Gå til innhold

Hvordan burde fengselstraff være?


Hvordan burde fengselstraf være?  

42 stemmer

  1. 1. Synes du dagens fengsler i Norge er for "milde"?

  2. 2. Bør alvorligere kriminelle gis værre celler?

  3. 3. Hva burde fangene ha tilgang til på i cella eller fengslet?



Anbefalte innlegg

Folk som ABB bør ikke ha tilgang på hverken medier, bøker eller kontakt med andre fanger og bør luftes alene.

 

Og hva tjener vi på å gjøre ABB gal da?

Vi gjør han miserabel gir han et snev av smerte som han har tilført alle de han drepes familie.

-

Og hva tjener vi på å gjøre mannen "frisk"?

 

Vi nyter at han ser at han ikke lenger kan kommunisere med høyreekstremister, og torturerer han med å vise hva vi har tatt fra han.

Alle han tar en poltisk diskusjon med, vil han i teorien diskredittere vis de er noe enig med han.

Vi gir han muligheten til å se at han feilet, men han er fortsatt like god i hodet som den dagen han ble dømt.

Og jeg finner det noe mer sadistisk.

 

Med å gjøre han gal så gjør vi han til en martyr, og vi går også i mot den såkalte "vestelige moral" vi har brukt de siste 500-600 årene på å bygge.

Trenger virkelig høyreekstremistene skyts for å vise at det er noe galt med samfunnet? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk som ABB bør ikke ha tilgang på hverken medier, bøker eller kontakt med andre fanger og bør luftes alene.

 

Og hva tjener vi på å gjøre ABB gal da?

 

Nå er vel han gal allerede, men dette handler og om å hindre han i å påvirke andre. Som mange har påpekt minner forbrytelsene hans mer om skolemassakre enn vanlige terroraksjoner, hvis han kan kommunisere med andre som er på kanten til å gjøre noe fryktelig kan han og få dem til å tippe over. Derfor er det i vår interesse å hindre at ABB får kommunisere med omverdenen, inkludert andre fanger. Fangevoktere bør og møte han med stillhet. I tillegg er ikke fengselsstraff, selv på livstid, nok straff for de forbrytelsene han har begått, og han bør ikke få tilgang til noe utover det helt nødvendige for å overleve. Ingen medier, inkludert bøker eller skrivepapir og skriveredskaper, ingen form for underholdning og ikke mer lufting enn nødvendig for helsen.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar

Vi nyter at han ser at han ikke lenger kan kommunisere med høyreekstremister, og torturerer han med å vise hva vi har tatt fra han.

 

Han vil alltid finne noen å kommunisere med, og han vil nyte det uansett om de er for eller imot han. Han er en sosiopatisk narsissist, vi vil aldri lykkes mot han i hans hode.

 

Alle han tar en poltisk diskusjon med, vil han i teorien diskredittere vis de er noe enig med han.

 

Det ville være helt forferdelig, de fleste meningene hans er helt legitime, det er handlingene hans som vi vil unngå. Du kan umulig ha tenkt deg særlig om før du skrev dette, skal man diskreditere folks meninger ved å assosiere dem med en syk massemorder?

 

Vi gir han muligheten til å se at han feilet, men han er fortsatt like god i hodet som den dagen han ble dømt.

 

I hans hode har han lykkes, og han vil aldri se det på noen annen måte. Vi kunne jo selvsagt lobotomere han, ikke meg i mot, men ...

 

Og jeg finner det noe mer sadistisk.

 

Sadistisk, men ikke mot ABB.

 

Med å gjøre han gal så gjør vi han til en martyr, og vi går også i mot den såkalte "vestelige moral" vi har brukt de siste 500-600 årene på å bygge.

 

Han er gal. Ved å fjerne han fra samfunnet totalt er det mindre sjanse for at blir en martyr for noen, siden han ikke kan kommunisere med noen. Og vestlig moral er så mye forskjellig, dessuten det meste eldre enn 5-600 år. Den eneste moralen vi virkelig går i mot er den politisk korrekte, og den er moden for et oppgjør uansett.

 

Trenger virkelig høyreekstremistene skyts for å vise at det er noe galt med samfunnet?

 

Vet du hva du skriver? Jeg mener faktisk ikke å være nedlatende, jeg lurer faktisk på hva du mener.

 

Lenke til kommentar

Og er det ikke også fornuftig å behandle folk greit i fengsel slik at de er mer forberedt på å bli en produktiv del av samfunnet når de slipper ut?

Det er en myte at man må ha så ekstremt gode forhold for å kunne få effektiv rehbilitering. F.eks. tror jeg Breivik ville ha lært langt mindre av oppholdet sitt om han hadde internett. De er mennesker, men det betyr ikke at de fortjener flotte forhold. De skal angre på det de har gjort.

