandre innvandringspolitikken til frp, men gjort det mer smakelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...