Gå til innhold

HTC Desire - Hvilken ROM anbefaler dere


Anbefalte innlegg

Jeg rootet telefonen min i går og har tatt de nødvendige backuper av alt på telefonen. I dag tenkte jeg å formatere minnekortet slik at jeg får mer internminne.

 

Det jeg imidlertid lurer på er hvilken ROM jeg skal legge inn. Jeg liker for så vidt Sense, men det aller viktigste er at ROMen er stabil for jeg bruker telefonen i jobbsammenheng.

 

Kan noen komme med forslag til ROM (helst med Sense, men gjerne også uten). Jeg er rimelig godt kjent med de vanligste ROMene, men er mer usikker i forhold til stabiliteten i dem.

 

Jeg har originalt minnekort (levert med telefonen). Burde jeg skiftet dette?

 

Håper på greie svar - noe som vil bli satt pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så mye erfaring med rom med sense, men Cyanogenmod 7 er dønn stabil på min telefon. Rask, og enkel å flytte cache mm over til minnekortet med s2e (simple to ext). For rom med sense, så har jeg hørt mye bra om LeeDroid. Aldri prøvd den selv.

 

Når det gjelder minnekortet, så ser jeg ikke noe grunn for å bytte dette dersom det er stort nok for ditt bruk?

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Nå kjører jeg Cyanogen 7.0.3. Innstallasjonsprosessen gikk greit. Måtte legge inn ROMen manuelt ettersom jeg kom i bootloop, men når jeg hadde oppskriften var det enkelt.

 

Det meste av innstillinger har jeg fått tilbake via Titanium backup. Det eneste jeg ikke har funnet igjen er meldingene jeg hadde (sms, mms).

 

Uansett - mange takk for gode råd. Det blir spennede å utforske denne ROMen nærmere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hopper på denne. Har en HTC Desire som kjører Cyanogen 7.0.3 idag, men vil gjerne ha tilbake Sense. Det har jo kommet en offisiell 2.3.3 til Desire med Sense nå, men vil ha en ROM som funker med en rootet telefon da minneplassen er helt ubrukelig med standard! Må jo ha A2SD!

 

Noen som har noen flere ROMs med HTC Sense (gjerne med nyere Sense versjon en den som er med i standard-Gingerbread ROM'en til HTC, om det er mulig!

 

Viktig også for meg at det er en som er stabil, og der alle funksjoner fungerer (som GPS, BlueTooth, kamera osv som jeg har lest at visse ROMs har problemer med).

 

Skal se på LeeDroid, men tar som sagt gjerne imot flere forslag!

Lenke til kommentar

Hopper på denne. Har en HTC Desire som kjører Cyanogen 7.0.3 idag, men vil gjerne ha tilbake Sense. Det har jo kommet en offisiell 2.3.3 til Desire med Sense nå, men vil ha en ROM som funker med en rootet telefon da minneplassen er helt ubrukelig med standard! Må jo ha A2SD!

 

Noen som har noen flere ROMs med HTC Sense (gjerne med nyere Sense versjon en den som er med i standard-Gingerbread ROM'en til HTC, om det er mulig!

 

Viktig også for meg at det er en som er stabil, og der alle funksjoner fungerer (som GPS, BlueTooth, kamera osv som jeg har lest at visse ROMs har problemer med).

 

Skal se på LeeDroid, men tar som sagt gjerne imot flere forslag!

Før jeg byttet til Galaxy SII rootet jeg min Desire, la inn RCMix S og ga den til lillesøster. Angret med en gang på at jeg ikke hadde installert det før. Den er svært rask og dønn stabil og blander Sense 2.0 (Desire HD osv) med elementer fra Sense 3.0 (Sensation) i tillegg til mange kule effekter som overscroll glow og CRT on/off animation.

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Har selv brukt Cyanogen i cirka et halvår nå og greia er at jeg faktisk VIL ha Sense!

Har installert RCMix S, men den røyk for ut igjen. Skal prøve å fjerne en del av applikasjonene fra Sense som jeg ikke trenger, og en del av google-applikasjonene i pakken jeg installerte, for telefonen ble full på null komma svisj! Fikk ikke installert noe i det hele tatt omtrent!

 

Trenger altså en noe strippet versjon av Sense, men skal som sagt prøve meg frem litt. Eller om noen har tips om en ROM med en mer strippet versjon av Sense så mottas det med takk! :-)

Lenke til kommentar

Jeg har en 1GB EXT på minnekortet, men vet helt ærlig ikke helt hvordan jeg får systemet til å bruke den... :blush:

 

Skulle bli VELDIG glad om noen kunne fortelle meg hvordan det funker!!

 

Jeg hadde ingen plass-problemer da jeg kjørte Cyanogenmod, men er jo klar over at Sense tar en del større plass! Vil gjerne BÅDE ha Sense og alle mine andre apper, syns liksom ikke at det ene skal utelukke det andre...

Endret av pstub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...