 

I mitt fengsel vil internet og TV være begrenset til fellesrommene. Datamaskinene vil bli observert sånn at de ikke blir brukt til tull. I cellene kan de lese, det skal være god tilgang til aviser, bøker, radio og læremidler. Alle skal få egen celle, men det er bortkastet penger å ha egen do og dusj. Dette tror jeg vil føre til bedre integrering enn i dag, fordi du lærer langt mer av å lese enn å spille TV-spill.

 

Om dagen skal de arbeide, de som vi risikerer at stikker av, vil gjøre jobb i fengselet. De som ikke gjør det kan enten få jobb igjennom et firma eller gjøre arbeid for samfunnet i Norge. Vi trenger folk som kan rydde gatene og fjerne tægging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folk som ABB bør ikke ha tilgang på hverken medier, bøker eller kontakt med andre fanger og bør luftes alene.

 

Og hva tjener vi på å gjøre ABB gal da?

 

Nå er vel han gal allerede, men dette handler og om å hindre han i å påvirke andre. Som mange har påpekt minner forbrytelsene hans mer om skolemassakre enn vanlige terroraksjoner, hvis han kan kommunisere med andre som er på kanten til å gjøre noe fryktelig kan han og få dem til å tippe over. Derfor er det i vår interesse å hindre at ABB får kommunisere med omverdenen, inkludert andre fanger. Fangevoktere bør og møte han med stillhet. I tillegg er ikke fengselsstraff, selv på livstid, nok straff for de forbrytelsene han har begått, og han bør ikke få tilgang til noe utover det helt nødvendige for å overleve. Ingen medier, inkludert bøker eller skrivepapir og skriveredskaper, ingen form for underholdning og ikke mer lufting enn nødvendig for helsen.

 

Det du foreslår er så bestialsk at jeg har ikke ord.

Mener det skal holde med noen dager for å totalt ødelegge en person via total isolering, og du foreslår at vi gjør det på han i noen og 20 år?!

 

Han vil alltid finne noen å kommunisere med, og han vil nyte det uansett om de er for eller imot han. Han er en sosiopatisk narsissist, vi vil aldri lykkes mot han i hans hode.

 

Tsk, du undervurderer han.

 

Det ville være helt forferdelig, de fleste meningene hans er helt legitime, det er handlingene hans som vi vil unngå. Du kan umulig ha tenkt deg særlig om før du skrev dette, skal man diskreditere folks meninger ved å assosiere dem med en syk massemorder?

 

Vis han går ut, og sier han støtter FRP for full offentlighet har han drept FRP, og vi har bakhistorie som sier at den meningen kan stemme.

"Umulig ha tenkt deg særlig om"? virkelig? På hvilket grunnlag? Ingen vil høre på han, og etter han er sonet så vil han bli permanent sikret via overvåking. Sier han noe til en eller annen toppoltiker som det er sannsynlig at han sympatiserer noe med, så har han ødelagt den personens karriere.

Unntaket er vis det ble en større svinging mot rasisme og fremmedhat, kanskje på bakgrunn av reale problemer: men det er uviktig.

 

 

I hans hode har han lykkes, og han vil aldri se det på noen annen måte. Vi kunne jo selvsagt lobotomere han, ikke meg i mot, men ...

 

Så nå foreslår du lobotomi?

Vi har nok psykiatere og inndoktrin samt medisin til at vi kan holde han frisk, mens vi får han til å se hvor galt det han gjorde var. Han vil angre fordi vi hjernevasker han, det blir da ikke så ille?

Eller: Hva om vi gnir det inne at han ikke får lov å gjøre noe mer i livet hans?

 

 

Han er gal. Ved å fjerne han fra samfunnet totalt er det mindre sjanse for at blir en martyr for noen, siden han ikke kan kommunisere med noen. Og vestlig moral er så mye forskjellig, dessuten det meste eldre enn 5-600 år. Den eneste moralen vi virkelig går i mot er den politisk korrekte, og den er moden for et oppgjør uansett.

 

Det er dine ord, hvilket du ikke kan bevise.

 

Vet du hva du skriver? Jeg mener faktisk ikke å være nedlatende, jeg lurer faktisk på hva du mener.

 

Trenger virkelig rasister og reformatister en martyr? En martyr som ble bestialsk drept over lang tid av staten?

Svaret er nei.

Lenke til kommentar

Vet du hva, hvis du ikke greier å komme opp noe som i hvert fall er i nærheten av seriøse svar så la heller være å svare. Og stråmannsargumentasjon er en retorisk metode som er feig og brukt av de som mangler tilstrekkelig kunnskap til å diskutere redelig. Jeg setter deg på blokkeringslisten min, håper du gjør det samme med meg.

Lenke til kommentar
Folk som ABB bør ikke ha tilgang på hverken medier, bøker eller kontakt med andre fanger og bør luftes alene.

 

Og hva tjener vi på å gjøre ABB gal da?

 

Nå er vel han gal allerede, men dette handler og om å hindre han i å påvirke andre. Som mange har påpekt minner forbrytelsene hans mer om skolemassakre enn vanlige terroraksjoner, hvis han kan kommunisere med andre som er på kanten til å gjøre noe fryktelig kan han og få dem til å tippe over. Derfor er det i vår interesse å hindre at ABB får kommunisere med omverdenen, inkludert andre fanger. Fangevoktere bør og møte han med stillhet. I tillegg er ikke fengselsstraff, selv på livstid, nok straff for de forbrytelsene han har begått, og han bør ikke få tilgang til noe utover det helt nødvendige for å overleve. Ingen medier, inkludert bøker eller skrivepapir og skriveredskaper, ingen form for underholdning og ikke mer lufting enn nødvendig for helsen.

 

Det du foreslår er så bestialsk at jeg har ikke ord.

Mener det skal holde med noen dager for å totalt ødelegge en person via total isolering, og du foreslår at vi gjør det på han i noen og 20 år?!

 

Synes ikke den straffen høres så ille ut, eller jeg ville ikke betegnet det som bestialsk.

Han har gjort en umennesklig handlig og må ta straffen sin for det.

I mine øyne så har mannen ingen rettigheter og jeg ble jævla provosert når jeg leste i avisen om at han har kommet med krav til ting og tang.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Folk som ABB bør ikke ha tilgang på hverken medier, bøker eller kontakt med andre fanger og bør luftes alene.

 

Og hva tjener vi på å gjøre ABB gal da?

 

Nå er vel han gal allerede, men dette handler og om å hindre han i å påvirke andre. Som mange har påpekt minner forbrytelsene hans mer om skolemassakre enn vanlige terroraksjoner, hvis han kan kommunisere med andre som er på kanten til å gjøre noe fryktelig kan han og få dem til å tippe over. Derfor er det i vår interesse å hindre at ABB får kommunisere med omverdenen, inkludert andre fanger. Fangevoktere bør og møte han med stillhet. I tillegg er ikke fengselsstraff, selv på livstid, nok straff for de forbrytelsene han har begått, og han bør ikke få tilgang til noe utover det helt nødvendige for å overleve. Ingen medier, inkludert bøker eller skrivepapir og skriveredskaper, ingen form for underholdning og ikke mer lufting enn nødvendig for helsen.

 

Det du foreslår er så bestialsk at jeg har ikke ord.

Mener det skal holde med noen dager for å totalt ødelegge en person via total isolering, og du foreslår at vi gjør det på han i noen og 20 år?!

 

Synes ikke den straffen høres så ille ut, eller jeg ville ikke betegnet det som bestialsk.

Han har gjort en umennesklig handlig og må ta straffen sin for det.

I mine øyne så har mannen ingen rettigheter og jeg ble jævla provosert når jeg leste i avisen om at han har kommet med krav til ting og tang.

 

Isolering, og ingenting å gjøre.

Så han blir gal og ødelagt etter 2-3 dager.

Og det skal man holde på med i flere år.......

Og du ser virkelig ikke det bestiale? En skjebne verre enn å bli drept på en horribel måte, og dere står og heier på den?

Lenke til kommentar

Isolering, og ingenting å gjøre.

Så han blir gal og ødelagt etter 2-3 dager.

Og det skal man holde på med i flere år.......

Og du ser virkelig ikke det bestiale? En skjebne verre enn å bli drept på en horribel måte, og dere står og heier på den?

Jupp, har dessverre ikke noe sympati for han eller andre som har gjort lignende handlinger.

Han bør lide resten av livet og er glad for at det ikke finnes dødstraff i Norge siden i dette tilfellet så hadde det vært en for rask og enkel løsning.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Isolering, og ingenting å gjøre.

Så han blir gal og ødelagt etter 2-3 dager.

Og det skal man holde på med i flere år.......

Og du ser virkelig ikke det bestiale? En skjebne verre enn å bli drept på en horribel måte, og dere står og heier på den?

Jupp, har dessverre ikke noe sympati for han eller andre som har gjort lignende handlinger.

Han bør lide resten av livet og er glad for at det ikke finnes dødstraff i Norge siden i dette tilfellet så hadde det vært en for rask og enkel løsning.

 

Vis du er villig til å stanse der, så vel... greit nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...